دروازه هند بمبئی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا است که یادبودی از بازدید پادشاه جرج پنجم و ملکه مری از بمبئی به شمار می‌رود و بدون تردید یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می‌شود

دروازه هند بمبئی مهاراشتر

سلام نو-سرویس گردشگری: ایالت زیبا و بزرگ مهاراشترا بخشی از کشور وسیع هند است. این ایالت دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که سالیانه گردشگران خارجی برای بازدید از آن‌ها سفر به این منطقه را انتخاب می‌کنند. بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی مناطق مختلف ایالت آشنا کرده و حتی رسم و رسوم زندگی اهالی را برملا می‌کند. برای اینکه سفری جذاب به این ایالت هندوستان را تجربه کنید، بهتر است راجع به جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا اطلاعات مفیدی به دست آورید. همراه ما باشید.

غارهای آجانتا

جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا + عکس

غارهای آجانتا از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا است که در کنار غارهای آلورا برای قرن‌ها، مکان‌های شگفت‌انگیزی برای بازدید گردشگران بوده‌اند. مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی باستانی که در گوشه‌وکنار این غارهای باستانی پیدا شده‌اند، سفری مسحورکننده به قعر تاریخ را برای بازدیدکنندگان رقم خواهند زد. حدود ۲۹ غار در منطقه آجانتا وجود دارد که در فاصله‌ی قرن‌های دوم قبل از میلاد تا ششم پس از میلاد ساخته شده‌اند و همگی به فرقه و آیین بودا اختصاص دارند. سنگ‌نگاره نقاشی‌شده‌ای از دوره ساسانی را می‌توان در یکی از این غارها مشاهده کرد. در غارهای آجانتا واقع در شمال غربی حیدر آباد، عکس هیئت اعزامی خسرو پرویز به هندوستان نیز حک شده ‌است. غارهای آجانتا با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

دروازه هند بمبئی

جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا + عکس

دروازه هند بمبئی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا است که یادبودی از بازدید پادشاه جرج پنجم و ملکه مری از بمبئی به شمار می‌رود و بدون تردید یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می‌شود. بنای تاریخی دروازه هند را معمار اسکاتلندی، جرج ویتت، طراحی کرد و در طراحی و ساخت آن، از معماری رومی، هندی و اسلامی تاثیر پذیرفت. این دروازه مرتفع به‌گونه‌ای ساخته شده که هنگام نزدیک شدن به بمبئی با قایق پیش از هر سازه‌ی دیگری دیده می‌شود. اکنون فضای اطراف دروازه‌ی هند مملو از فروشندگان دوره‌گردی است که همه چیز از بالن گرفته تا چای هندی می‌فروشند.

منطقه کولابا

جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا + عکس

منطقه کولابا از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا است که از مناطق مهم توریستی کلان‌شهر بمبئی به ‌شمار می‌رود. تاریخچه غنی منطقه، فضای هنری و فرهنگی و وجود تعداد زیادی کافه و رستوران در این محله باعث شده است تا حال و هوایی خاص و جالب داشته باشد و مورد توجه گردشگران و حتی اهالی شهر قرار بگیرد. غذاخوری‌های عالی و سنتی و فروشنده‌های خیابانی، از مهم‌ترین دلایل جذابیت کولابا برای مردم هستند. بهترین و باکیفیت‌ترین کافه‌های شهر را می‌توانید اینجا پیدا کنید و از حضور در یک فضای جذاب و فراموش‌نشدنی لذت ببرید.

پارک ملی سانجی گاندی

جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا + عکس

پارک ملی سانجی گاندی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری مهاراشترا است که از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی دنیا در محدوده‌ شهری محسوب می‌شود. پارک ملی سانجی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلان‌شهر بمبئی نیز به‌ شمار می‌رود. در بین اهالی شهر، این پارک با لقب ریه‌های شهر مشهور است، زیرا پوشش گیاهی انبوه و سرسبز و درختان بی‌شمار پارک، نقش بسیار مهمی را در مقابله با آلودگی هوای شهری ایفا می‌کنند. پارک ملی سانجی گاندی عمری طولانی دارد و میزبان انواع پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است. دسته‌ای از ببرهای وحشی بومی منطقه در این پارک زندگی می‌کنند. علاوه بر این، غارهای باستانی جالبی در این محدوده قرار دارند که در واقع معابد تراشیده شده در دل صخره هستند و قدمت آن‌ها به قرن اول بازمی‌گردد. این غارهای باستانی زمانی معابد بودایی و مکان‌هایی برای مدیتیشن و تحصیل علوم بوده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید