میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نهایی کردن برجام را عامل کاهش تنش در منطقه توصیف کرد.

حمایت روسیه از برجام / غربی‌ها آمادگی برای توافق ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین یکشنبه با انتشار پیام توئیتری درباره برجام نوشت: بهترین روش برای جلوگیری از تنش‌های منطقه‌ای نهایی کردن مذاکرات هسته‌ای ایران است.

اولیانوف افزود: پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و برجام می‌تواند تنش را کاهش دهد و راه را برای تشدید گفت و گو در مورد امنیت منطقه باز کند.

وی تصریح کرد: ظاهرا کشورهای غربی برای این کار آمادگی ندارند.

گفت‌وگوها پس از ماه‌ها رایزنی‌های فشرده به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیم‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران هم تاکید دارد که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع و منطقه‌هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید