چالوس دیدنی و تجربه کردنی است، امکان انجام تفریحات متنوع در آن وجود دارد، با ما همراه باشید و از ارزان‌ترین تفریحات در چالوس بدانید.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالوس، در شرق شهرستان چالوس و جنوب استان مازندران قرار گرفته است. این شهر چهار فصل، در تابستان دمایی در حدود ۳۰ درجه و در زمستان حدود ۸ درجه دارد. شهری که در هر فصلی مناظر و آب و هوای دلپذیر خود را دارد. جاذبه‌های طبیعی و مناطق گردشگری و دیدنی چالوس از دو بخش طبیعی و نیمه طبیعی تشکیل شده است، در ادامه به تعدادی از فضاهایی که امکان تفریح در آنها وجود دارد می‌پردازیم.

تفریحی متفاوت و ارزان در چالوس

اتاق فرار مارینا مال

اگر در سفر به شهر چالوس به دنبال یک تفریح هیجان انگیر و البته متفاوت می گردید کافی است به مجتمع تجاری مارینا مال بروید و خود را به طبقه دوم و اتاق فرار این مجموعه برسانید. در این اتاق فرار بازی های کلاسیکی مثل فرار از زندان و سرقت از بانک و جود دارد که هر کدام باید در قالب گروه های 4 تا 6 نفره انجام شوند.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

در کنار این ها یک بازی گروهی دیگر به نام هتل بوداپست نیز اجرا می شود که بین تمام اتاق فرار های ایران بیشترین معما را دارد و در نوع خود تجربه هیجان انگیزتری را به شما خواهد داد. یکی از نکات جالب این اتاق فرار وجود اتاق ماساژ در خود مجموعه است که شاید بعد از یک بازی نفس گیر به آن احتیاج پیدا کنید. در کنار اتاق فرار شما می توانید از امکانات رفاهی مجموعه مارینا مال مثل کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و امکانات تفریحی- ورزشی نظیر فوتبال دستی، بیلیارد، بولینگ و ... استفاده کنید.

تله کابین نمک آبرود

در سمت غربی چالوس و به طور دقیق، کیلومتر ۱۲ جاده چالوس به تنکابن، با شهرک توریستی نمک آبرود ملاقات می‌کنید. اگرچه در این پارک توریستی شهربازی، پینت بال و کارتینگ نیز وجود دارد، اما شهرت اصلی آن به خاطر دو خط تله کابین است که دل هر گردشگری را آب انداخته و وسوسه حضور در ارتفاع پنجاه متری را به آدمی می‌اندازد.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

برای استفاده از تله‌کابین نمک آبرود باید بین ساعات ۸ الی ۲۰ در شهرک حضور داشته باشید. در عوض، خط یک، شما را با سرعت ۳ متر بر ثانیه، در ارتفاعات چهار الی پنجاه متری، حدود ۱۵ دقیقه سواری داده و خط دو، منظره بکر دیو حمام را زیر پاهای شما قرار می‌دهد. با هر سن و سلیقه‌ای، در شهرک توریستی نمک آبرود سرگرم خواهید بود و به همین خاطر، نام این تله‌کابین با شایستگی در بین جاهای دیدنی چالوس قرار گرفته است.

خالی از لطف نیست که به طور اختصاصی بیان کنیم، یک سورتمه هیجان‌انگیز با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت که در دل جنگل تعبیه شده، کارتینگ و ماشین چهارچرخ، پینت بال، پل معلقی که یاد فیلم‌های جیمزباند را تداعی می‌کند، سینما، مجموعه پروازی، دلفین‌های آکواریوم به همراه یک شیر دریایی بامزه، پیست دوچرخه سواری و تفرجگاه ساحلی تمیز و دست نخورده که امکان شاتل، جت اسکی، هاور کرافت و بسیاری دیگر را فراهم می‌کند؛ سایر جاذبه‌های نمک آبرود هستند.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

تفریحات ارزان در طبیعت چالوس

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین که با نام پارک جنگلی چالوس نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی چالوس است و در قسمت جنوب شهر، در نزدیکی جاده زیبای چالوس قرار دارد. با فضایی سبز و بکر، فین یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی منطقه به شمار می‌رود. امکانات این مجموعه آن در کنار طبیعت دوست‌داشتنی، آن را به یکی از مقاصد محبوب تبدیل کرده‌اند.

پارک جنگلی فین به‌دلیل موقعیت قرارگیری، هرساله به‌خصوص در تابستان، سیزده به‌در و دیگر روزهای تعطیل پذیرای مسافران بسیار است. این پارک از نظر فیزیوگرافی و توپوگرافی جزئی از آبخیز رودخانه چالوس محسوب می‌شود و عرصه‌ای جنگلی در حاشیه رودخانه چالوس است. رودخانه چالوس با عبور از کنار آن، ویژگی خاص و جالبی به پارک می‌بخشد.

پارک جنگلی فین دارای امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران است. سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، مکان‌های برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت و محل بازی کودکان برخی از امکانات این مجموعه هستند. همچنین در پارک آنتن‌دهی موبایل مناسب است و به اینترنت دسترسی دارید.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

شمال کشور در هر فصل سال زیبایی‌های خود را دارد، از طراوت بهاری گرفته تا زمستان برف‌پوش. با این همه بهترین زمان سفر به پارک جنگلی فین فصول بهار و تابستان است. البته در نظر داشته باشید که تابستان به‌علت شرجی هوا، می‌تواند برای بسیاری آزارنده باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در اردیبهشت ماه به پارک جنگلی فین سفر کنید تا علاوه بر زیبایی طبیعت، هوای مطبوع و لطیف شمال را در این وقت سال از دست ندهید.

ساحل رادیو دریا

جدا از بخش جنگلی چالوس که مهم ترین دلیل محبوبیت شهر در میان گردشگران شده است، در این مقصد گردشگری سرسبز و زیبا سواحلی هم وجود دارد که جذابیت های خاص خود را داشته و از محبوبیت بالایی هم برخوردار هستند. یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سواحل چالوس، ساحل رادیو دریا است که همواره در روزهای اوج سفر گردشگران مانند تعطیلات چند روزه در فصل بهار و تابستان، شاهد جمعیت بسیار شلوغی در منطقه هستیم.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

ساحل رادیو دریا در شمال چالوس قرار دارد و اگر در میان جاهای دیدنی چالوس تصمیم به بازدید از این ساحل جذاب را دارید، کافیست در مرکز شهر وارد بلوار رادیو دریا شوید تا پس از طی کردن 3 کیلومتر، در انتهای بلوار به این ساحل همیشه شلوغ برسید. برخلاف اینکه ساحل رادیو دریا بسیار شلوغ می باشد، ساحل و آب دریا در این منطقه بسیار تمیز بوده و حتی یک زباله هم در لا به لای شن و ماسه ها مشاهده نمی کنید. در این ساحل همیشه شلوغ، امکانات و خدمات رفاهی مختلفی وجود دارد که شامل چندین رستوران و کافه، آلاچیق های مختلف در حاشیه ساحل و غیره اشاره کرد.

لازم به ذکر است گردشگران در ساحل رادیو دریا می توانند وارد مغازه های و غرفه های فروش صنایع دستی شده و انواع صنایع دستی جذاب و دیدنی شمال را به عنوان سوغاتی تهیه کنند. همچنین دو پلاژ برای آقایان و بانوان در این ساحل وجود دارد تا گردشگران به راحتی اقدام به شنا در دریای خزر کنند. لازم به ذکر است اگر با خود دوچرخه هم به همراه دارید، می توانید در مسیرهای مشخص شده ساحل اقدام به دوچرخه سواری کنید.

ارزان‌ترین تفریحات در چالوس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید