علیرغم مدرن بودن، قدمت این شهر به قرون وسطی بازمی‌گردد و در قرن سیزدهم، زمانی­که سدی برای جدا کردن روته از نیوه ماس ساخته شد، از رونق برخوردار بود و نام این شهر به همین دلیل است. روتردام همچنین از دیرباز به­ عنوان یک مرکز فرهنگی مهم بوده است، شکوفایی اولیه آن منجر به تولد مشهورترین شهروند روتردام، اراسموس اومانیست در سال ۱۴۶۷ شد.

کلیسای بزرگ سنت لارنس(روتردام)

سلام نو-سرویس گردشگری: روتردام، دومین شهر بزرگ هلند، در هر دو ساحل نیوه ماس، بازوی جزر و مدی جنوبی رود راین، جاییکه رودخانه کوچک روته به آن میپیوندد، قرار دارد. این مکان همچنین بزرگ‌ترین بندر جهان است که مرکز عظیم یوروپورت را در خود جای داده است که محموله‌های زیادی از طریق آن به قاره و از آن خارج می‌شود.

اگرچه مرکز روتردام تقریبا بهطور کامل توسط حملات هوایی آلمان در سال ۱۹۴۰ ویران شد، اما مرکز روتردام پس از جنگ بازسازی شد و با خیابان‌های خرید مدرن و مناطق مسکونی تجهیز شد و امروزه یکی از مدرنترین و جالبترین مکانهای دیدنی در اروپا از نظر معماری است.

علیرغم مدرن بودن، قدمت این شهر به قرون وسطی بازمی‌گردد و در قرن سیزدهم، زمانیکه سدی برای جدا کردن روته از نیوه ماس ساخته شد، از رونق برخوردار بود و نام این شهر به همین دلیل است. روتردام همچنین از دیرباز به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم بوده است، شکوفایی اولیه آن منجر به تولد مشهورترین شهروند روتردام، اراسموس اومانیست در سال ۱۴۶۷ شد.

برای بازدیدکنندگان و مسافران، روتردام به دلیل گزینههای سرگرمی پر جنب و جوشش به همان اندازه که به خاطر بسیاری از موزههای زیبا، معماری باشکوه و جاذبههای گردشگری دریایی محبوب است، جذابیت دارد. بازدید از نوتردام ارزش آن را دارد که در برنامه سفر خود به هلند گنجانده شود.

برای کمک به شما در استفاده بهینه از زمان خود، حتما لیست ما از برترین جاذبههای گردشگری و کارهایی که باید در روتردام انجام دهید را بخوانید.

  1. در اطراف بندرگاه قدیمی و موزههای دریایی قدم بزنید

۳ جاذبه گردشگری برتر در روتردام + عکس

بندر قدیمی روتردام (اوده هاون)، بخشی از منطقه دریایی احیا شده شهر، یک حوضچه قایق پر از قایقهای تاریخی بازسازی شده، از جمله قایقهای خانهای است که مردم محلی در آن زندگی میکنند.

در هوای خوب، می‌توانید بیرون یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد بنشینید و از تماشای مردم لذت ببرید، یا قدم بزنید و رنگ‌آمیزی یا تعمیر قایق‌ها را تماشا کنید.

با یک پیادهروی کوتاه از اینجا، به موزه دریایی روتردام میرسید. این موزه که در سال ۱۸۷۳ تأسیس شد، نگاهی جذاب به ارتباط شهر با دریا و آبراههای متعدد آن ارائه میدهد. مجموعه‌های بزرگ آن تاریخ کشتی‌رانی و دریانوردی را شامل می‌شود، از جمله مدل‌های کشتی، بازسازی یک کشتی ۲۰۰۰ ساله و نقاشی‌های متعدد دریانوردی.

یکیدیگر از جاذبه‌های گردشگری مرتبط با دریا، بندرگاه موزه دریایی مجاور است، یک تأسیسات در فضای باز که در آن خانه بافل آهنین قرن نوزدهمی بهخوبی حفظ شده است و همچنین یک کشتی نورانی قدیمی قرار دارد. در مجموع بیش از ۲۰ کشتی تاریخی در اینجا به نمایش گذاشته شده است. هر دوی این هتلها تورهای راهنمای به زبان انگلیسی ارائه میدهند.

  1. از کلیسای بزرگ سنت لارنس بازدید کنید

۳ جاذبه گردشگری برتر در روتردام + عکس

کلیسای بزرگ سنت لارنس تنها چیزی است که از ساختمانهای قرونوسطایی روتردام باقی مانده است که بیشتر آنها در طول جنگ جهانی دوم ویران شدند. این کلیسا که در گروت کرکپلین واقع شده است، متعلق به قرن پانزدهم است و بر روی زمین زمانی باتلاقی ساخته شده است که به ساختمان شیب خاصی داده است که تنها پس از بازسازی پایه آن در سال ۱۶۵۰ متوقف شد. در بمبارانها به شدت آسیب دید، اما بهطور کامل بازسازی شد.

تورهای با راهنما در دسترس هستند و هزینه ورودی مختصری دارد. این کلیسا همچنین میزبان کنسرتهای موسیقی و رویدادهای دیگر است.

  1. نگاهی به خانه های مکعبی بیندازید

۳ جاذبه گردشگری برتر در روتردام + عکس

روتردام خانه بسیاری از نمونه‌های زیبای معماری مدرن است که بیشتر آنها از محیط کنار آب شهر الهام گرفته‌اند و همچنین پاسخی به ویرانی‌های جنگ جهانی دوم است.

خانه‌های مکعبی که توسط معمار هلندی پیت بلوم طراحی شده‌اند، با طبقه‌های بالایی مکعب‌شکل منحصربه‌فردشان، از مسیر پیاده‌روی در بندر قدیمی به وضوح قابل مشاهده هستند. یکی از آنها برای بازدیدکنندگان باز است و نمایشهایی در مورد طراحی و تاریخچه ساختمانها دارد. موزه جالبی که به شطرنج اختصاص دارد نیز در اینجا قرار دارد.

یکی دیگر از جواهرات معماری، کاخ سفید است. این سازه هنری ۱۰ طبقه خیرهکننده که زمانی بلندترین ساختمان اروپا بود، در سال ۱۸۹۸ ساخته شد و اکنون با مناظر فوق‌العاده از پشتبام خود، به میراث ملی تبدیل شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید