۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 55414919

پل رودخانه سیدو از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری هوبی کشور چین است که بر روی رودخانه یخ زده سیدو واقع شده است.

پل رودخانه سیدو استان هوبی

سلام نو-سرویس گردشگری: استان هوبی یا هوبئی که در زبان چینی به عنوان شمال دریاچه معنا می‌شود، یکی از استان‌های بخش مرکزی کشور چین است. استان هوبی برخلاف اغلب استان‌های کشور که به اقیانوس راه دارند، محصور و در خشکی کامل به سر می‌برد. مرکز استان هوبی شهری به نام ووهان است و به عنوان یکی از مرکز حمل و نقل بزرگ و همچنین قطب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مرکز چین عمل می کند. استان هوبی همانند سایر استان‌های کشور شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن دیدنی و تفریحی است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا می‌کند. در ادامه همراه ما راجع به جاذبه‌های گردشگری هوبی کشور چین اطلاعات کسب کنید.

مجسمه خدای جنگ

جاذبه‌های گردشگری هوبی + عکس

مجسمه خدای جنگ در لیست جاذبه‌های گردشگری هوبی کشور چین قرار دارد که مانند اغلب مجمسه‌ها نشانی از یک داستان تاریخی دارد. این مجسمه عظیم که با نام مجسمه گوآن یو نیز شناخته می‌شود با ۵۸ متر ارتفاع و بیش از ۱۳۲۰ تن وزن در پارک گوان یو، در شهر جیانگژو استان هوبی چین واقع شده است. طراحی سازه مجسمه خدای بزرگ توسط هان میلین، شخصی که با طراحی سمبل‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن شهرت دارد، انجام شد. مجسمه گوآن یو به قدری عظیم است که موزه‌ای‌ هشت هزار متر مربعی درون بنای آن جای گرفته است. گوان یو در زمان سه امپراتوری چین زندگی می‌کرد. اسلحه‌ تبر مانند او در دستانش با نام تیغ سبز اژدها مشاهده می‌شود.

ذخیره‌گاه طبیعی ملی شنونگ جیا

جاذبه‌های گردشگری هوبی + عکس

ذخیره‌گاه طبیعی ملی شنونگ جیا از دیگر جاذبه‌های گردشگری هوبی کشور چین است که با بیش از ۲۶۱۸ کیلومتر مربع مساحت، تنها اکوسیستم جنگل نیمه‌ گرمسیری در سطح کل جهان به شمار می‌رود. این اکوسیستم به خوبی در برابر انواع عوامل و خطرات نابودی در طی سالیان سال حفظ شده است. زیستگاه اکوسیستم شنونگ جیا شامل حدود ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی متعدد، انواع گونه‌های نادر حیوانی از جمله سمندر چینی، میمون دماغ سربالای طلایی، پلنگ ابری و خرس سیاه آسیایی نیز است که در این منطقه زندگی می‌کنند. ذخیره‌گاه طبیعی ملی شنونگ‌جیا با توجه به ارزش طبیعی و زیستگاهی در فهرست ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره یونسکو به‌ ثبت رسیده است.

پل رودخانه سیدو استان هوبی

جاذبه‌های گردشگری هوبی + عکس

پل رودخانه سیدو از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری هوبی کشور چین است که بر روی رودخانه یخ زده سیدو واقع شده است. این پل با ۱۲۲۲ متر طول و ۲۴.۵ متر عرض در دسته پل‌های معلق جهان قرار گرفته است. هنگامی که پا بر روی ابتدای پل می‌گذارید، در ارتفاع بسیاری زیادی از سطح رودخانه سیدو قرار می‌گیرید و تنها فضای سرسبز کوه‌های اطراف در پیش چشمانتان جلوه می‌کند. طراحی سازه پل رودخانه سیدو توسط یک شرکت معماری معروف و مشهور صورت گرفته و در ساخت مجموعه پل حدود ۷۲۰ میلیون یوان معادل با ۱۰۰ میلیون دلار هزینه خرج شده است. پس از اتمام کار ساخت و اطمینان از سازه مستحکم آن، در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۹ برای استفاده عموم بازگشایی شد. هر آنچه که قرار گرفتن در این ارتفاع از سطح زمین و ترس از خطر سقوط در آب یخ زده رودخانه دلهره‌آور است، اما ارزش یکبار امتحان در طول عمر را دارد.‌

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید