مایو دو تیکه یکی از انواع بسیار پرطرفدار این لباس مخصوص شنا بوده که از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

نکات مهم در انتخاب و خرید مایو دو تیکه زنانه

این مایو که از نامش پیدا است از دو تکه تشکیل شده که قسمت سینه و لگن را می‌پوشاند اما شکم و قسمت‌های دیگر بدن برهنه خواهد ماند. این مایو را با نام بیکینی در کشورهای دیگر می‌شناسند. آنچه که تاریخ شناسان و جهان باستان به ما می‌گوید پوشیدن این مدل لباس در دوران روم باستان و یونان در بین بانوان مرسوم بوده است. در یکی از نگاره‌های کشف شده الهه مادر با لباس بیکینی روی حیوانی نشسته است. هر چند آنچه که به عنوان این لباس دو تکه امروزه می‌شناسیم در سال ۱۹۴۶ توسط یک طراح مد و فشن فرانسوی پا به عرصه ظهور گذاشت.

تاریخچه پیدایش بیکینی

در ماه مه ۱۹۴۶ بود که ژاک هایم لباس مایو دو تکه را طراحی کرد. اما لباس او قسمت شکم و ناف را کاملا می‌پوشاند. در ماه ژوئیه همان سال فرد دیگری به نام لویی رآر  مدل امروزه مایو را طراحی کرد. اما در ابتدا هیچ مدل لباسی موافق پوشیدن این لباس روی استیج نشد. لویی رآر مجبور شد از یک رقصنده برای پوشیدن لباس خود استفاده کند. قبول این لباس جنجالی بسیار به آهستگی پیش می‌رفت تا آنکه ستارگانی مانند اورزلا اندرس اقدام به پوشیدن مایو دو تکه کردند و جلوی دوربین عکاسی ظاهر شدند. آهسته آهسته این لباس در نظر عموم مردم محبوبیت یافت و در ساحل و داخل باشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

انواع مایو دو تکه

لباس مایو دو تیکه از تنوع بالایی برخوردار است. و در دهه‌های مختلف اگرچه اسکلت اصلی لباس پایدار ماند اما تغییراتی نیز داشت. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

  • باندوکینی
  • میکروکینی
  • مونوکینی
  • اسکرتینی
  • تانکینی
  • تریکینی
  • اسلینگ
  • تای ساید

باندوکینی

قدیمی‌ترین مدل مایو دو تکه باندوکینی است. در این مدل، سوتین سرشانه ندارد به گفته مورخین و باستان‌شناسان این مدل در دوران باستان مرسوم بوده و محبوبیت خود را دوباره در میان زنان و دختران بعد از قرن‌ها پیدا کرده است. این لباس می‌تواند با هر پایین ‌تنه‌ای پوشیده شود. 

میکروکینی

یکی از گونه‌های بیکینی بوده که فقط به اندازه پوشیده شدن قسمت‌های جنسی زنان طراحی شده است. در این لباس باید از بندهای مختلفی برای نگه داشتن قسمت‌های پارچه‌ای استفاده شود. پوشیدن میکروکینی در بسیاری از جوامع به دلیل تضاد با عرف، همچنان مورد پذیرش نیست. عده‌ای این لباس را بین برهنگی و لباس شنا می‌دانند.

مونوکینی

این لباس شنا به صورت یک تکه دوخته می‌شود. رودی گرنریچ که طراح مد و آوانگارد اهل ایالت متحده امریکا بود طرح اصلی این لباس را کشید. در دنیای مایو شنا به هر لباسی که بالاتنه ندارد مونوکینی می‌گویند.

اسکرتینی

این مایو دو تیکه در قسمت بالایی از فرمول همیشگی پیروی می‌کند اما در قسمت پایین تنه از یک دامن تشکیل شده است. پوشیدن این مایو در هنگام شنا، حرکت شناگر را کند می‌کند.

تانکینی

در این مدل مایو دو تیکه قسمت بالاتنه متفاوت بوده اما قسمت پایین‌تنه به شکل قبلی است. قسمت بالا تنه را بیشتر به شکل یک تاپ می‌دوزند که معمولا سر دو بند پشت گردن بسته می‌شود.

تریکینی

تریکینی از سه قسمت کاملا مجزا از هم طراحی شده است. این مدل در سال ۱۹۹۰ گسترش چشمگیری پیدا کرد. دو تکه برای قسمت‌های نوک سینه و یک قسمت برای نشیمنگاه است.

اسلینگ

این مدل لباس شنا در اصل یک تکه است و از قسمت پایین تنه شروع می‌شود. قسمت پایین تنه با نوارهایی به قسمت بالا تنه متصل شده‌اند تا قسمت‌ سینه را بپوشانند. امتداد لباس از سمت دو شانه به نحوی است که قسمت‌های بالاتنه را عریان نگه دارند. این بندها معمولا در قسمت پشت گردن به هم متصل می‌شوند. اسلینگ بیکینی از مدل‌های بسیار پرطرفدار است و طراحان مانور زیادی برای خلاقیت در این مایو دو تیکه دارند.

تای ساید

تای ساید با انواع دیگر بیکینی فرق می‌کند، البته همچنان دو تکه‌ای بوده اما در نحوه اتصال لباس به یکدیگر متفاوت عمل کرده است. در قسمت پایین تنه دو مثلث وجود دارد که با بند به یکدیگر متصل می‌شوند. در قسمت سینه‌ها هم دو تکه پارچه مثلثی باز هم به وسیله بند به هم الحاق شده است. این مدل قسمت باسن را می‌پوشاند اما لباس هر چقدر به سمت کناره‌ها می‌رود ( منظور کشاله ران است) باریک خواهد شد. این مدل مایو دو تکه یکی از محبوب‌ترین لباس شنا بین بانوان در سراسر جهان است.

کاربرد مایو دو تکه چیست

اگر شما نیز عاشق شنا کردن داخل استخر و دریا هستید پیشنهاد می کنیم از محصولات کانال مایو زنانه ساترال مشاهده نمایید. اما کاربرد مایو نسبت به مدل‌هایی که دارد می‌تواند کمی متفاوت باشد. اگرچه در یک نگاه کلی هدف طراحان لباس شنا معلوم است. اول از همه به فرم بدن خود نگاه کنید و ببینید کدوم مدل مایو مناسب شما است. برای فردی که می‌خواهد لاغر به نظر برسد با کسی که می‌خواهد بدنش حجیم‌تر بنظر بیاید، مایو متفاوت انتخاب خواهد شد. در هنگام انتخاب مایو دقت کنید که نسبت به کلر مقاوم باشد و مانعی بر کیفیت شنا شما نیز نباشد.

نکات مهم در انتخاب و خرید مایو دو تیکه زنانه

قیمت مایو دو تیکه تحت تاثیر چه عواملی است

برای تعیین قیمت مایو دو تیکه عوامل مختلفی تاثیر دارند. برند کالا، مدل، قابلیت شستشو و جنس به کار رفته در لباس شنا از جمله این عوامل هستند. از دیگر عوامل قابل ذکر که بر قیمت تاثیرگذار است می‌توان به هزینه‌های لوازم جانبی و تزئینی اشاره کر. یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی انواع مدل و قیمت لباس شنا، مشاهده پیج اینستاگرام مایو ساترال که بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند است.  


 


 

نکات مهم در انتخاب و خرید مایو دو تیکه زنانه

مایو دو تیکه! انقلابی عظیم در صنعت مد و لباس

وقتی برای اولین بار مایو دو تیکه روانه بازار شد، حتی طراحش هم فکر نمی‌کرد به محبوبیت امروز خود برسد و تمامی زنان علاقه‌مند به شنا از این لباس به نحوی استفاده کنند. تنوع در مدل دو تیکه بسیار بالا بوده و سلیقه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهد. برای داشتن یک لباس شنا باید جدا از مبحث زیبایی به کاربرد و جنس نیز توجه داشت. بهتر است این لباس را از مراکز فروش محصولات ورزشی خریداری کرده و با رعایت اصول بهداشتی این لباس را قبل از خرید پرو کنید تا مطمئن شوید قالب تن شما است. این لباس نه تنها باید باعث افزایش اعتماد بنفس در شما شود بلکه باید در هنگام شنا کار را برای شما راحت‌تر کند. ما در پیج اینستاگرام خود انواع متنوعی از مایوها را ارائه داده‌ایم. لطفا به پیج ما سر بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید