بنا به گزارش یک رسانه غربی، آمریکا و متحدانش تا به امروز بیش از ۴ هزار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده اند.

 رقم دقیق کل تسلیحات نظامی غرب به اوکراین لو رفت

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، یک رسانه غربی در گزارشی رقم دقیق کل تسلیحات نظامی که آمریکا و دیگر متحدانش از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اختیار اوکراین قرار دادند، را اعلام کرد.

خبرگزاری بلومبرگ امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده و هم پیماننش از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بیش از ۴ هزار سلاح و تجهیزات نظامی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده اند.

در گزارش این رسانه غربی آمده است که، این تعداد سلاح که از غرب به مقصد کی یف ارسال شده شامل خودروی زرهی، توپخانه، جنگنده و سایر سیستم های تسلیحاتی می شود که به گفته کشورهای غربی برای کمک به کی یف در جنگ با روسیه در اختیار دولت ولودیمیر زلنسکی قرار گرفته است. این در حالی است که اکنون اعضای ناتو در صدد ارسال سلاح های مرگبار بیشتری به کی یف هستند.

بلومبرگ در گزارش خود آورده است که دولت کی یف تا به امروز ۳۰۰ خودروی جنگی پیاده نظام، دست کم ۱۱۰۰ خودروی زرهی، ۲۱۰ سامانه توپخانه ای ام ۷۷۷ ساخت آمریکا، بیش از ۴۰۰ قطعه توپ خودکششی و ۴۱۰ تانک را از متحدان غربی خود دریافت کرده است و از انگلیس خبر می رسد که دولت لندن در هفته های آتی قصد دارد چهارده تانک چلنجر ۲ را به اوکراین ارسال کند.

پیش از این و در ۱۵ ژانویه شبکه خبری سی ان ان به استناد از یک منبع آشنا با اطلاعات غربی گزارش داد که اوکراین یک آزمایشگاه تسلیحاتی تمام عیار است زیرا هیچیک از این تجهیزاتی که به این کشور ارسال شده، پیش از این هرگز در جنگ میان دو کشور توسعه یافته صنعتی به کار نرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید