۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 55417679

در این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان می پردازیم. این شهر علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی دارای آثار طبیعی نیز است.

جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهر اردکان و جاهای دیدنی و سرسبز اردکان می پردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

یکی از شهرستان هایی که در استان فارس واقع شده است، اردکان است. اردکان یکی از شهر های کویری کشور به حساب می آید که دارای آب و هوایی خشک است. در شهر اردکان می توانید ساباط ها را مشاهده کنید. ساباط ها به کوچه های مسقفی گفته می شوند که باعث وصل شدن خانه هایی که رو به روی هم قرار دارند، می شوند. در روز های گرم سال مردم می توانند از سایه این ساباط ها استفاده کنند. شهر اردکان دارای بافت تاریخی است بنابراین آثار تاریخی فراوانی را می توانید در آن مشاهده کنید. این شهر علاوه بر داشتن آثار تاریخی دارای جاذبه های طبیعی نیز می باشد. از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان می توان به تنگه گمبیل، کوه رنج، آبشار رودشیر، برج خلار، غار انگره مینو، آبشار چیکان، آبشار مورزیان، چشمه شش پیر و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی کامل تعدادی از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان می پردازیم و برای خرید بلیط اتوبوس تھران شیراز می توانید به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه فرمایید.

معرفی تنگه گمبیل از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

تنگه گمبیل یکی از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان محسوب می شود. این تنگه در روستای ساران واقع شده است. ساران یکی از سرسبز ترین روستا های اردکان است که دارای طبیعتی بکر و زیبا است. در اطراف این تنگه درختان تمشک، زرشک و گردو به صورت خودرو روییده است و زیبایی این تنگه را چند برابر کرده اند. رودخانه ای در ابتدای روستای ساران وجود دارد که انتهای آن به تنگه گمبیل می رسد. اگر قصد بازدید از این تنگه زیبا را دارید در قسمت هایی از مسیر باید از داخل رودخانه عبور کنید. بعد از گذشتن از شهرستان سپیدان و روستای برشنه به روستای ساران می رسید و می توانید از این تنگه دیدن فرمایید. از ابتدای روستای ساران تا تنگه حدود ۲۵ دقیقه فاصله است که می توانید این مسیر را پیاده طی کنید و از طبیعتی که در طول مسیر می بینید لذت ببرید.

آشنایی با کوه رنج

در این بخش به معرفی کوه رنج که یکی دیگر از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان به حساب می آید، می پردازیم. این کوه در شهرستان سپیدان واقع شده و فاصله آن تا شهر اردکان حدود ۱۳ کیلومتر است. با رفتن به جاده ی شیراز- اردکان می توانید به این قله برسید. کوه رنج از دو قله مجزا تشکیل شده است. قله سعلکی، قله اصلی این کوه است که در سمت جنوب واقع شده است. ارتفاع قله سعلکی، حدود ۳۷۰۸ متر است. قله رنج گمبیل قله شمالی این کوه است که دومین قله بلند اردکان محسوب می شود.

جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

معرفی آبشار رود شیر از دیگر جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

از دیگر جاهای دیدنی و سرسبز اردکان می توان به آبشار رود شیر اشاره کرد. این آبشار حدود ۲ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد. سرچشمه اصلی این آبشار، رود شیر است. آبشار رود شیر حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. دو آبشار دیگر در نزدیکی این آبشار رود شیر وجود دارد. ارتفاع این دو آبشار کمتر از آبشار رود شیر است. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید، می توانید از تنگه رود شیر که در نزدیکی آن است نیز دیدن فرمایید. گذر کردن از این تنگه بسیار سخت و دشوار است و نیاز به مهارت های فنی دارد. اگر قصد سفر به شهرستان اردکان و بازدید از آبشار رود شیر را دارید، فصل تابستان می تواند زمان مناسبی باشد.

آشنایی با برج خلار

برج خلار یکی از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان است. این برج علاوه بر اینکه یکی از جاهای دیدنی اردکان محسوب می شود، یکی از بناهای تاریخی این شهر نیز می باشد. قدمت این بنا به دوران صفوی بر می گردد. این برج در روستای خلار واقع شده است. روستای خلار دارای طبیعت زیبایی است. بنابراین اطراف برج خلار را طبیعتی زیبا و بکر محاصره کرده است. این برج در سه طبقه ساخته شده است. طبقه اول این برج برای نگهداری مهمات، خوراک و پوشاک مورد استفاده قرار می گرفته است. طبقه دوم به نیرو های تفنگدار کمکی اختصاص داشته است. طبقه سوم برج خلار را آتش خانه می نامیدند. این برج به عنوان یکی از آثار ملی در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

معرفی غار انگره مینو از دیگر جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

غار انگره مینو در شهرستان اردکان قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان محسوب می شود. رد شدن از دهانه ی این غار بسیار دشوار است زیرا دهانه ی تنگی دارد. غار انگره مینو دارای ۲۴۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا می باشد. طول این غار حدود ۲۰ متر است. عوامل طبیعی سبب پدید آمدن این غار می باشند. جنس این مکان از سنگ های آهکی است.

جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

جاهای دیدنی و سرسبز اردکان

آشنایی با چشمه شش پیر

چشمه شش پیر از جاهای دیدنی و سرسبز اردکان است. بعد از گذراندن رودخانه شش پیر و همچنین تنگه شش پیر به چشمه آن می رسید. در نزدیکی این چشمه، مکانی برای پرورش ماهی است. در این مکان ماهی قزل آلا پرورش می دهند. قدمت این چشمه به دوران قاجار بر میگردد. در اطراف این چشمه جنگلی زیبا و سرسبز وجود دارد. بنابراین علاوه بر دیدن چشمه شش پیر می توانید از طبیعت اطراف آن دیدن فرمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    اردکان فارس کویری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آرش IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    دو شهر اردکان وجود داره اردکان یزد و اردکان مرکز شهرستان سپیدان اول مقاله به اشتباه آورده شده شهری کویری و آب و هوای خشک در حالی که اردکان سپیدان کوهستانی است و هوای معتدل در تابستان و سرد و برفی در زمستان داره
  • علی صلاحی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام،شما اردکان یزد رو با اردکان فارس یا بلعکس اشتباه گرفتید
  • علی صلاحی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    اردکان فارس مرکز شهرستان سپیدان در استان فارس میباشد ولی اردکان یزد شهرستان دیگری واقع در استان یزد است،توضیحات اولیه متن درباره اردکان یزد و تصاویر در بارا اردکان فارس است
  • راحمی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    با سلام در برخی توضیحات با اردکان یزد اشتباه شده اردکان قطب گردشگری جنوب ایران در حرف اما در عمل دچار محرومیت شدید در حوزه گردشگری و... در یک کلام .... نمیدونم چه واژه هایی به کار ببرم😣😣
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      واقعاگل فرمودین احسنت برشما
  • اسحاق الهیاری IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام شهرستان سپیدان نه اردکان اردکان مرکز شهرستان سپیدان میباشد تصحیح کنید لطفا
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    اردکان فارس در منطقه ای کوهستانی واقع شده است
  • هادی بحرینی سربستی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    اردکان مرکز شهرستان سپیدان فارس است اسم قدیمی تر سپیدان آرتاکن بوده که بعد به اردکان تغیر کرد و حالا مرکز شهرستان سپیدان هست و نگین این شهرستان روستای سربست هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید