در صورتی که خیری در بعضی از شب ها بین افراد مورد نظر به صورت خیریه غذا توزیع نماید، ساندویچ های تهیه شده به مناطق دیگر ارسال می گردد.

روایت مهربانی؛ توزیع یک وعده غذا بین معتادین متجاهر

سلام نو-نادر تمیزی*: ایده ی تهیه ی ساندویچ برای کارتن خواب ها و معتادین متجاهر از آنجایی شروع شد که یکی از دوستان سه هفته پیش تماس گرفت و برای افراد کارتن خواب و بی خانمان ها ابراز نگرانی کرد که این کارتن خواب ها و بی خانمان ها در سرما، شب هارا چگونه سپری می کنند و پیشنهادش این بود که چند شب غذا برایشان تهیه کنیم.

من با آقای جلالی مسئول آسیب های شهرداری منطقه ۱۲ برای همین موضوع تماس گرفتم ایشان هم از این موضوع استقبال کردند و قرار شد ما سه شب بین افراد مستقر در گرم خانه های شهرداری منطقه۱۲ شام توزیع کنیم.

روایت مهربانی؛ توزیع یک وعده غذا بین معتادین متجاهر

داخل یکی از این مراکز نگهداری افراد آسیب‌ دیده، یک مرکز تهیه غذا وجود دارد که توسط خود افراد آسیب دیده که بهبود پیدا کرده اند، مدیریت می گردد. در نهایت غذا در همان مرکز آماده و در سه شب بین افراد توزیع گردید.


همچنین ببینید:

توزیع یک وعده غذای شبانه بین بی‌خانمان‌های اتوبوس خواب به همت گروهی از خیرین تهرانی


در خلال این زمان هایی که برای تهیه شام می رفتیم، آقای جلالی صحبت‌هایی با من کردند که در این شب های زمستان اتفاقاتی در شهر تهران در حال رخ دادن است، یکی از این اتفاقات استقرار تعدادی اتوبوس شرکت واحد توسط شهرداری در میادین شهر می باشد که شب ها افراد بی خانمان و معتادین متجاهر را از شب تا صبح در اتوبوس ها نگهداری می کند وموضوع دیگر طرح جمع آوری معتادین توسط نیروی انتظامی در شب هاست که یکی از مشکلات این موضوعات، تامین غذای دستگیرشدگان و افراد مستقر در اتوبوس ها می باشد. پس از بررسی موضوع و طرح آن با دوستان خیر مقرر شد غذایی گرم و ارزان برای اتوبوس خواب ها و افراد جمع آوری شده ی توسط نیروی انتظامی، تدارک دیده شود.

روایت مهربانی؛ توزیع یک وعده غذا بین معتادین متجاهر

ابتدا تصمیم به پخت غذاهایی مانند لوبیا، عدسی و سوپ جو گرفته شد، اما با بررسی موضوعات پخت و توزیع، مشخص گردید با توجه به برودت هوا در هنگام توزیع، غذاهای مورد نظر سرد شده و نمی توان آنها را به صورت گرم مصرف کرد. سپس با تجزیه و تحلیل‌های کارشناسانه ی آقای جلالی قرار بر این شد تا برای شام این افراد ساندویچ تدارک دیده شود و با بررسی قیمت های موجود مشخص شد هر عدد ساندویچ به مبلغ ۴۰ هزار تومان تمام می‌شود و خرید ۲۰۰ عدد ساندویچ در هر شب و در طول دو ماه برای ما مقدور نمی باشد، به همین لحاظ مقرر گردید تا غذایی ارزانتر مد نظر قرار گیرد.

با آقای جلالی به میدان اعدام رفتیم و با خرید سه کارتن تخم مرغ، یک دبّه خیارشور، یک گونی سیب زمینی به مرکز بازپروری بهاران واقع در دروازه غار مراجعه نمودیم که خوشبختانه در این مرکز امکانات پخت و پز غذا وجود دارد و با مساعدت جناب آقای نصراللهی، مسئول این مرکز و تعدادی از مدد جویان تهیه ی ساندویچ ها با قیمت بسیار ارزانی مقدور گردید و اولین شب با یک عدد تخم مرغ، یک و نیم عدد نان لواش، یک عدد سیب زمینی و مقداری خیارشور سپری شد.

ضمن هماهنگی های لازم با آقای جلالی مقرر شد تا پس از بررسی های اولیه، منو ساندویچ ها به نوعی تهیه گردد که بتوان تا پایان زمستان به این خدمت ادامه داد و در نهایت مقرر شد تا ساندویچ کالباس، سوسیس، مرغ، پوره (مخلوط کره، تخم مرغ، سیب زمینی و خیارشور)، کره و حلوا، به این دوستان ارائه گردد.

روایت مهربانی؛ توزیع یک وعده غذا بین معتادین متجاهر

پس از نهایی شدن نوع ساندویچ ها، نسبت به خرید ۶ کارتن تخم مرغ، سی کیلو کره، شش دبه خیارشور، ۱۳۰۰عدد حلوا، ۱۲۰۰ عدد کره ی یک نفره، نود کیلو سیب زمینی دو سبد گوجه فرنگی، ۳۷کیلو کالباس و ۳۲ کیلو سوسیس اقدام گردید که در حال حاضر آماده سازی ساندویچ ها توسط مدد جویان مرکز بازپروری بهاران در حال انجام است وعوامل تحت نظرآقای جلالی ریاست محترم اداره آسیب های شهرداری منطقه۱۲ صورت می گیرد. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده ی هر عدد ساندویچ، بین ۷ تا ۱۰ هزار تومان می باشد و تا پایان سال ۱۴۰۱ بین معتادین متجاهر و افراد جمع آوری شده توسط نیروی انتظامی توزیع خواهد شد البته با توجه به محدود بودن منابع مالی موضوع پخش ساندویچ ها فعلاً در منطقه ۱۲ در حال انجام است.

روایت مهربانی؛ توزیع یک وعده غذا بین معتادین متجاهر

در صورتی که خیری در بعضی از شب ها بین افراد مورد نظر به صورت خیریه غذا توزیع نماید، ساندویچ های تهیه شده به مناطق دیگر ارسال می گردد.

*نماینده جمعی از خیرین

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید