۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55414345

با این لیست از برترین جاذبه ­ها و کارهایی که باید در لوزان انجام دهید، می­توانید مطمئن باشید که برخی از بهترین مکان­ها را برای بازدید در این شهر خواهید یافت.

دریاچه ژنو در لوزان

سلام نو-سرویس گردشگری: لوزان بر روی سه تپه بالای ساحل شمالی دریاچه ژنو در منطقه فرانسوی زبان سوئیس قرار دارد. پل‌های مرتفع بر روی دره‌های دو رودخانه که شهر را قطع می‌کنند، با شیب تند از ساحل دریاچه ترکیب می‌شوند و به لوزان یک زمین دیدنی و چشم‌گیر با چشم‌اندازی از کوه‌های آلپ ساووی در سراسر دریاچه می‌دهند.

این شهر قدیمی دانشگاهی و اکنون تجاری شلوغ است، برای کنگره‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و همایش‌ها، با تعدادی محل برگزاری جلسات برجسته، محبوب است. لوزان مقر جهانی المپیک است و موزه المپیک از محبوبترین جاذبه های گردشگری آن است.

رومیان در قرن اول قبل از میلاد یک مستعمره تجاری در اینجا ایجاد کردند و در قرون وسطی، کلیسای جامع لوزان از قبل بهعنوان یک توقفگاه زیارتی در راه سنت جیمز اهمیت داشت. برای درک این شهر قدیمی، در خیابانهای پیچ در پیچ پایین کلیسای جامع پرسه بزنید. برای به تصویر کشیدن ظرافت عظمت اواخر قرن هجدهم آن به‌عنوان برجسته‌ای از ریویرای سوئیس، به ساحل بروید، جایی که هتل‌ها در تفرجگاه کنار دریاچه آن قرار دارند.

ساختمان‌های شیک معاصر مانند مرکز فرهنگی و هنری جدید پلتفرم ۱۰ و ساختمان‌های محله فلون، کاملا در تضاد با ساختمان‌های پرآذین قرن ۱۸ هستند.

با این لیست از برترین جاذبه ها و کارهایی که باید در لوزان انجام دهید، میتوانید مطمئن باشید که برخی از بهترین مکانها را برای بازدید در این شهر خواهید یافت.

  1. موزه المپیک

۴ جاذبه برتر در لوزان

موزه مشرف به دریاچه ژنو همراه با آثار و تاریخچه مسابقات، بر روح و ارزشهای المپیک و ویژگیهایی که باعث ماندگاری آنها شده است تمرکز دارد. نمایش‌هایی که اخیرا بازسازی شده‌اند، کل تاریخ بازی‌ها، از مبدأ آن‌ها در یونان باستان تا جدیدترین آن‌ها را در بر می‌گیرد و شامل مشعل‌های المپیک، پوسترهای تاریخی، تجهیزات و لباس‌هایی است که المپیکی‌ها می‌پوشند.

شما می‌توانید لحظات عالی بازی‌های المپیک را از طریق کلیپ‌های فیلم تجربه کنید و تکامل فناوری ورزشی و حتی طراحی مد را دنبال کنید. علاوه بر نمایشگاه‌ها و تجربیات تعاملی در ساختمان، فضای باز کنار دریاچه دارای محوطه‌های آراسته‌شده است که می‌توانید مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری را که موضوعات المپیک و همچنین شعله المپیک را به تصویر می‌کشند، ببینید.

  1. دریاچه ژنو

۴ جاذبه برتر در لوزان

دریاچه ژنو در بیشتر طول هلالیشکل خود، فرانسه و سوئیس را از هم جدا میکند و به لوزان در ساحل شمالی خود، مناظر زیبایی از کوههای آلپ فرانسه میدهد. ساحل از شرق لوزان تا مونترو بهعنوان ریویرا سوئیس شناخته می‌شود، منظره‌ای آفتاب‌گرفته از گیاهان پلکانی که به خط ساحلی از باغ‌ها، درختان نخل و دهکده‌های زیبا منتهی میشوند.

بهترین راه برای لذت بردن از دریاچه و یکی از محبوب‌ترین کارهایی که برای گردشگران در لوزان انجام می‌شود این است که سوار یکی از کشتی‌های بخار دریاچه شوند که در اینجا توقف می‌کنند و یا به کشتی کروز می‌روند یا از آن برای گشتن بین شهرها استفاده می‌کنند. قایق ها بین لوزان و دو شهر فرانسوی در سراسر دریاچه تردد میکنند.

  1. مجموعه هنر بروت

۴ جاذبه برتر در لوزان

یکی از موزه‌های پیشرو در جهان برای هنرهای خارجی توسط هنرمند فرانسوی ژان دوبوفه با مشارکت مجموعه خصوصی خود از آثار هنرمندان آموزش‌دیده تاسیس شد. آثار بیش از ۱۰۰۰ هنرمند خارج از جامعه خلاق، جریان اصلی مجموعه‌ها را تشکیل می‌دهند که شامل نقاشی‌های سادهلوحانه، مجسمه‌سازی، ماسک‌ها و آثاری در رسانه‌های مختلف است.

نمایشگاهها با پیروی از مضامین مختلفی که هنر را تفسیر میکند و فرآیند خلاقیت را بررسی میکند تغییر می کند.

  1. گالری هاپ در محله فلون

۴ جاذبه برتر در لوزان

در منطقه فوق‌العاده معاصر و هنر جدید لوزان، معماران طراح ساختمان‌هایی را ایجاد کرده‌اند که متعلق به قرن بیست و یکم هستند. منطقه سابق انبارهای قرن نوزدهمی، اکنون یک چهارم ساختمان‌های رنگارنگی است که مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها، دفاتر تجاری، گالری‌های طراحان و فضای استودیوی هنرمندان است. خیابان مرکزی آن به میدان‌هایی باز می‌شود که محلی‌ها در هوای خوب در کافه‌ها و روی نیمکت‌های زیر درخت آن جمع می‌شوند.

کل منطقه همیشه سرزنده بهنظر میرسد. در زمستان یک فضای باز به پیست اسکیت تبدیل میشود و در شب، ساختمانها بهطور چشمگیری روشن میشوند. ایستگاه مترو فلون برای تأکید بر رویکرد پویا و رو به جلو و همچنین موقعیت لوزان بهعنوان یکی از سرسبزترین شهرهای اروپا، دارای یک بام سرسبز است که می‌توانید از روی پل عابر پیاده‌ای که ایستگاه را به هتل لوزان پالاس در بالا متصل می‌کند، آن را ببینید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید