در این مقاله از شهربازی سازان طلایی، به بررسی وسایل و تجهیزات شهربازی سرپوشیده می‌پردازیم. اگر قصد تجهیز شهربازی خود را دارید، تا انتهااین متن را بخوانید.

تجهیز شهربازی و تجهیزات شهربازی

تجهیز شهربازی سرپوشیده چگونه است؟ اسم وسایل بازی شهربازی سرپوشیده چیست؟ از کجا تجهیزات شهربازی سرپوشیده را بخریم؟ قیمت این وسایل چقدر است؟ امروزه یکی از مکان‌های تفریحی پرطرف‌دار در بین سنین مختلف که در تمام فصول سال نیز می‌توان از تفریح و سرگرمی در آن لذت برد؛ شهربازی‌های سرپوشیده هستند. با راه‌اندازی چنین مراکز سرگرمی و استفاده از تجهیزات شهربازی مهیج و جذاب می‌توانید در یک کسب‌وکار پرسود و آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنید. اما برای این کار ابتدا باید با وسایل و دستگاه‌های بازی آشنا شوید.

در این مقاله از شهربازی سازان طلایی، به بررسی وسایل و تجهیزات شهربازی سرپوشیده می‌پردازیم. اگر قصد تجهیز شهربازی خود را دارید، تا انتهااین متن را بخوانید.

قیمت تجهیزات شهربازی چقدر است؟

قیمت وسایل شهربازی به عوامل مختلفی مانند تعداد دستگاه‌های موردنیاز، نوع وسایل، کاربرد تجهیزات و نو یا دست‌دوم بودن آن بستگی دارد. از طرفی نوسانات ارز در بازار و تورم موجود نیز بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد. همچنین برای تجهیز شهربازی با وسایل بازی، تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی وجود دارد. تنوع و تعداد وسایل بازی به‌قدری زیاد است که پیشنهاد می‌کنیم لیست قیمت تجهیزات شهربازی سرپوشیده را از کارشناسان ما دریافت کنید.

لیست وسایل شهربازی برای خرید عمده

باتوجه‌به نوع شهربازی‌ها، انواع مختلفی از تجهیزات و وسایل بازی وجود دارد. شما باید بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای که قصد راه‌اندازی مرکز تفریحی و سرگرمی را در آن داشته، دستگاه‌های بازی را انتخاب کنید. با این روش بازدهی نهایی شهربازی را افزایش داده و زودتر به سوددهی می‌رسید.

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بازی، شرایط فروش عمده وسایل شهربازی را نیز دارند. شما می‌توانید برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن، از این شرایط استفاده کنید. لیست برخی از تجهیزات و دستگاه‌های بازی به تفکیک نوع شهربازی به شرح زیر است.

وسایل شهربازی روباز (Outdoor amusement park devices)

کشتی صبا، فریزبی، تاب پرنده، ترن هوایی، ماشین برقی، اسکیت یو، چرخ‌وفلک، تاب اسکای و سقوط آزاد از دستگاه‌های بازی محبوب شهربازی‌های فضای باز هستند.

وسایل شهربازی سرپوشیده (Indoor amusement park devices)

بسیاری از صاحبان شهربازی‌های سرپوشیده برای جذب مشتری بیشتر، به فکر تجهیز مرکز تفریحی خود با دستگاه‌های جدید مانند گیم موتور، گیم ماشین، بازی‌های مهیج ویدئویی و بازی‌های واقعیت مجازی و سه‌بعدی هستند. امکان فروش عمده وسایل شهربازی سرپوشیده در بسیاری از شرکت‌های معتبر وجود دارد.

وسایل شهربازی کودکان (Children amusement park devices)

به‌تازگی در بسیاری از مراکز تفریحی، بخشی را به شهربازی کودکان اختصاص می‌دهند که به‌صورت ویژه برای بچه‌های ۲ تا ۶ سال، طراحی شده است. در این بخش از تجهیزات خانه بازی کودک مانند محصولات فومی، پلی‌اتیلن و چوبی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت طلایی، فروش عمده وسایل شهربازی کودکان مانند قطار فانتزی، ماشین برقی، هلی‌کوپتر چرخشی و ترامپولین را نیز فراهم کرده است.

تجهیز شهربازی و تجهیزات شهربازی

مراحل و نحوه ساخت شهربازی روباز چیست؟

در حال حاضر یکی از موقعیت‌های سرمایه‌گذاری جذاب و پربازده، احداث شهربازی روباز است. اما در نظر داشته باشید که برای این منظور باید مراحلی را برای تأسیس شهربازی طی کنید که در ادامه بررسی می‌کنیم.

انتخاب منطقه و شهر مناسب

امکان‌سنجی و بررسی شهر و منطقه‌ای که قصد ساخت شهربازی روباز را در آن دارید، اولین قدم برای این کار است. معمولا سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه مجموعه تفریحی و سرگرمی در شهرهای بزرگ، به دلیل جمعیت بیشتر و قدرت خرید بالاتر مردم آن، بازدهی زودتری را به همراه دارد.

انتخاب زمین و مکان شهربازی

پس از انتخاب شهر باید یک زمین مناسب در منطقه‌ای داخل یا حاشیه شهر انتخاب کنید. دسترسی آسان به مرکز شهر، حمل‌ونقل عمومی و جاذبه‌های طبیعی یا گردشگری از ویژگی‌های مهم این مکان است که باید در نظر بگیرید.

انتخاب وسایل و دستگاه‌های شهربازی

در مرحله بعد نوبت به انتخاب دستگاه شهربازی روباز می‌رسد. این تجهیزات شامل چرخ‌وفلک، ترابانت، صندلی پرنده، مری گوراند، رنجر، جمبوجت، قطار و بازی‌های مخصوص کودکان می‌شود. شرایط آب‌وهوایی منطقه، سرعت و جهت وزش باد، مقاومت خاک، نوع و تعداد دستگاه‌ها، وضعیت رقبا، سن مخاطبان شهربازی و فرهنگ مردم آن منطقه از عوامل مهم برای انتخاب وسایل بازی است.

دراین‌بین فرهنگ مردم منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به دلیل اینکه ممکن است یک دستگاه در یک شهربازی با استقبال مواجه شود و همان دستگاه بازی در یک شهر دیگر محبوب نباشد. برای انتخاب تجهیز شهربازی روباز متناسب با شرایط محل احداث مجموعه تفریحی خود می‌توانید از مشاوره کارشناسان باتجربه شرکت شهربازی سازان طلایی استفاده کنید.

تجهیز شهربازی و تجهیزات شهربازی

چیدمان تجهیزات شهربازی روباز

طراحی پلان چیدمان دستگاه‌های بازی باتوجه‌به متراژ فضای شهربازی، نوع و ابعاد وسایل بازی متفاوت است. در نوع چیدمان تجهیزات شهربازی روباز بهتر است علاوه بر حس زیبایی‌شناسی، محدوده سنی مخاطبان دستگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید.

طراحی محوطه و فضاسازی شهربازی روباز

طراحی فضای داخلی شهربازی یکی از مراحل نحوه ساخت شهربازی روباز است که با هدف جذب مخاطب بیشتر، باید به‌صورت یک کار کارشناسی و حرفه‌ای انجام شود. این فضاسازی باید به‌گونه‌ای باشد که به‌خوبی حس هیجان، جذابیت و متفاوت‌بودن را به مخاطبان خود القا کرده و تجربه‌ای ماندگار از یک روز به‌یادماندنی را در ذهن ایجاد کند. برای طراحی محوطه شهربازی بهتر است از یک تیم حرفه‌ای و باسابقه در این زمینه مشورت بگیرید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید