۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 55411441

اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده در نخستین روزهای سال نوی میلادی صدها پناهجو از این کشور اخراج شده‌اند.

ترکیه ۱۰۲۸ مهاجر را اخراج کرد

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده که در نخستین روزها از سال نوی میلادی صدها پناهجو از این کشور اخراج شده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» ریاست اداره مهاجرت ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشورهمچنین از ورود ۱۸۸۹ مهاجرغیرقانونی در پنج روز نخست سال ۲۰۲۳ جلوگیری کرده است.

بر اساس اعلام مقامات ترکیه، در مجموع ۲۰۴۹۷ مهاجر غیرقانونی در مراکز نگهداری برای بازگشت به کشورهای خود همچنان به سر می‌ برند.

بر اساس این گزارش، شمار مهاجران غیرقانونی اخراج شده از ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۹ درصد افزایش یافته و به ۹۷ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است. در حالی که تدابیر امنیتی در مرزها برای مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی افزایش یافته، مهاجران که به طور غیرقانونی وارد ترکیه می‌شوند از طریق پروازهای چارتر اخراج می‌شوند.

اخیرا ۲۲۷ مهاجر غیرقانونی از افغانستان که در بازداشت بودند به به فرودگاه استانبول آورده شدند و پس از بررسی های امنیتی به کشور خود بازگشتند. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و مقامات ارشد ترکیه بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند که ترکیه هیچگونه تعهدی برای پناهگاه امن برای پناهجویان افغان ندارد.

ترکیه یک نقطه ترانزیت مهم برای پناهجویانی است که سعی در ورود به اروپا برای شروع زندگی جدید دارند به ویژه آنهایی که از جنگ و آزار و شکنجه فرار می‌کنند. ترکیه میزبان نزدیک به پنج میلیون پناهنده است. گمان می‌رود که افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین جامعه بزرگ پناهجویان در ترکیه باشند.

یونان نیز اغلب کشور منتخب مهاجرانی است که از آفریقا و خاورمیانه فرار می‌کنند تا در اروپا زندگی بهتری داشته باشند. بسیاری از آنها از طریق ترکیه و گذرگاه دریایی باریک و خطرناک که ترکیه و یونان، دشمنان سنتی را از هم جدا می‌کند به یونان می‌آیند.

یونان نیز اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد. ترکیه مدعی است که تروریست‌های «پ‌ک‌ک» تحت پوشش پناهجو در اردوگاه‌های یونان فعالیت دارند.

یک روزنامه ترکیه‌ای چندی قبل مدعی شد که اردوگاه‌های پناهجویان در یونان مبدل به پایگاه تروریست‌های پ‌ک‌ک شده و اعضای آن از این مکان برای امور آموزشی و تبلیغی استفاده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید