۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 55413753

گوا شمالی دارای جاذبه‌های گردشگری، مناطق تاریخی و دیدنی بسیاری است که زیبایی آن‌ها گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا راهی این دیار می‌کند.

کلیسای بانوی مقدس پانجیم گوا

سلام نو-سرویس گردشگری: گوا شمالی بخشی از ایالت گوا کشور هند است. گوا شمالی دارای جاذبه‌های گردشگری، مناطق تاریخی و دیدنی بسیاری است که زیبایی آن‌ها گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا راهی این دیار می‌کند. اگر برنامه ریزی کرده‌اید که یک سفر تفریحی جذاب به گوا شمالی هند را تجربه کنید، باید راجع به مناطق گردشگری گوا شمالی اطلاعات کاربردی به دست آورید. در ادامه برای آشنایی با مناطق گردشگری گوا شمالی همراه ما باشید.

کلیسای بانوی مقدس پانجیم گوا

مناطق گردشگری گوا شمالی

کلیسای بانوی مقدس پانجیم گوا از مناطق گردشگری گوا شمالی است که با بنایی به سبک معماری باروک، اولین بار به ‌عنوان نمازخانه در سال ۱۵۴۱، روی تپه‌ای مشرف به شهر پانجی ساخته شد. در قرن ۱۶۰۰ میلادی، تحت برنامه توسعه مذهبی پرتغال بنای کوچک قبلی را با ساختمانی بزرگ‌تر جایگزین کردند. کلیسای بانوی مقدس پانجیم گوا میزبان ناقوس باستانی است که از خرابه‌های کلیسایی قدیمی به این مکان آورده شده است. ناقوس کلیسا از نظر ابعاد، دومین ناقوس بزرگ در ایالت گوا کشور هند به‌ شمار می‌رود. رنگ روشن نمای بیرونی کلیسای مقدس نمادی از مریم باکره است. فضاهای داخلی نیز هرچند شامل تزئینات زیادی نیستند، اما رنگ‌های متنوع و زیبا آن بر جذابیتش افزوده‌اند.

ساحل آرامبول

مناطق گردشگری گوا شمالی

ساحل آرامبول از دیگر مناطق گردشگری گوا شمالی است که با نام ساحل هارمن نیز شناخته می‌شود. این ساحل زیبا پوشیده از شن‌های نرم و سفید رنگ است و شمالی‌ترین ساحل ایالت گوا به حساب می‌آید. ساحل آرامبول بهشت مسافرانی است که سفری کم‌خرج و مقرون ‌به ‌صرفه را در نظر گرفته‌اند. همچنین، ساحل آرامبول مناظری فوق‌العاده و غذاخوری‌هایی با غذاهای لذیذ در خود جای داده است. همچنین، پاراگلایدر محبوب‌ترین فعالیت ورزشی و تفریحی در این ساحل تفریحی است.

بازار آنجونا

مناطق گردشگری گوا شمالی

بازار آنجونا از جذاب‌ترین مناطق گردشگری گوا شمالی است که چهارشنبه هر هفته در ساحل آنجونا برپا می‌شود. غرفه‌های بی‌شمار بازار انواع محصولات از جمله صنایع دستی، بانوج، زیورآلات، لباس‌های ساحلی رنگارنگ، سوغات و محصولاتی از این دست را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. اهالی و گردشگران بازارچه آنجونا را به خاطر اجرای موسیقی زنده نیز می‌شناسند. اگر قصد خرید در گوا شمالی را دارید و می‌خواهید در محیطی پرشور و هیجان با حال و هوای بومی قدم بزنید، حتما به این بازار سری بزنید. این بازار طرفداران بسیاری دارد و نه تنها اهالی شهر به اینجا مراجعه می‌کنند، بلکه بسیاری از بازدیدکنندگان آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. در بازار آنجونا می‌توانید مهارت خود در چانه زدن و تخفیف گرفتن را محک بزنید، چرا که چانه زدن در این بازار نکته‌ای ضروری است و هر چه بیشتر در این کار توانا باشید، تخفیف‌های بهتری می‌گیرید. قیمت بسیاری از محصولات این بازار، معقول، مقرون ‌به‌صرفه و اقتصادی است.

ساحل سینکوئریم

مناطق گردشگری گوا شمالی

ساحل سینکوئریم از زیباترین مناطق گردشگری گوا شمالی است که در فهرست بهترین سواحل گوا در زمینه تفریحات و دیگر فعالیت‌های ماجراجویانه آبی قرار دارد. این ساحل بیشتر به ‌واسطه وجود قلعه آگوادا به‌ عنوان نمونه‌ای کامل از عجایب مهندسی، فانوس دریایی آگوادا و امکانات ورزش های آبی شهرت دارد. از دیگر فعالیت‌های محبوب در ساحل سینکوئریم می‌توان به قایق‌سواری، ماهیگیری، بادسواری، شیرجه و پاراسیلینگ اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید