اگر می خواهید بدانید که فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است و پیمودن این فاصله چقدر طول می کشد با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: اغلب مسافران برای سفر به شهر آمل از جاده هراز استفاده می کنند. زیرا این جاده مستقیما به آمل متصل می شود و کوتاه ترین محور مواصلاتی برای دسترسی به این شهر است. جاده هراز صد البته از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری نیز خالی نیست. در مسیر این جاده چندین مکان دیدنی وجود دارد که گردشگران می توانند برای بازدید از آنها در مسیر این جاده برای ساعاتی توقف کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از جاذبه های موجود در حاشیه جاده هراز بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است.

فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال که فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است یک بار دیگر متذکر می شویم که منظور ما فاصله این دو شهر از طریق جاده هراز است. با این توضیح فاصله آمل تا تهران حدود صد و هشتاد و پنج کیلومتر خواهد بود. درحالیکه فاصله این دو شهر از طریق جاده چالوس حدود صد کیلومتر بیشتر از این مقدار است. شما می توانید فاصله آمل تا چالوس از طریق جاده هراز را در عرض حدود سه ساعت و حتی کمتر از این طی کنید.

جاذبه های توریستی در حاشیه جاده هراز

بلندترین و مرتفع ترین آبشار استان مازندران در مسیر جاده هراز واقع شده است. این آبشار آبشار شاهان دشت است که در فاصله شصت و پنج کیلومتری شهر آمل قرار دارد. آبشار شاهان دشت در نزدیکی روستایی به همین نام واقع گردیده است. این آبشار دارای سه تاج است که ارتفاع آنها روی هم به صد و هشتاد متر می رسد. در نزدیکی این آبشار زیبا یک قلعه تاریخی نیز قرار دارد که قلعه ملک بهمن نامیده می شود. این قلعه متعلق به دوران پیش از ورود اسلام به ایران است و در آن روزگار یک دژ کوهستانی مهم و مستحکم به شمار می رفته است.

دیگر جاذبه گردشگری در مسیر جاده هراز آبشار معروف قلعه دختر است. این آبشار یکی از محبوب ترین دیدنی های جاده هراز است و خودروهای زیادی برای بازدید از آن در مسیر این جاده توقف می کنند. آبشار قلعه دختر در منطقه لاریجان شهرستان آمل واقع شده است و امامزاده هاشم معروف آمل نیز در نزدیکی همین آبشار قرار دارد. آب آبشار قلعه دختر علاوه بر خنکا و گوارایی بی حد و حصر خود دارای املاح معدنی فراوانی نیز هست و از خواص درمانی متعددی برخوردار می باشد.

فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است

آبشار قلعه دختر

اما یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری در مسیر جاده هراز یک سنگ نگاره متعلق به دوره قاجار است. این سنگ نگاره که شکل شاه نام دارد تصویری از ناصرالدین شاه قاجار و ده تن از ملازمان او را بر دل یک صخره کنده کاری کرده است. این سنگ نگاره در نزدیکی روستای بایجان حجاری شده است و درست پشت تونل وانا قرار گرفته است. دستور حجاری شکل شاه در سال ١٢٩٥ هجری قمری (حدود صد و پنجاه سال پیش) توسط ناصرالدین شاه صادر شده است.

دیگر جاذبه گردشگری موجود در مسیر جاده زیبای هراز دریاچه ای به نام دریاچه ساهون است. این دریاچه در نزدیکی روستای نوا در منطقه لاریجان شهرستان آمل واقع شده است. دریاچه ساهون در گذشته های نه چندان دور دریاچه ای به شدت پرآب و با اکوسیستم غنی بوده است. اما متاسفانه در طی سال های گذشته این دریاچه نیز مانند بسیاری از دریاچه های دیگر رو به زوال گذاشته است. ساهون که تا همین چند دهه پیش هزار هکتار مساحت داشته است در حال حاضر به شکل یک مرداب کوچک و کم آب درآمده است. این دریاچه در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و در منطقه ای خنک و خوش آب و هوا و ییلاقی واقع شده است. در بعضی از روزهای سال پرندگان وحشی مهاجر نیز در محدوده دریاچه ساهون به چشم می خورند و بر زیبایی آن می افزایند.

فاصله آمل تا تهران چند کیلومتر است

دریاچه ساهون

دیگر دریاچه ای که در مسیر جاده هراز قرار دارد دریاچه سد لار می باشد. این جاذبه گردشگری در کوهپایه قله دماوند قرار دارد و فاصله آن با شهر آمل صد کیلومتر و با شهر تهران حدود هفتاد و پنج کیلومتر است. یکی از زیبایی های منحصر بفرد دریاچه سد لار رویش لاله های سرخ در دشت مجاور این دریاچه است که منظره ای تماشایی را به این ناحیه می بخشد. در محدوده این دریاچه تفریحاتی نظیر اسکی روی آب و ماهیگیری نیز برای گردشگران و بازدیدکنندگان در دسترس می باشد.

دیگر جاذبه گردشگری دیدنی در مسیر جاده هراز غار گل زرد است. این غار رودخانه ای در کوهپایه قله سه هزار و هفتصد متری گل زرد قرار گرفته است. غار گل زرد در ارتفاعات روستای منظریه از توابع منطقه پلور واقع شده است و چندین حوضچه آب سرد در درون آن به چشم می خورد. جالب است بدانید که تنها پنجاه سال از کشف این غار زیبا می گذرد. اگر قصد بازدید از این غار را دارید توجه داشته باشید که دهانه غار در اکثر روزهای سال به علت آب گرفتگی بسته است. بهترین زمان بازدید از غار گل زرد در فاصله اواخر بهار تا اواخر تابستان می باشد. دسترسی به این غار رودخانه ای نیز به حدود نیم ساعت پیاده روی نیاز خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید