سازمان غذا و داروی آمریکا به داروخانه‌های خرده‌فروشی اجازه می‌دهد تا برای اولین بار قرص‌های سقط جنین را عرضه کنند.

فروش داروی سقط جنین برای اولین بار در آمریکا آزاد شد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،سازمان غذا و داروی آمریکا به داروخانه‌های خرده‌فروشی اجازه می‌دهد تا برای اولین بار قرص‌های سقط جنین را عرضه کنند.

در حالی که ایالت‌های بیشتری به دنبال ممنوعیت سقط جنین دارویی هستند، اف‌دی‌ای یا سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز فروش خرده‌فروشی داروهای سقط جنین را صادر کرد.

این مجوز درحالی صادر شده که چند ماه پیش دادگاه عالی آمریکا قانون سقط جنین مصوب سال 1973 را لغو کرد. به موجب این قانون جدید سقط جنین تقریباً در همه اشکال خود غیرقانونی شد. اما دولت بایدن بعنوان حامی سقط جنین و همچنین برخی ایالت‌ها به دنبال مقابله با این دستور دادگاه عالی هستند. یکی از این موارد مجوز صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو است.

داروخانه‌ها می‌توانند برای توزیع قرص سقط جنین از نوع «Mifepristone» با یکی از دو شرکت سازنده آن درخواست صدور گواهینامه کنند و در صورت موفقیت، می‌توانند پس از دریافت نسخه از یک نسخه‌نویس معتبر، آن را مستقیماً در اختیار بیماران قرار دهند. تغییرات شامل حذف دائمی محدودیت‌های ارسال پستی قرص‌ها و تجویز آنها از طریق بهداشت از راه دور یا مراقبت‌های بهداشتی از راه دور هم خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید