۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 55414402

کاخ زمستانی سنپترزبورگ یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری سنپترزبورگ است. این کاخ در لیست قصرهای مشهور کشور روسیه و سنپترزبورگ قرار دارد که از سال ۱۷۳۲ تا سقوط تزارها در سال ۱۹۱۷ میلادی، محل سکونت تزارهای روسیه بود. کاخ زمستانی سنپترزبورگ بین سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ میلادی ساخته شده و دختر پتر کبیر، ملکه الیزابت بانی ساخت آن بود. کاخ زمستانی شامل ۱۵۰۰ اتاق، ۱۷۸۶ درب و ۱۹۴۵ پنجره است که بازدید از آن برای گردشگران بسیار هیجان آور است. نمای ظاهری اصلی کاخ شامل ۱۵۰ متر طول و ۳۰ متر اتفاع است.

کاخ زمستانی سنپترزبورگ

سلام نو-سرویس گردشگری: روسیه کشوری سرد و زیبا است که سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. برخی از گردشگران از آنسوی کره زمین برای بازدید از اماکن گردشگری سنپترزبورگ که بیشتر آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، راهی دیار تزارهای مشهور روسی می‌شوند. اگر شما نیز در لیست کسانی قرار دارید که قصد سفر به سنپترزبورگ روسیه را در نظر دارید، در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات لازم و مفیدی را راجع به اماکن گردشگری سنپترزبورگ به دست آورید.

کاخ زمستانی سنپترزبورگ

اماکن گردشگری سنپتربورگ + عکس

کاخ زمستانی سنپترزبورگ یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری سنپترزبورگ است. این کاخ در لیست قصرهای مشهور کشور روسیه و سنپترزبورگ قرار دارد که از سال ۱۷۳۲ تا سقوط تزارها در سال ۱۹۱۷ میلادی، محل سکونت تزارهای روسیه بود. کاخ زمستانی سنپترزبورگ بین سال‌های ۱۷۵۴ تا ۱۷۶۲ میلادی ساخته شده و دختر پتر کبیر، ملکه الیزابت بانی ساخت آن بود. کاخ زمستانی شامل ۱۵۰۰ اتاق، ۱۷۸۶ درب و ۱۹۴۵ پنجره است که بازدید از آن برای گردشگران بسیار هیجان آور است. نمای ظاهری اصلی کاخ شامل ۱۵۰ متر طول و ۳۰ متر اتفاع است. در گذشته بنای اصلی کاخ، محل سکونت امپراطور و شامل اتاق‌های اصلی بود. امروزه، دفترهای اداری و داخلی در طبقه همکف کاخ قرار دارند و طبقه‌ی دوم نیز عمدتا محل استقرار مقامات عالی رتبه است.

شب‌های سفید سنپترزبورگ

اماکن گردشگری سنپتربورگ + عکس

شب‌های سفید سنپترزبورگ در لیست وقایع و اماکن گردشگری سنپترزبورگ قرار دارد که حیرت گردشگران خارجی را برمی‌انگیزد. سنپترزبورگ که شمالی‌ترین شهر پرجمعیت جهان محسوب می‌شود و در اوایل فصل تابستان، به دلیل طولانی شدن زمان تابش آفتاب، شهر در تاریکی فرو نمی‌رود و تمامی مدت شبانه‌روز هوا یا روشن است و یا حالت گرگ و میش صبحگاهی را به خود می‌گیرد. از این رو، شب‌های اوایل فصل تابستان سنپترزبورگ را با نام شب‌های سفید می‌شناسند. شب‌های سفید در سنپترزبورگ روسیه پدیده‌ای طبیعی است و یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران در اوایل تابستان، خود را از دیگر نقاط جهان برای دیدن پدیده زیبای شب‌های سفید سنپترزبورگ به این شهر می‌رسانند.

موزه دولتی روسیه

اماکن گردشگری سنپتربورگ + عکس

موزه دولتی روسیه از اماکن گردشگری سنپترزبورگ است که در ابتدا کاخ میخایلوسکی نام داشت. همچنین، این موزه یکی از عالی‌ترین مجموعه‌های هنری روسیه را در خود جای داده است. ساختمان کاخ را بین سال‌های ۱۸۱۹ تا ۱۸۲۹ میلادی برای دوک میخائیل، برادر الکساندر اول و نیکلاس اول، ساختند و الکساندر سوم آن را در سال ۱۸۹۵ میلادی به موزه‌ای با عنوان موزه دولتی روسیه تبدیل کرد. موزه دولتی روسیه شامل سه کاخ دیگر با نام‌های کاخ مرمر، قلعه‌ میخایلوسکی یا قلعه‌ مهندسان و کاخ استرگانف نیز است که به نمایشگاه‌های دائمی و موقت این شهر اختصاص دارند.

کاخ مرمر سنپترزبورگ

اماکن گردشگری سنپتربورگ + عکس

کاخ مرمر سنپترزبورگ یکی از اماکن گردشگری سنپترزبورگ است که جزء اولین کاخ‌های این شهر محسوب می‌شود. سازندگان از معماری نئوکلاسیسم در طراحی و ساخت کاخ جذاب مرمر سنپترزبورگ استفاده کرده‌اند. سازنده این بنای زیبا، گریگوری اورلوف، یکی از نجیب‌زادگان دهه ۱۷۶۰ میلادی و مورد علاقه امپرس کاترین بود. کاخ مرمر در دوره جماهیر شوروی، به ترتیب محل استقرار وزارت کار، آکادمی فرهنگ ماتریال و موزه لنین بود. امروزه این کاخ مشهور به محل برگزاری نمایشگاه‌هایی دائمی از مجموعه موزه دولتی روسیه تبدیل شده است که از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موزه هنرمندان بیگانه در روسیه و موزه پیتر لودویگ اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید