مرکز آمار ایران اعلام کرد که سه استان رکورددار بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارند و کردستان در این لیست رتبه اول را به خود اختصاص داد.

این ۳ استان رکورد بیکاری را شکستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۲.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال گذشته با ۱۳.۲ درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال به ۱۲.۹ درصد رسید. مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۲.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال گذشته با ۱۳.۲ درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است. پاییز امسال متوسط نرخ بیکاری کشور ۸.۲ درصد بوده که براین اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۴.۷ درصد از متوسط کشور بالاتر است. نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل قبل، یعنی تابستان امسال هم ۱۳.۶ درصد بود. در پاییز امسال استانهای کردستان با نرخ بیکاری ۱۳.۸ درصد و لرستان با ۱۳.۳ درصد، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته‌اند و استان کرمانشاه سومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده است.

در پاییز امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه هم ۴۱.۶ درصد بوده که از پاییز سال گذشته با ۴۲.۲ درصد، شش دهم درصد پایین‌تر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید