اصفهان باشکوه است و دیدنی و بدون شک اقامت در هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان تجربه‌ای وصف نشدنی است.

هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان

سلام نو _ سرویس گردشگری: کهن ترین مهمانسرا جهان، اینجاست. در آسیا، ایران، اصفهان، چهارباغ عباسی؛ بازمانده ای تکرار نشدنی از معماری مکتب اصفهان و دوران شکوهمند عصر صفوی؛ مهمانسرای عباسی، امروز بنایی ۳۰۰ ساله است که در دل شهر-موزه ای به نام نصف جهان، جای گرفته و عصاره ای از هنر بی بدیل ایران زمین را جلوه گر ساخته است؛ بنایی که به اذعان گردشگران داخلی و خارجی، مورخان و معماران برجسته، و به زعم جهانگردان حرفه ای، یکی از زیباترین مهمانسرا های جهان لقب گرفته است.

واقعیت‌هایی درباره هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان یکی از هتل های جذابی است که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد. آدرس دقیق این هتل میدان انقلاب، خیابان گلدسته، چهار راه آمادگاه، سمت چپ، خیابان سنگفرش می‌باشد. در سال ۲۰۱۷ طی گزارشی که بوسیله سی اِن اِن ارائه شد، هتل عباسی اصفهان را زیباترین هتل خاورمیانه معرفی کردند. داستان ساخته شدن این هتل مفصل است. مادر آخرین پادشاه صفوی یعنی شاه سلطان حسین، بعد از اینکه مدرسه چهارباغ را ساخت موقوفات فراوانی را برای آن در نظر گرفت. موقوفاتی مانند چندین مزرعه، کاروانسرا، باغ و مغازه که معروفترین آن ها کاروانسرای مادر شاه بود که از قضا دیوار به دیوار مدرسه قرار گرفته بود.

هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان

بعد از اینکه اصفهان مورد هجوم و حمله افغان ها قرار گرفت، تمامی موقوفات منجمله کاروانسرا رو به نابودی رفتند. البته ناگفته نماند که نقاشی که در دوره محمد شاه ترسیم شده نشان می‌دهد که کاروانسرا در آن دوران فعال بوده است. بعد از آن در سال ۱۳۳۶ بود که با حمایت دولت وقت تصمیم گرفته شد تا یک اجاره نامه میان اوقاف و بیمه ایران منعقد شود که طی آن بیمه اجازه داشت تا با هزینه خود یک هتل ساخته و بعد از اتمام از آن بهره برداری کند.

مدیریت بیمه ایران در آن زمان بر عهده رضا ارحام صدر بود. ایشان بازیگری سرشناس بودند که نقشی موثر در اجرا شدن این پروژه نیز داشتند. سپس محمد عبدالحسین محیط به همراه باستان شناس، معمار و سیاح فرانسوی آندره گدار که البته طی سال های طولانی مدیر سرویس باستان شناسی ایران بود، باقی مانده کاروانسرا را مرمت کردند و در نهایت هتل شاه عباس در سال ۱۳۴۵، افتتاح شد. بعد از انقلاب کلمه شاه حذف شد و با نام هتل عباسی اصفهان به کار خود ادامه داد.

جالب است بدانید که در آن زمان رضا ارحام صدر مدیر کل بیمه ی ایران در استان اصفهان بود که احداث این هتل را یکی از افتخارات دوران کاری خود می‌ دانست. در هنگام ساخت این هتل سعی بر آن بوده است که بازمانده ی کاروانسرا مورد مرمت قرار گیرد و طراحی بنا نیز هماهنگ با معماری عصر صفوی باشد. آرایش داخلی بنا هم به گونه‌ ای طراحی شد که بیان‌ گر جلوه‌ های اصیل هنر ایرانی باشد. سرانجام هتل شاه عباس در سال ۱۳۴۵ افتتاح گردید.

هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان

اتاق‌ها و سوئیت‌های هیجان‌انگیز هتل عباسی

مهمانسرای عباسی دارای ۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان است که شامل اتاق های معمولی یک تخته و دو تخته، چشم انداز و پردیس، سوئیت های معمولی، قاجار، صفوی،سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همگی اتاق ها مجهز به سیستم های ایمنی و مطابق با استانداردهای روز دنیا می باشند. نمای استثنائی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ منظره ای بدیع را برای اتاق های مشرف به باغ به ارمغان می آورد. سبک معماری قاجار و صفوی در برخی از سوئیت ها، از جمله عناصر طراحی داخلیست که در کمتر هتلی در جهان نظیر آن یافت می شود.

اتاق های استاندارد هتل عباسی اصفهان

اتاق استاندارد دارای چشم انداز شهر زیبای اصفهان بوده و در عین سادگی از کلیه امکانات رفاهی نظیر سرویس بهداشتی و حمام، اینترنت پرسرعت، تلویزیون LCD، سشوآر، صندوق امانات، سرویس چای و قهوه، مینی بار، سیستم اعلام حریق و ... برخوردار است.

هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان

اتاق های چشم انداز هتل عباسی اصفهان

تصور ما بر این است که نام این اتاق ها چشم انداز است چون منظره ای رو به باغ زیبای هتل عباسی اصفهان دارد. این اتاق ها نیز دو تخته مجزا و دو تخته به هم چسبیده دارند و تمامی امکانات آن ها مانند اتاق های استاندارد است. بعلاوه اینکه همان فضای ساده و صمیمی نیز در آن ها قابل مشاهده است.

اتاق پردیس

اتاق هایی لوکس با چیدمانی مدرن همراه با چشم انداز بدیع باغ مهمانسرا و دارای کلیه امکانات رفاهی. این اتاق ظرفیت تخت اضافه را دارد.

سوئیت پردیس

سوئیت هایی با چیدمان لوکس و مدرن همراه با چشم انداز باغ مهمانسرا و دارای کلیه امکانات رفاهی

سوئیت قاجار

سوئیت هایی دو نفره با سبک معماری قاجار و فضایی رویائی و خیال انگیز، مقرنس های زیبا و در و دیوار نگارین همراه با چشم انداز باغ

سوئیت صفوی

سوئیت هایی رو به باغ دارای دو اتاق خواب دو نفره؛ بنای اصلی این سوئیت ها متعلق به دوران صفوی بوده و معماری آن نیز الهام گرفته از همین دوره می باشد. تلفیق گچ بری، تشعیر، تذهیب و مقرنس، فضایی منحصر به فرد را برای این سوئیت ها خلق کرده که در کمتر هتلی مشابه آن یافت می شود.

هتل عباسی اصفهان، از زیباترین هتل‌های جهان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید