سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد که فقط طی یک ساعد بامدادی زلزله ۷ بار جنوب ترکیه را لرازند که بزرگترین آن ۵.۴ ریشتر بود.

ترکیه همچنان روی مدار لرزه / وقوع ۷ زلزله در ترکیه فقط در یک ساعت!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.

سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد، زلزله‌ای جدید به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۲:۱۴ بامداد (به وقت ایران) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر «گوک ‌سون واقع» در استان «قهرمان‌مرعش» رخ داده است.

بر اساس آمار، در یک ساعت بامدادی ۷ زلزله که کوچک ترین آن ۴.۳ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و بزرگترین آن ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده در جنوب ترکیه به وقوع پیوسته است.

هر ۱۰ دقیقه یک زلزله در ترکیه اتفاق می افتد

همچنین طی ساعات گذشته هر ۱۰ دقیقه یک زلزله در این کشور روی داده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی شدند.

همچنین بر اساس اعلام آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه، ۶ هزار و ۲۱۷ ساختمان در شهرهای زلزله زده این کشور تخریب شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    اینها پس لرزه هستند زلزله همون اولی بود
  • جان به لب IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    قدرت زمین توی ترکیه تخلیه شده،اگر زمین لرزه ای قرار بر اومدنش باشه در ادامه این گسل در کشوری دیگه خواهد بود. خدا به خیر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید