برای اینکه بدانید فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است باید به خوبی در مورد جزئیات مسیر اطلاعات تان را افزایش دهید.

فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید از تهران به آمل بروید می توانی جاده هراز یا فیروزکوه را انتخاب کنید. بسیاری از افراد به دلیل نزدیک بودن جاده هراز، از این جاده استفاده می کنند. اما افرادی که می خواهند به راحتی رانندگی کنند و دشواری در مسیر نداشته باشند از جاده فیروزکوه به آمل می روند. اگر می خواهید بدانید فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است باید به خوبی با جزئیات مسیر آشنایی بیشتری به دست آورید. در صورتی که تمامی ویژگی ها و مشخصات مسیر را بشناسید می توانید در کمترین بازه زمانی این مسیر را طی کنید و به آمل برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا آگاهی بیشتری در مورد مسیر تهران به آمل از طریق فیروزکوه به دست آورید.

از جاده فیروزکوه چه می‌دانیم؟

جاده ۷۹، جاده‌ای است از تهران به مازندران که به جاده فیروزکوه معروف است و جاده سوادکوه نیز نامیده می‌شود و از تهران تا قائمشهر و سپس به ساری امتداد می‌یابد. جاده فیروزکوه یکی از محبوب‌ترین جاده‌ها برای سفر به شمال ایران است، هر چند از هراز ترافیک کمتری دارد. جاده بین‌المللی فیروزکوه یکی از سه محور ارتباطی شهر تهران به شمال ایران است. طبق آمار حدود ۲۵٪ از مسافران نوروزی استان مازندران، از طریق این جاده وارد استان تهران می‌شوند. این محور در بیشتر مواقع از ترافیک کمتری نسبت به محور هراز برخوردار است.

این جاده ابتدا از تهران شروع سپس به شهر بومهن در استان تهران رسیده و از آنجا به قائم شهر در استان مازندران ختم می‌شود. همچنین این جاده طولانی‌ترین محور در بین جاده‌های استان است. این جاده از مار تصادفات کمتری برخودار است و به همین علت به دلیل حجم زیاد ترافیک در محور هراز در بیشتر مقاطع سال اکثر ماشین آلات و خودروهای سنگین اعم از کامیون‌ها و تریلرها از این محور وارد استان می‌شوند. طبق آمار اعلام شده سالانه حدود ۲۵٪ مسافران نوروزی و تابستانی از این جاده برای ورود به استان استفاده می‌کنند.

از تهران تا آمل از جاده فیروزکوه باید چند کیلومتر رانندگی کنیم ؟

مسافت تهران تا آمل از جاده فیروزکوه ۲۹۹ کیلومتر می باشد. شما در صورتی که بخواهید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مسیر را طی کنید می توانید در عرض سه ساعت و نیم به مقصد برسید. اما اگر بخواهید با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنید و ترافیکی در مسیر نباشد در عرض ۲ ساعت و نیم یا ۳ ساعت به مقصد خواهید رسید. در صورتی که قبلا در این جاده رانندگی کرده باشید به خوبی می دانید که باید از چه مسیری بروید. اما اگر تاکنون از این جاده با آمل نرفته اید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مشخصات مسیر اطلاعات بیشتری به دست آورید. همچنین تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته اند را باید به طور کامل بررسی نمایید.

فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است و چه شهرهایی و روستاهایی در مسیر هستند ؟

اگر می خواهید بدانید فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است باید در مورد شهرها و روستاهایی که در مسیر هستند اطلاعات بیشتری به دست آورید. در این صورت می توانید با آگاهی بیشتری این مسیر را طی نمایید. زمانی که از تهران به قصد رفتن به آمل خارج می شوید باید وارد بزرگراه یاسینی شوید. بزرگراه یاسینی را ادامه می دهید تا وارد جاده دماوند شوید. در مسیرتان شهرهایی که زیر مجموعه تهران هستند را می توانید مشاهده کنید. شهرها بومهن، رودهن و دماوند را رد می کنید تا وارد جاده فیروزکوه شوید. این جاده تا حدودی کویری است. ولی هرچه که به سمت ساری حرکت می کنید جاده سرسبزتر می شود.

در مسیر تهران تا آمل می توانید از شهرهایی مانند شیرگاه که آب و هوای بی نظیری دارد رد شوید و یا از آن بازدید نمایید. یکی از مهمترین شهرهایی که در مسیرتان مشاهده می کنید قائمشهر می باشد. در صورتی که مایل باشید از این شهر بازدید کنید می توانید وارد شهر شوید و از جاذبه های گردشگری شهر بازدید نمایید. پس از رد کردن قائمشهر باید وارد جاده بابل، آمل شوید تا بعد از چند کیلومتر به شهر آمل برسید. در جاده تابلوی هر یک از شهرها با کیلومترشان وارد شده است تا شما با آگاهی بیشتری در مسیر رانندگی کنید. پس از رسیدن به آمل می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید نمایید. آمل یکی از شهرهای زیبایی می باشد که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر به آمل می روند.

فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است؟

تهران تا آمل

امکانات جاده تهران تا آمل

اکنون که به خوبی متوجه شدید فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است، باید در مورد امکانات این جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. در این جاده پمپ بنزین های متنوعی را می توانید مشاهده کنید تا باک بنزین خود را در پمپ بنزین پر نمایید. پمپ بنزین هایی که در این جاده هستند مسیر دسترسی آسانی دارند. بنابراین شما در کمترین بازه زمانی می توانید در آنها باک ماشین را پر کنید. همچنین باید بدانید که در مسیرتان مجتمع گردشگری قرار گرفته تا بتوانید چند ساعتی را استراحت کنید و یا وعده غذایی مورد نظرتان را میل کنید. دکه های اغذیه فروشی و سوپرمارکت های زیادی را در مسیر می توانید مشاهده کنید و از آنها خوراکی هایی که مایل هستید را بخرید. به طور کلی باید بدانید که در این مسیر امکانات ضروری وجود دارد و شما می توانید به راحتی سفرتان را در این جاده ادامه دهید.

فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است؟

تهران تا آمل از طریق جاده فیروزکوه

ایمنی جاده فیروزکوه چقدر است؟

این جاده به دلیل مسطح بودن و کم فرار و نشیب بودن بیشتر مسیر، از ایمنی بیشتری برخودار است. این جاده دارای دو لاین رفت و دو لاین برگشت، مجموعاً ۴ لاین (به صورت دو باند جدا از هم) در بیشتر طول مسیر می‌باشد. فقط در پل بزرگ وسط شهر پل سفید جاده دارای ۲ لاین جهت رفت و برگشت (به صورت دو طرفه) می‌شود. همچنین علاوه بر پل مذکور، در محدودهٔ ورودی کارسالار، شیرگاه و زیرآب که جاده از عرض کمتری برخوردار است در برخی مواقع سال شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین هستیم. به همین دلیل طبق آمار اعلام سهم تلفات و تصادف در این جاده کمتر از محورهای هراز و کندوان است.

پرخطرترین نقاط جاده فیروزکوه کجا است؟

پر خطرترین نقطه این محور محدوده گدوک می‌باشد این منطقه به علت ارتفاع زیاد همواره دارای مه غلیظ در تمام مقاطع سال می‌باشد که در فصل زمستان هم با بارش سنگین برف مواجه می‌شود و همین امر باعث بروز حوادث و تصادفاتی شده‌است. این نقطه حادثه خیز حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد. از نکات جالب این نقطه پخت آش و فروش آن به مسافران در هوای سرد زمستان است.

با ماشین و اتوبوس فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است ؟

اگر می خواهید مسیر تهران تا آمل را طی کنید باید نوع ماشین تان را به خوبی از نظر سرعت بررسی کنید. در واقع از تهران تا آمل باید ۲۹۹ کیلومتر طی کنید ولی این سرعت ماشین است که زمان رسیدن تان به مقصد را معلوم می کند. در صورتی که با ماشین شخصی بخواهید این مسیر را طی کنید بدون شک سریعتر به آمل می رسید. ماشین شخصی سرعت بیشتری دارد و شما خودتان می توانید آن را کنترل کنید. در صورتی که مایل نباشید در جاده توقف نمی کنید و یکراست به آمل می روید.

اگر می خواهید بدانید که با اتوبوس فاصله تهران تا آمل از جاده فیروزکوه چند کیلومتر است باید بگوییم که شما ۲۹۹ کیلومتر را با اتوبوس در عرض ۴ ساعت طی خواهید کرد. چرا که اتوبوس سرعت کمتری دارد. همچنین اتوبوس ها در مسیر حتما توقف می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید