اصفهان مملو از جاذبه‌های گردشگری است اگر دوست دارید بدانید مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست، با ما همراه باشید.

مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اصفهان در مرکز ایران یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری کشور است؛ شهری که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود می‌کشاند. اصفهان در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان پایتخت ایران بوده است؛ به همین دلیل، بناها و آثار تاریخی بسیاری نظیر پل‌ها، مساجد، کاخ‌ها، عمارت‌ها و کلیساها با معماری چشمگیر در آن به چشم می‌خورند. بیشتر جاذبه‌های تاریخی اصفهان در فهرست آثار ملی ایران و برخی از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و می‌توان در تمام فصول سال به بازدید از آن‌ها رفت؛ جاذبه‌هایی که بهتر است حداقل یک بار در طول عمر خود از آن‌ها دیدن کنید.

جلفا، محله‌ای خاص در اصفهان

محله جلفا یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که میان هتل جلفا، میدان جلفا و کلیسا وانک قرار دارد و از پرترددترین محله‌های اصفهان محسوب می‌شود. این محله محل سکونت ارامنه اصفهان است. وارد اصفهان که می‌شویم، باید از خیابان حکیم نظامی آن رد شویم تا با یک تابلو کوچک به نام جلفا روبرو شویم. وقتی وارد این محله می‌شوید، بلافاصله تفاوت چشمگیر آن را را متوجه خواهید شد. محله جلفا دنیایی دیگر را برای شما به نمایش می‌گذارد که بسیار تماشایی و جذاب است. خیابان‌های سنگ فرش شده و تمیز، ساعت‌های بلند قامت، کلیساها، کافه‌ها و همه چیز بیانگر تفاوت چشمگیر این منطقه است، تا جایی که ممکن است به عقب برگردید و برای چند لحظه مات و مبهوت زیبایی‌های این محله شوید.

مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

اگر تمایل دارید با شیوه زندگی مردم اروپا و به طور کلی غرب کشور آشنا شوید، اصلا لازم نیست به کشورهای خارجی سفر کنید، زیرا جلفای اصفهان به زیبایی هر چه تمام‌تر شما را به اروپا سوق می‌دهد. وجود کافه‌های دنج با موسیقی سبک غرب و صندلی‌های به هم چسبیده چوبی شما را وادار می‌کند که حداقل برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک لیوان شربت، چند لحظه را در آنجا سپری کنید.

حوض و حوضچه‌های زیادی در این محله دیده می‌شود که همگی یک مجسمه را درون خود جای داده‌اند. مجسمه حضرت مریم که کاسه‌ برنجی پر از آب را در دست دارد، در میان این مجسمه‌ها به زیبایی می‌درخشد. جالب است بدانید که در خیابان باریک جلفا، به ندرت ماشین رد می‌شود و اگر هم ماشینی را در این خیابان مشاهده کنید، بسیار آرام و با مراقبت کامل از کنار شهروندان می‌گذرد.

چند جای دیدنی در نصف جهان

میدان نقش جهان

این میدان در شمال شهر اصفهان واقع شده است. سالانه گردشگران بسیار زیادی از این میدان دیدن می کنند. پیش از سال ۱۳۵۷، به این منطقه میدان شاه نیز گفته می شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش جهان به طور رسمی میدان امام نیز نامیده شد. نقش جهان در طول تاریخ با نام های میدان اصلی، میدان بزرگ، میدان قصر، میدان سلطنتی و میدان نو نیز شناخته می شد.

مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

این میدان در ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد و در سال ۱۳۵۸ نیز در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پیش از دوره صفویه، در این میدان یک باغ زیبا به نام نقش جهان وجود داشت. نقش جهان نام شهری در کشور آذربایجان بود که امروزه به نخجوان تغییر پیدا کرده است.

این میدان طولی بیشتر از ۵۶۰ متر و عرضی برابر با ۱۶۰ متر دارد. محیط این میدان با ۲۰۰ حجره دو طبقه پوشانده شده است. بناهای تاریخی زیبایی هم در دل نقش جهان قرار گرفته است. در گذشته برای حفاظت از میدان و دیگر آثار تاریخی طاق هایی در اطراف آن ساخته شد که این طاق ها به حجره های امروزی تبدیل شده اند.

چهار باغ عباسی

خیابان چهارباغ عباسی از مشهورترین چهارباغ‌های ایران است که در واقع مجموعه‌ای از چند چهارباغ است که در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده‌اند. چهار باغ به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود؛ دو بخشی که توسط سی‌وسه پل به هم متصل می‌شوند و یکی از آن‌ها به‌سمت شمال و دیگری به‌سمت جنوب امتداد می‌یابد. چهار باغ بالا در دوره حکومت شاه عباس اول و چهار باغ پایین در دوره حکومت رضاخان پهلوی ساخته شده‌اند. خیابان چهارباغ عباسی به‌دلیل وجود درختان تنومند و سربه‌فلک‌کشیده، جلوه‌ای چشمگیر و متمایز در فصل پاییز به خود می‌گیرد و قدم زدن و عکاسی در این خیابان از تفریحات محبوب اهالی اصفهان و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهلستون یکی از باغ‌های سلطنتی به جامانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که امروزه در میان مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان قرار دارد. بسیاری از محققان وجه تسمیه کاخ را انعکاس ۲۰ ستون ایوان در آب استخر بزرگ جلوی عمارت می‌دانند. معماری کاخ چهلستون ترکیبی از هنر معماری چینی، ایرانی و فرنگی را به نمایش می‌گذارد. این بنا شامل یک ایوان اصلی به طول ۳۸ متر، عرض ۱۷ متر و ارتفاع ۱۴ متر است که رو به شرق ساخته‌ شده است؛ ستون‌های این ایوان هشت‌ضلعی از جنس چوب چنار و کاج هستند و چهارستون وسط آن روی چهار شیرسنگی قرار دارند.

مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید