در ویدیو زیر شاهد تصاویری از گشت زنی یک قلاده پلنگ در شهرستان دماوند خواهید بود.

حضور پلنگ گرسنه در شهرستان دماوند + فیلم

به گزارش سلام نو؛ نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده یک قلاده پلنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت حفاظت از این گونه با ارزش، تشدید گشت و کنترل در دستور کار محیط بانان دماوند قرار گرفته است.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار مت در دماوند اظهار کرد: یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست و طبیعت‌گرد با ارسال فیلمی از یک پلنگ اعلام کرده که در حین پیاده روی در حاشیه یکی از زیستگاه‌های شهرستان، یک قلاده پلنگ مشاهده و با گوشی تلفن همراه موفق به فیلم برداری از آن شده است.

وی ادامه داد: موضوع در دست بررسی است و جهت حفاظت از این گونه با ارزش تشدید گشت و کنترل در منطقه اعلامی در دستور کار محیط بانان شهرستان قرار دارد.


رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: مشاهده پلنگ در این فصل در حاشیه زیستگاه‌ها دور از انتظار نیست و خطری شهروندان را تهدید نمی کند.

میرزاکریمی بیان کرد: از طبیعت گردان و کوهنوردان تقاضا داریم درصورت مشاهده پلنگ از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به این اداره به شماره تماس ۷۶۳۴۳۷۳۸ و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید