فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است و طی نمودن آن حدود پنج ساعت زمان خواهد برد.

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر به شمال کشور و شهر محمودآباد از طریق جاده چالوس را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. ما ابتدا برای شما از فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس خواهیم گفت و سپس به معرفی شماری از جاذبه های گردشگری موجود در این مسیر می پردازیم.

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است. جالب است بدانید که با وجود پیچ و خم های فراوان جاده چالوس نیز باز هم این مسیر سریع تر از جاده هراز شما را به مقصد محمودآباد می رساند. البته باید توجه داشته باشید که در انتهای جاده چالوس باید به سمت شهر نوشهر بروید و سپس راه جاده نوشهر به محمودآباد را طی نمایید.

شما می توانید فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود پنج ساعت طی نمایید. درحالیکه جاده هراز حدود یک ساعت بیشتر از شما زمان خواهد گرفت.

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس

آبشار هفت چشمه

دیدنی های موجود در مسیر کرج تا محمودآباد

- آبشار سپهسالار: اگر مسیر کرج تا محمودآباد را از طریق جاده چالوس طی کنید انبوه جاذبه های گردشگری در این مسیر انتظار شما را خواهند کشید. آبشار سپهسالار واقع در روستایی به همین نام در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج، یکی از نخستین و در عین حال زیباترین این جاذبه هاست. روستای سپهسالار که آن را با نام تکیه سپهسالار یا تکیه امامزاده ابراهیم نیز می شناسند در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس قرار دارد. آبشار معروف این روستا با ده متر ارتفاع از میان دو صخره در نزدیکی روستا جاری است. بنابراین محدوده زیر آبشار از خنکای بی حد و حصری برخوردار است. چرا که وجود این دو صخره باعث شده است تا این ناحیه حالتی تنگه مانند به خود بگیرد. شکل خاص تابش آفتاب به این آبشار نیز باعث می شود تا رنگین کمان همواره در پشت آبشار دیده شود و زیبایی آن را دوچندان کند.

- روستای شهرستانک: این روستا که در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس قرار دارد خود مملو از جاذبه های گردشگری است. شهرستانک کاخی در نزدیکی خود دارد که محل اقامت ناصرالدین شاه قاجار در فصل تابستان بوده است. این کاخ در درون دره گله گیله در فاصله نه چندان زیادی با بافت مسکونی روستا قرار دارد. گرچه بخش های عمده ای از کاخ در گذر زمان تخریب شده اند اما کاخ ناصری شهرستانک هنوز هم دیدنی است. دیگر جاذبه تماشایی این روستا درخت سرو اورسی است که در نزدیکی آن با قدمتی بالغ بر دو هزار و هشتصد سال و باشکوهی اساطیری بر کوهپایه های البرز تکیه زده است. درختی پیر و پربرگ با ارتفاعی حدود هفده متر و پهنایی حدود پانزده متر. چشمه گله گیله و رودخانه شهرستانک دیگر جاذبه های گردشگری قابل اشاره در این روستا هستند.

- آبشار هفت چشمه: آبشار هفت چشمه نیز از نظر زیبایی چیزی کم از آبشار سپهسالار ندارد. این جاذبه گردشگری اندکی پیش از رسیدن به روستای ارنگه و در ناحیه پشت گورستان تاریخی این روستا واقع شده است. آبشار مرتفع هفت چشمه با ارتفاع نود متری خود یکی از بلندترین آبشارهای ایران است. در فاصله اندکی با این آبشار یک آبشار دیگر که به مراتب وحشی تر و خروشان تر از آبشار هفت چشمه است نیز قرار گرفته است. این آبشار که البته بسیار کم ارتفاع تر است آبشار آدران نام دارد. رودخانه ارنگه و دره خنک هفت چشمه نیز دیگر جاذبه های موجود در نزدیکی آبشار هفت چشمه هستند.

- غار یخ مراد: این جاذبه گردشگری در نزدیکی روستای گچسر و در مرز این روستا با دو روستای کهنه ده و آزادبر واقع شده است. روستای گچسر یکی از آخرین روستاهای زیرمجموعه استان البرز است که در فاصله شصت و پنج کیلومتری با کرج قرار دارد. غار یخ مراد غاری زیبا و خاص با سه تالار بزرگ، هفت حلقه چاه و سه یخچال زیرزمینی است. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو دو مکانی هستند که تماشایشان تجربه ای منحصر بفرد برای بازدیدکنندگان از این غار خواهد بود. غار یخ مراد در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار دارد و محدوده اطراف آن بسیار خنک و خوش آب و هواست. درجه حرارت درون غار نیز حدود ده درجه کمتر از بیرون آن است. بنابراین پیش از ورود به این غار (حتی در فصل تابستان) حتما لباس گرم به تن کنید.

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس

تله کابین نمک آبرود

- تله کابین نمک آبرود: این تله کابین یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شمال کشور است که در نزدیکی شهر چالوس و در درون شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود قرار دارد. این تله کابین دارای دو خط است که خط یک آن با بیست و چهار کابین چهار نفره روزانه بیش از هزار نفر را جابجا می کند. خط یک تله کابین نمک آبرود برای انتقال مسافران به بالای قله مدوبن و خط دو نیز برای انتقال آنها به بالای قله دیوحمام طراحی شده اند. نمک آبرود در حال حاضر محبوب ترین و شلوغ ترین تله کابین ایران است. از جمله دیگر تفریحات موجود در شهرک توریستی نمک آبرود می توان به زیپ لاین، پیست کارتینگ، هاورکرافت، شاتل و چتر پاراسل، شهربازی کودکان، تفرجگاه ساحلی و پارک جنگلی اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید