غذاهای شیرازی خاص و خوشمزه هستند و به نظر مهم است بدانیم کجای شیراز غذای محلی بخوریم.

کجای شیراز غذای محلی بخوریم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر شیراز نیز همانند سایر نقاط جهان و همینطور سایر شهرهای ایران غذاها و تنقلات متنوع و لذیذی دارد که در نوع خود بی‌نظیر هستند. طرز تهیه آن ها با روش های خاصی انجام می شود و مواد اولیه، موادی هستند که همه جا به راحتی یافت می شوند. در رستوران های شهر شیراز شما می‌توانید طعم غذاهای خانگی را بچشید و بدون شک اگر یکبار کلم پلو با سالاد شیرازی را امتحان کنید بدون شک عاشق و دلباخته آن خواهید شد.

غذای محلی در رستوران‌های قدیم شیراز

رستوران شرزه

رستوران شرزه یکی از رستوران های سنتی و بسیار قدیمی شهر شیراز محسوب می شود که بدون شک ارزش این را دارد تا یک بار آن را امتحان کنید. شما هر غذایی را می توانید در این رستوران سنتی پیدا کنید. رستورانی با رومیزی های ترمه و طرح های رنگارنگ که فضایی شاد و آرام را برای سرو غذاهای شیراز برای شما تهیه کرده است. در این رستوران دو طبقه که در روزهای تعطیل و عید بسیار شلوغ می شود یکی از غذا های بشدت لذیذ کلم پلو و البته شیرین پلو است که بدون شک امتحان کردن آنها برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

کجای شیراز غذای محلی بخوریم؟

البته در این رستوران غذاهای دیگری مانند انواع کباب ها و جوجه ها نیز می شوند اما این رستوران به دلیل سرو غذاهای سنتی و لذیذ شیرازی که با کیفیت و البته بسیار خوش طعم هستند، معروف است.

آدرس: خیابان طالقانی شیراز، خیابان مسجد وکیل.

مجموعه رستوران های صوفی

در این مجموعه شما با سفره خانه و رستوران سنتی در کنار بازارچه غذا و مجتمع گردشگری صوفی روبه‌رو هستید. این مجموعه تنوع بسیار زیادی در غذا و خصوصا غذاهای شیراز دارد و سابقه درخشان خود را از گذشته تا امروز حفظ کرده است. مجموعه صوفی از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را آغاز کرده و بعد از گذشت ۱۰ سال رستوران خود را با یک معماری قاجاریه افتتاح کرد. ناگفته نماند که در حدود ۱۶ سال پیش سبک رستوران، سبک معماری زندیه شد و با قدرتی بیشتر غذاهایی با کیفیت و خوش طعم را به مشتریان خود عرضه کرد.

آدرس: بلوار ستارخان، روبروی کوچه ۱۸.

کجای شیراز غذای محلی بخوریم؟

رستوران سنتی و زیبای پرهامی

گشت و گذار در بافت سنتی شیراز شما را خسته و گرسنه خواهد کرد. پیشنهاد ما این است که اگر به سمت مسجد و بازار وکیل رفتید سری هم به خانه پرهامی بزنید. خانه ای که ۲۰۰ سال قدمت دارد و در اوج سادگی و زیبایی، خاطرات شیرینی را برای شما مرور خواهد کرد. در این رستوران غذاهای شیراز مانند کلم پلو شیرازی، آش ماست، همینطور قنبر پلو به همراه دسر هایی مانند سالاد شیرازی و حلوای کاسه سرو می شوند. البته اگر در منو وجود داشته باشد آب پیازک را نیز امتحان کنید.

آب پیازک همان آب اشکنه است که با پیاز بسیار زیاد تهیه شده است. فرق این غذا با آب اشکنه این است که در اشکنه از بِنه خُرد شده استفاده می شود اما در آب پیازک هیچ ماده دیگری وجود ندارد و گاها آشپز برای اضافه کردن مخلفات آن، از سیب زمینی استفاده می کند. البته به صورت سنتی فقط از پیاز فراوان، شنبلیله و نمک و فلفل تشکیل شده است. ضمنا دمی گوجه این رستوران را نیز امتحان کنید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از گود عربان، مقابل مسجد نصیرالملک.

کجای شیراز غذای محلی بخوریم؟

غذاهای شیرازی در رستوران‌های جدید

باغ راز

باغ راز یک مجموعه رستوران است. این رستوران در یک ساختمان مدرن خیره کننده که در میانه یک باغ بزرگ است، ایجاد شده است. مشتریان این رستوران همگی به خاطر معماری منحصر به فرد، موقعیت مکانی و غذاهای زیبا تبدیل به طرفداران پر و پا قرص این رستوران شده‌اند.

رستوران سنتی باغ راز یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است. باغ راز دارای سه محل غذاخوری مجزا است، غذاهای بین المللی در فضای داخلی، فست فود در تراس روی پشت بام و غذاهای سنتی ایرانی در باغ رستوران سرو می‌شود.

شیراز، قصردشت، بلوار شاهد، باغ راز

کجای شیراز غذای محلی بخوریم؟

رستوران سنتی و خوشمزه کته ماست

صحبت کردن در مورد رستوران های سنتی شیراز آسان نیست چون در این شهر شما با رستوران های متعددی روبرو هستید که مدعی سرو غذای سنتی هستند. یکی دیگر از رستوران هایی که به میان نیاوردن اسمش بی انصافی محسوب میشود رستوران سنتی کته ماست است. ورودی رستوران چندان باشکوه نیست و نام آن بر روی یک تابلوی بسیار کوچک خودنمایی می کند. فضایی دلنشین، سنتی، جذاب و آرامش‌بخش دارد که با لوستر های سنتی و سفال ها تزیین شده است.

لباس های کارکنان همگی سنتی هستند و از جمله لذیذترین غذاهایی که در این رستوران سرو می شود که از میان غذاهای شیراز بشدت پرطرفدار است دوپیازه آلو در کنار آش ماست و البته کلم پلو شیرازی است. فضای این رستوران برای جمع های دوستانه و خانوادگی مناسب است و غذاهای آن که در کنار غذاهای سنتی تمام کباب ها و جوجه ها را نیز شامل می شود، همگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آدرس: سه راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعدی.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید