برای مردانی که متوجه خیانت همسرشان می شود همیشه این سوال پیش می آید که در صورت اقدام برای طلاق، تکلیف مهریه زن خیانتکار چه می شود. در این مطلب به این سوال که آیا مهریه زن خیانتکار به او تعلق می گیرد؟ یا خیر؟ پاسخ داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

آیا مهریه زن خیانتکار به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه

ممکن است این سوال برای اکثر مردم پیش بیاید که به زن خیانتکار مهریه تعلق می‌ گیرد یا در چه صورت به زن مهریه تعلق نمی ‌گیرد؟

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود زمانی که میان دو نفر عقد نکاح انجام می ‌شود، موجب می‌شود که زوجین حق و حقوقی داشته باشند.

به‌عنوان مثال در عقد دائم زوج مکلف است که به زوجه خویش نفقه پرداخت نماید و زوجه هم ملزم به تمکین می ‌باشد. از جمله وظایف اصلی زوج در عقد ازدواج، پرداخت مهریه به زوجه می‌ باشد.

ولی آیا زمانی که بنیان یک خانواده‌ بر اثر خیانت زوجه در حال فروپاشی است، این وظیقه از ذمه زوج برداشته می ‌شود؟ یا در صورتی‌که زنی به شوهر خویش خیانت کند و یا مرتکب رابطه نامشروع گردد مهریه به زن خیانتکار تعلق خواهد گرفت؟

با ازدواج حریم و رابطه ای جدید و محکم میان زن و مرد ایجاد می‌شود که باید برای این رابطه حرمت و احترام زیادی قائل شوند. به همین سبب ورود شخص دیگری به این حریم، خیانت به رابطه محسوب می‌شود. اگر مردی متوجه خیانت همسر خود شود، باید از راه‌های اثبات خیانت زن آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند از او شکایت کند. زن یا مرد با آگاهی از راه‌های اثبات خیانت مرد یا راه‌های اثبات خیانت زن، می‌تواند خیانت را ثابت کرده تا بازپرس پرونده طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کند.

آیا مهریه زن خیانتکار به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه


 

تکلیف مهریه زن خیانتکار در صورت اثبات خیانت او چیست؟

 از زمانی که عقد زن با مرد منعقد می گردد؛ پرداخت مهریه از سوی شوهر، برقرار می شود و زن مالک مهریه خود می باشد. فرقی نمی کند که مهریه به صورت نقدی باشد و یا به صورت ملک باشد. بنابراین زمانی که دونفر باهم ازدواج می کنند؛ رابطه آنها شخصی می شود و حرمت پیدا می کند. اگر کسی یا کسانی از طرف هر کدام از زوجین وارد این حریم خصوصی شوند؛ و رابطه ای غیر مشروع با زن یا شوهر برقرار کنند،  جرم خیانت محسوب می شود.

حال اگر مردی به همسر خود به دلیل خیانت مشکوک شود و بخواهد علیه او شکایت نماید؛ حتما باید اسناد و مدارک معتبر در این زمینه در دست داشته باشد. چراکه باید بتواند، خیانت همسر خود را به اثبات برساند.

اگر خیانت زن طبق موارد زیر اثبات گردد، باز هم باید مهریه زن خیانتکار پرداخت شود. 

اقرار: یکی از راه های اثبات خیانت زن به مرد،  چه از طریق زنا یا دون زنا باشد؛  اقرار زن برای ارتکاب به این خیانت، در دادگاه و در حضور قاضی می باشد.

شهادت شهود: برای اثبات رابطه نامشروع،  اگر زنا باشد؛ شهادت 4 شاهد عادل مرد یا 3 شاهد مرد و 2 شاهد زن الزامی است. شاهدین زنا باید در محل حضور داشته و دخول را دیده باشند. در غیر این صورت شهادت آن ها قابل قبول نیست.  حال اگر رابطه نامشروع دون زنا باشد؛ شهادت دو مرد عادل کفایت می کند.

ارائه فیلم یا عکس و فایل صوتی یا هر نوع نوشته ایاین روش، به تنهایی نمی تواند مدرک محکمی برای قاضی باشد، تا بتواند براساس آن حکم صادر کند. بلکه  وجود آنها در کنار اسناد دیگر به علم قاضی کمک می کند تا خیانت زن را تشخیص دهد.

طلاق زن خیانت کار

امروزه یکی از دلایل اصلی طلاق، خیانت زن یا مرد به طرف مقابل است. اگر در رابطه ای زن خیانت کند و درخواست طلاق از طرف مرد باشد، مرد باید خیانت زن را اثبات کند. به این صورت که مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم خیانت زن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا قاضی با درخواست طلاق او، به علت خیانت همسر موافقت کند.

طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، از آنجایی که حق طلاق با مرد است، اگر در رابطه ای زن به شوهر خود خیانت کند و رابطه نامشروع داشته باشد، در صورتی شوهر می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد که مرد برای اثبات خیانت زن دلایل و مدارک کافی داشته باشد تا بتواند جرم خیانت زن را ثابت کند.

آیا مهریه زن خیانتکار به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه


 

سوالات متداول در مورد خیانت 

  1. چگونه می‌توان خیانت زن را ثابت کرد؟

خیانت زن از طریق اقرار خود فرد خیانت کار، شهادت شاهدان عاقل، عادل و بالغ و علم قاضی قابل اثبات است.

  1. آیا با ارائه عکس، فیلم و چت‌های همسر از طریق پیامک، تلگرام و اینستاگرام می‌توان خیانت زن را ثابت کرد؟

خیر، تنها با ارائه عکس و فیلم، خیانت زن ثابت نمی‌شود اما نشانه ای برای اثبات خیانت زن برای ارائه به قاضی پرونده است.

  1. آیا مرد در صورت خیانت زن، مکلف به پرداخت مهریه است؟

بله، مهریه در هنگام عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن مالک مهریه خود است. خیانت زن و رابطه نامشروع از جانب زن، جرم بوده و مرد می‌تواند علیه زن خود شکایت کیفری کند اما حق مهریه زن حتی با خیانت او پا بر جا بوده و اگر مهریه را مطالبه کند، مرد مکلف به پرداخت آن است.


بهترین وکیل مهریه 
 

همانطور که متوجه شدید مهریه حق مالی زوجه بوده و به هیچ عنوان قابل اسقاط نبوده است و تا زمانی که زوجه از این حق زوج را بری الذمه ننموده باشد این دین بر ذمه باقی بوده و زوجه می تواند با طرح دعوی خواستار الزام زوج به پرداخت آن گردد ممکن است گاهی اوقات برخی از آقایان دنبال راهکاری برای فرار این دین از خود بوده باشند و با توسل به راهکارهایی بخواهند خود را از این دین خلاصکند اما آیا واقعا این این فرضی قابل تصور بوده است ؟ با کمک از بهترین وکیل مهریه می توانید بهترین راه ها برای پرداخت های متفاوت مهریه بیابید.

کد خبرنگار: ۲۸
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • نیما IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    چقدر عدالت جالبیه طرف خیانت کرده مهریه هم باید بدی بهش
  • سینا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    این که زنی خیانت کند و مرد باید مهریه بدهد کاملاً بی عدالتی هست و این قانون باید برداشته شود .چرا .چون یک مرد با تمام وجودش تن به ازدواج میدهد و با امید تشکل زندگی میدهد و زمانی که متوجه خیانت زن خودش میشه یعنی مرد کلا چه از لحاظ روحی و روانی و غیره کاملاً تخریب میشود و نابود .من خودم را فرض میکنم اگه برای من پیش بیاد مثلا حتی ریالی مهریه نمیدم و هیچ قاضی فکر نکنم بتونه بنده را محکوم به پرداخت مهریه کند و زیر این بار زور و قانون بی عدالتی نمیرم حتی اگه به قیمت جانم تمام بشه
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    سلام به دوستان اگردختری عقدداعمی پسری شودوهنوز عروسی نگرفته باشدبعدبه هردلیلی ازپسر خوشش نیایدودرخواست طلاق دهدوپسرهم عیب وایرادقانونی وشرعی نداشته باشدتکلیف مهریه چه میشود
  • عزیز درویش IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    وقتی هیچ امید و لذت و .... تو زندگی نیست ، این حرفها چه بدرد میخوره اصلا ؟ مهریه دادن و گرفتنم امید میخواد که ما نداریم . ول کن بابا . صاحب خونه کی قراره بریزه وسایلمون رو بیرون بالاخره ؟ سرخوشین به مولا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید