اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید، به راحتی می‌توانید توسط اتوبوس‌های شهری خود را به آنجا برسانید.

منطقه هوانگ لانگ

سلام نو-سرویس گردشگری: استان سیچوآن در غرب میانی کشور چین واقع شده و بخشی از تبت تاریخی است. سیچوآن و مناطق پیرامون آن مهد تمدن بومی و منحصربه‌فرد بوده‌اند که قدمتشان حداقل به قرن پانزدهم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. استان سیچوآن با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. اگر قصد سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری سیچوآن را در نظر دارید، در ادامه همراه ما با جاذبه‌های گردشگری سیچوآن آشنا شوید.

مجسمه بودای بزرگ لشان

سیچوآن مقصدی به یادماندنی برای سفر + عکس

مجسمه بودای بزرگ لشان یکی از جاذبه‌های گردشگری سیچوآن است که با نام بودای بزرگ لیشان نیز شناخته می‌شود. این مجسمه در بخش جنوبی استان سیچوآن در نزدیکی شهر لشان چین قرار دارد و طی دوران سلسله تانگ در سال ۸۰۰ میلادی ساخته شده‌ است. این مکان اولین پرستشگاه بودایی‌ها و یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس بودیسم به شمار می‌رود. این پیکره‌ سنگی با ۷۱ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین بودای سنگی دنیا است که عرض شانه‌های آن ۲۸ متر، سرش ۱۴.۷ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. مجسمه بودای بزرگ لشان در سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. هرچند این مجسمه در طول سالیان متمادی در معرض تغییرات آب و هوا قرار داشته و آسیب‌هایی دیده، اما به هیچ وجه از عظمت آن کاسته نشده است.

منطقه هوانگ لانگ

سیچوآن مقصدی به یادماندنی برای سفر + عکس

منطقه هوانگ لانگ از دیگر جاذبه‌های گردشگری سیچوآن در کوهستان مینشان قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شگفتی‌های طبیعی از جمله غارها و دریاچه‌های بسیاری در این ناحیه وجود دارند، اما استخرهای طبقاتی رنگی، زیباترین و دیدنی‌ترین قسمت آن محسوب می‌شوند. منطقه گردشگری هوانگ لانگ مکانی شگفت‌انگیز و حفاظت‌شده به همراه مناظر زیبا، مسیرهای پیاده‌روی مختلف و امکانات تفریحی و رفاهی است که تجربه‌ای بی نظیر را برای گردشگران رقم‌ می‌زند. اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید، به راحتی می‌توانید توسط اتوبوس‌های شهری خود را به آنجا برسانید.

شهر باستانی شانگلی

سیچوآن مقصدی به یادماندنی برای سفر + عکس

شهر باستانی شانگلی یکی از جاذبه‌های گردشگری سیچوآن است که بازدید از آن شما را با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا می‌کند. شهر باستانی شانگلی با نام اصلی لوشن، نقطه کلیدی ارتباط شهر با قسمت جنوبی جاده ابریشم در گذشته بوده است. خیابان‌های قدیمی و زیبای شانگلی با بهره‌گیری از نماد قدیم، سنگ فرش شده‌اند و تمامی ساختمان‌های آن چوبی هستند. سقف‌های سبز، دیوارهای سفید، پنجره‌های چوبی و درهای منبت‌کاری‌شده از دیدنی‌های این شهر باستانی محسوب می‌شوند. هرچند بر اثر گذر زمان و تغییرات آب و هوایی از شدت رنگ‌ها کاسته شده است، اما حال‌ و ‌هوای گذشته را همچنان می‌توان در این شهر حس کرد.

پارک ملی دره جیوژایگو

سیچوآن مقصدی به یادماندنی برای سفر + عکس

پارک ملی دره جیوژایگو از دیگر جاذبه‌های گردشگری سیچوآن است که اهالی آن را با نام سرزمین پریان نیز می‌شناسند. پارک جیوژایگو شامل آبشارهای متعدد، کوه‌های آهکی پوشیده از برف و ۱۰۸ دریاچه فیروزه‌ای، آبی و سبز است که بازدید از آن‌ها حس و حال خوبی را به گردشگران می‌بخشد. شفافیت آب این دریاچه‌ها چنان است که تا کف آن‌ها به راحتی قابل رویت است. این پارک زیستگاه پانداهای بزرگ چینی است، اما به‌دلیل وسعت زیاد، شانس دیدن آن‌ها بسیار پایین است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید