مهم نیست چه چیزی به همراه دارید از کتاب و لپ‌ تاپ گرفته تا تجهیزات لباس، دوربین، ناهار یا وسایل باشگاه، یک کوله‌ پشتی کار حمل و جا به جایی وسایل را برای تمامی افراد در هر رده سنی آسان خواهد کرد.

معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟

به طور مثال، بسیاری از کارشناسان راهنما توریست در سراسر جهان استفاده از کوله پشتی را برای توریست ها توصیه کرده اند؛ زیرا استفاده از یک کوله پشتی مرغوب، می تواند سفری آسان تر و بی دغدغه تر را برای آن ها فراهم سازد. در این مقاله قصد داریم به سوال " معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟" پاسخ دهیم تا شما بتوانید خریدی ایده آل داشته باشید.

ویژگی های یک کوله پشتی استاندارد

پیرو سوال معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟ می خواهیم توضیحاتی در این باره برای تان ارائه دهیم. کوله پشتی به عنوان اینکه سایز بزرگ تری نسبت به سایر کیف ها دارد، در حمل وسایل به شما کمک خواهد کرد تا دچار خستگی و یا درد در ناحیه گردن و شانه هایتان نشوید. به همین دلیل، کوله پشتی محبوبیت بسیاری در بین تمامی افراد دارد. در ادامه، ۶ مورد از مهم ترین ویژگی های یک کوله پشتی خوب را برای تان شرح داده ایم.


آن ویژگی ها عبارت اند از:

  1.  با توجه به سوال معیار کوله پشتی خوب چیست؟ می توان به جنس کوله پشتی ها اشاره کرد. جنس کوله ها می توانند از پارچه، کتان، پلی استر، برزنت و چرم دوخته شده باشند. هر کدام از این جنس ‌ها، مزیت ‌های مختص به خود را دارند؛ مثلا کوله ‌های برزنتی به علت سبک بودن در عین استحکام و نیز تنوع رنگ متفاوت و جذاب، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، سلیقه برخی از افراد کوله‌ های کتان می باشند؛ زیرا کوله پشتی کتان پارچه ای زیبا دارد.

  1. از مهم ترین ویژگی ‌های کوله پشتی استاندارد، ابعاد کوله پشتی می باشد که باید متناسب با جثه فرد انتخاب شود. یک کوله‌ پشتی بزرگ، لزوما بهترین انتخاب برای شما نیست. در این جهت باید افرادی که جثه ریزی دارند، از کوله‌ پشتی های ظریف ‌تر و با بند کوتاه ‌تر استفاده کنند. ویژگی‌ های کوله پشتی مناسب برای کوهنوردی با ویژگی ‌های سایر کوله پشتی ها نیز متفاوت می باشد.

  1. یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان، این می باشد که در حالت طبیعی بعد از به دوش انداختن، در حدود سه سانتی متر بالاتر از گودی کمر آنان قرار گیرد.

  1. یکی دیگر از پاسخ های سوال معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟ این می باشد که کوله پشتی باید دارای دو بند ضخیم باشد. بند نازک باعث خواهد شد به رگ های خونی و عصبی آسیب وارد شود. اگر استفاده از بند های نازک ادامه پیدا کند، به مرور زمان ناراحتی های پوستی و درد های عصبی به دنبال دارد.

  1. از نکات مهم در موقع استفاده از کوله این می باشد که بند های آن باید به طور مساوی تنظیم شوند. عدم تقارن باعث بر هم خوردن تعادل بدن خواهد شد.

  1. سعی کنید هنگام استفاده از کوله پشتی، اندازه بند های کوله پشتی را حداقل ۵ سانتی متر فاصله دهید به طوری که آن ها روی سینه تان قرار گیرند. درون بعضی از بند ها، کپسول هوا یا پد مخصوصی برای سلامتی بیشتر استخوان ها جاساز شده است که  بین کتف و گردن قرار می گیرد.

انواع کوله پشتی ها

همان طور که در بالا مطالعه کردید و پاسخ سوال معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟ را یافتید، برای خرید کوله پشتی باید توجه داشته باشید که کوله ای مناسب با شرایط تان خریداری کنید. حال در این قسمت قصد داریم شما را با انواع کوله پشتی ها آشنا شوید تا بتوانید به هر جایی که سفر می کنید، کوله مخصوص آن جا را ببرید.


کوله پشتی های سفر های آخر هفته ای
برای این سفر هایی که مدت زمان کمی طول می کشند،  طبیعتا احتیاجی به حمل وسایل چندان زیادی نخواهید داشت و بنابراین یک کوله پشتی با گنجایش تقریبی ۳۰ الی ۵۰ لیتر برای تان کافی می باشد. این نمونه از کوله پشتی ها به خوبی و با دقت زیادی طراحی خواهند شد تا کاربران این قابلیت را داشته باشند از تمام نقاط و بخش‌ های آن به خوبی استفاده کنند. با توجه  به اینکه با معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟ آشنا شده اید و پاسخ او را یافته اید، به شما پیشنهاد می کنیم این نمونه از کوله پشتی ها را خریداری نمایید تا حمل آن هنگام سفر کوتاه مدت برای تان آسان باشد.

معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟

کوله پشتی های سفر های چند روزه

در بین تمامی کوله پشتی ها، این مدل کوله پشتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. انتخاب این کوله‌ ها، گزینه ‌ای عالی برای سفر هایی می باشد که بیشتر از ۳ روز به طول خواهند کشید. همانطور که میدانید، این مدل کوله پشتی از گنجایش بیشتری برخوردار است؛ ولی با این حال انتخاب و نحوه چیدن وسایل سفر باید مرتب و با دقت انجام شود تا جای بیشتری برای حمل وسایل در کوله باشد. این نمونه از کوله ها، در طرح های مختلفی دوخته می شود که قیمت چندانی ندارند و به راحتی می توان آن ها را خریداری کرد.

کوله پشتی های سفر های طولانی

این نمونه کوله پشتی، مناسب سفر های زمستانی و یا سفر به مناطق کوهستانی و برف خیز می باشد. در این سفر ها، شما به کوله پشتی هایی با گنجایش بالا احتیاج دارید تا لباس های گرم،‌ چادر (برای اسکان و استراحت شبانه)،‌ کیسه خواب و همچنین انواع تجهیزات را بتوانید درون آن جای دهید.

معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟

کوله پشتی مخصوص بانوان
برخی مدل های کوله پشتی مخصوص بانوان طراحی خواهند شد. این کوله پشتی ها، وزن کمتر و فریم کوچک تری دارند. همین امر سبب شده است تا از این دست کوله پشتی ها برای افراد کم سن و سال تر (فارغ از جنسیت) نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی، هنگام طراحی و ساخت این دست کوله پشتی ها ظرافت بیشتری به کار خواهد رفت و فیزیک بدن یک خانم مدنظر تولیدکنندگان قرار می گیرد. پیشنهاد میکنیم برای خرید کوله پشتی مخصوص بانوان به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟

کوله پشتی مخصوص جوانان
این مدل از کوله پشتی ها، مخصوص جوانان کم سن و سال و به خصوص نوجوانان طراحی خواهند شد. طراحی و امکانات تنظیم این کوله پشتی ها، به نحوی می باشد که به خوبی بر اساس فرآیند رشد یک کودک ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که این نوع کوله پشتی ها کوچک ‌تر می باشند و ظرفیت محدود تری نیز دارند. در واقع می توان گفت که این کوله ها، نسخه کوچک شده ای از کوله پشتی های مردانه و افراد بالغ می باشند.

جمع بندی

 در این مقاله تلاش کردیم تا بتوانید پاسخ سوال معیار یک کوله پشتی خوب چیست؟ را یابید. در این مقاله با انواع کوله پشتی ها آشنا شدید که به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید خریدی مناسب شرایط تان داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید