روستاگردی یکی از جذاب‌ترین گشت‌وگردهای هر مقصدی است پس با ما همراه باشید و درباره حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه بیشتر بدانید.

حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستاها همواره نشانه زندگی ساده و به دور از تجملات بوده و حضور در آنها حس خوشایندی را به انسان منتقل می کند. از این رو در ادامه به تعدادی از روستاهای اطراف کرمانشاه می‌پردازیم، روستاهایی که حیرت هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

روستای گره بان، روستایی با معماری حیرت‌انگیز

روستای گره بان در نزدیکی شهر هرسین و در فاصله ۶۴ کیلومتری کرمانشاه واقع شده و به عنوان مکانی مقدس برای افراد اهل حق بشمار می آید. این روستا دارای معماری بسیار زیبایی ویژه ای بوده و زیبایی و پاکی محیط آن هر بیننده ای را حیرت زده می کند ساختمان ها و بنا های موجود در این روستا به شکل معماری کشورهای روسیه و اوکراین بوده و در این روستا خبری از ساختمان های کوتاه و کاه گلی نیست.

درکنار معماری زیبا بناهای روستای گره بان کرمانشاه، مهمان نوازی و آداب و رسوم مردمان آن نیز بی نظیر بوده که سبب شده گردشگران بسیاری قصد سفر به این روستا را در سر داشته باشند. همچنین گلاب و عرقیات گیاهی این روستا شهر جهانی داشته و امروزه به این محصولات کشور های مختلفی در جهان از این روستا صادر می شوند.

حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه

پیشه مردمان روستای گره بان نوعا کشاورزی، باغداری، دامپروری، گلاب گیری و گیاهان دارویی بوده و تمام محصولاتی مانند گلاب، عطر و عرقیجات با بهترین کیفیت توسط اهالی روستا و در همین مکان تولید می شود. یکی از مکان های دیدنی روستای گره بان که در میان افراد اهل حق و حتی سایر مسافران از تقدس خاصی برخوردار بوده، محلی است مقدس با نام اجاق حضرت آقا.

این مکان مقدس سبب شده تا روستای گره بان به محل تجمع پیروان فرقه حق بدل شده و مراسمات و آئین های مذهبی مربوط به این مسلک در محل اجاق آقا حضرت برگزار می شود. همچنین کسانی که به این محل می روند جزو زائران و مریدان محسوب شده و هر روز به غیر از روز جمعه به صورت نذری از آنها پذیرایی می گردد که نشان دهنده مهمان نوازی و مهربانی مردمان این روستا است.

بزرگان مذهبی شاخه ای از مذهب شیعه به نام اهل حق در این روستا دفن شده اند و سبب شده به اهمیت جایگاه این روستا در میان پیروان آن بسیار افزوده شود.

حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه

همچنین این روستا یکی از آثار تاریخی ایران و اماکن مذهبی این شاخه از شیعه بوده و در طول سال مراسم خاصی و آیین های ویژه ای در آن برگزار می شود . یکی از مراساتی که هر ساله در روستای گره بان برپا می شود، عید شاهی بوده که در آن فرقه آتش بیگی به مدت ۵ شب در زمستان و به نیت ۵ تن آل عبا به جشن و پای کوبی می پردازند.

روستاهای کرمانشاه، حیرت‌انگیز و دیدنی

روستای سفید برگ

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه باید از روستای سفید برگ نام برد. این روستا در ۱۸ کیلومتری جوانرود قرار دارد و از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ایران به شمار می‌رود. روستای زیبای سفید برگ به بهشت گمشده زمین شهرت دارد و آنقدر جذابیت‌های تماشایی را درون خودش جای داده که به مکانی محبوب در میان گردشگران قرار گرفته است. قدمت این روستای دیدنی به چندین هزار سال قبل باز می‌گردد و آنطور که گفته‌اند، در قدیم، پایتخت تابستانه سومریان بوده است. این روستا در میان سه کوه قرار گرفته و آب و هوایی دلپذیر دارد و رودی پر آب از میان آن می‌گذرد.

حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه

روستای سفید برگ بهترین مکان برای طبیعت‌گردی و روستاگردی و تفریح در طبیعت بکر ایران است. پس هر چه زودتر برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

آدرس روستای سفید برگ : کرمانشاه، ۱۸ کیلومتری شهرستان جوانرود.

روستای سراب صحنه

در شهرستان صحنه که حدود ۱ ساعت از کرمانشاه فاصله دارد، دره‌ای به اسم سراب صحنه یا دربند صحنه، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه قرار گرفته است که پاتوق آخرهفته‌های مردم کرمانشاه است.

این منطقه با داشتن یک آبشار کوچک، چند چشمه و یک رودخانه بزرگ، مناطق جنگلی و کوهستانی و میوه‌های جنگلی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه است و به همین خاطر است که از قدیم‌الایام شاهان قاجاری برای تفریح و گشت‌گذار حتماً چند روزی را در سراب صحنه اتراق می‌کردند.

با اینکه سراب صحنه در بهار و تابستان حسابی غلغله است و گردشگران زیادی این فصول را برای گردش انتخاب می‌کنند، اما اگر به هوای دیدن تصاویر خیال‌انگیزتری قدم به سراب صحنه می‌گذارید، من پیشنهاد می‌کنم پاییز و زمستان سراب را از دست ندهید.

حیرت‌انگیزترین روستاهای اطراف کرمانشاه

روستای ریجاب

قصد داریم تا در بین جاهای دیدنی کرمانشاه یک روستای رویایی را به شما معرفی نماییم. در مسیر ماهیدشت به قصر شیرین در میان راه روستای زیبای ریجاب قرار دارد. روستای ریجاب که در گویش محلی به ریژاو معروف است، چشمه‌ای خروشان با صدای فوق العاده گوش نواز آب در میان درختان تنومند دارد. زیبایی‌های این روستا به این آب و درختان ختم نمی‌شود.

بعد از پلی چوبی که اهالی روی آب ساخته‌اند، جاده‌ای باریک به عمق جنگل و باغ‌های گردو و انجیر را برای رسیدن به زیباترین آبشارهای کرمانشاه باید طی نمایید. روستای ریجاب با مسیر پر پیچ و خم خود یکی از دلپذیرترین و زیباترین تفرجگاه‌های کرمانشاه محسوب می‌شود. همچنین قدیمی‌ترین مسجد غرب ایران به نام مسجد عبدالله‌بن‌عمر با ستون‌های سنگی عظیم و منبری بسیار زیبا در ارتفاعات روستای ریجاب قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید