وستداران طبیعت کارهای زیادی برای انجام در جامائیکا پیدا خواهند کرد. می‌توانید در جنگل پیاده‌روی کنید و به تماشای پرندگان بپردازید، یا در امتداد صخره‌های حاشیه‌ای شیرجه بزنید و غواصی کنید. جامائیکا همچنین به­خاطر مزارع تاریخی متعددش مشهور است، جایی­که می‌توانید میوه‌های استوایی را امتحان کنید و خانه‌های بزرگ را گشت بزنید. همچنین برخی از مجلل­ترین استراحتگاه­های کارائیب را در این­جا خواهید یافت.

آبشار رودخانه دان

سلام نو-سرویس گردشگری: جامائیکا گنجینهای از جواهرات طبیعی و حال و هوای رنگارنگ آفریقایی را به مسافران ارائه میدهد. سواحل طلایی، کوههای سرسبز، دریاهای فیروزهای، صخرههای مرجانی، جنگلهای بارانی و رودخانهها تنها بخشی از داراییهای شگفتانگیز آن هستند.

دوستداران طبیعت کارهای زیادی برای انجام در جامائیکا پیدا خواهند کرد. می‌توانید در جنگل پیاده‌روی کنید و به تماشای پرندگان بپردازید، یا در امتداد صخره‌های حاشیه‌ای شیرجه بزنید و غواصی کنید. جامائیکا همچنین بهخاطر مزارع تاریخی متعددش مشهور است، جاییکه می‌توانید میوه‌های استوایی را امتحان کنید و خانه‌های بزرگ را گشت بزنید. همچنین برخی از مجللترین استراحتگاههای کارائیب را در اینجا خواهید یافت.

خلیج مونتگو پر جنب و جوش یکی از محبوبترین شهرهای تفریحی است. اوچو ریوس بندر اصلی جزیره برای کشتی‌های کروز است و نگریل بهخاطر ساحل طولانی خود با آب‌های شفاف و نخل‌های نارگیل معروف است. اکوتوریستها بهدلیل نزدیکی پورت آنتونیو به کوههای آبی تماشایی، عاشق آن هستند.

در کینگستون، پایتخت هیجان‌انگیز جامائیکا، می‌توانید در خانه سابق باب مارلی، اسطوره رگی، گشت بزنید و موزه‌ها و مکان‌های تاریخی شهر را کشف کنید.

جامائیکا مملو از جاذبه‌های گردشگری متنوع است و جای تعجبی ندارد که یکی از مکان‌های مورد علاقه در کارائیب است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبههای جامائیکا درباره بهترین مکانهای آن برای بازدید بیشتر بدانید.

  1. ساحل نگریل و صخره‌های نگریل

با جاذبه‌های گردگشری جامائیکا بیشتر آشنا شوید

ساحل نگریل، همچنین بهعنوان ساحل هفت مایلی شناخته میشود، یکی از زیباترین مناطق جامائیکا از شنهای سفید و دریای آبی است. این سواحل با پشتوانه صخرههای معروف نگریل یکی از بهترین سواحل در دریای کارائیب است.

اگرچه طول این ساحل در واقع به چهار مایل نزدیک‌تر است، اما از خلیج خونین تا خلیج لانگ امتداد دارد.

ورزش‌های آبی در آن فراوان است و غواص‌ها در آب‌های زلال دسته‌هایی از ماهی‌ها را پیدا می‌کنند که شنا می‌کنند.

در جنوب ساحل، صخره‌های نگریل بر فراز ساحل مرجانی امتداد دارند و جایگاهی محبوب برای منظره غروب خورشید ایجاد می‌کنند. پریدن از روی این صخرهها نیز یکی از کارهای برتر در نگریل است.

برخی از مجللترین استراحتگاههای نگریل نیز در امتداد صخرهها قرار دارند، از جمله غارها و هتل کلیف.

  1. آبشار رودخانه دان

با جاذبه‌های گردگشری جامائیکا بیشتر آشنا شوید

آبشارهای رودخانه دان با ۱۸۰ متر از آبشارهای پلکانی ملایم، یکی از برترین جاذبههای اوچو ریوس است. این آبشارهای زیبا از روی صخرهها و طاقچههای آهکی به داخل دریا میریزند.

میتوانید با کمک یک راهنما تا بالای آبشار بالا بروید و در استخرهای با طراوت خنک شوید. پوشیدن کفشهای آبی و لباسهایی که از خیس شدن آنها بدتان نمیآید، ایده خوبی است. همچنین سعی کنید بازدید خود را در اطراف کشتیهای کروز برنامهریزی کنید. این آبشار یکی از معروفترین آبشارهای جامائیکا است و مکانی محبوب برای بازدید گردشگران است.

برای گردش یکروزه مفرح، آبشار رودخانه دان و تور باب مارلی را در ناین مایل امتحان کنید. این تور در روستای ناین مایل، زادگاه باب مارلی توقف میکند و سپس برای پیادهروی با راهنما تا آبشار و سرسره یا شنا در استخرهای طبیعی به سمت آبشار رودخانه دان میرود.

  1. پارک ملی کوه‌های آبی و جان کرو

با جاذبه‌های گردگشری جامائیکا بیشتر آشنا شوید

در سال ۲۰۱۵، پارک ملی دیدنی کوههای آبی و جان کرو بهدلیل میراث غنی طبیعی و فرهنگی خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این حفاظت‌گاه بکر که زمانی پناهگاه برده‌های سابق و بومیان تاینو بود که برای فرار از برده‌داری به اینجا گریختند، مناظر خیره‌کنندهای را ارائه می‌دهد. در داخل مرزهای آن، می‌توانید کوه‌های پوشیده از جنگل، آبشارها، جنگل‌های بارانی سرسبز و مزارع قهوه را کاوش کنید.

حیاتوحش آن نیز چشمگیر است. بیش از ۸۰۰ گونه گیاه بومی، ۲۰۰ گونه پرنده و دومین پروانه بزرگ جهان در این پارک زندگی میکنند.

گشت و گذار در پارک میتواند به خودی خود یک ماجراجویی باشد. جادهها و مسیرها ناهموار هستند بهخصوص بعد از باران. بنابراین همراه داشتن وسایل نقلیه و یا راهنمایان مجرب بهشدت توصیه میشود.

یکی از نکات برجسته بازدید از اینجا، پیادهروی (یا قاطر سواری) به بلندترین قله جامائیکا، قله کوه آبی ۲۲۵۶ متری است. این سفر دو روزه مناظر هیجانانگیزی را ارائه میدهد و در یک روز صاف میتوانید تمام مسیر را تا کوبا ببینید. بیشتر تورهای دیدنی از کینگستون حرکت میکنند.

  1. پورت آنتونیو

با جاذبه‌های گردگشری جامائیکا بیشتر آشنا شوید

پورت آنتونیو که بین کوه‌ها و بندر قرار گرفته است، جذابیت آرام یک دهکده ماهیگیری را به نمایش می‌گذارد. این منطقه که زمانی مرکز صادرات موز بود، بهطور مشخص جنبه تجاری کمتری نسبت به سایر شهرهای تفریحی دارد.

کارهای پرطرفدار پورت آنتونیو شامل پیاده‌روی در جنگل، قایقسواری در ریو گرانده، گشت و گذار در ریچ فالز و غواصی در صخره‌های مرجانی است. یک مکان مورد علاقه برای شنا، تالاب آبی زیبا با عمق ۶۰ متر است که از چشمههای آب شیرین تغذیه میشود.

از دیگر نقاط برجسته این منطقه می‌توان به دژ بریتانیایی متعلق به قرن هجدهم، فورت جورج و یارو زیبای فرانسوی‌ها اشاره کرد، جاییکه رودخانه‌ای پر از ماهی به دریا می‌ریزد.

سواحل پورت آنتونیو ترکیبی شگفتانگیز از شنهای سفید، آبهای کمعمق و مناطق سرسبز زمین است. اما اگر ترجیح می‌دهید در آب شیرین غوطه‌ور شوید، رودخانه دانیل در نزدیکی دره‌ای از صخره‌های طبیعی در مجموعه‌ای از آبشارها و استخرهای معروف به آبشار سامرست برای شما مهیا است.

جزیره نیروی دریایی که بین دو بندر پورت آنتونیو قرار دارد و با کشتی به آن می‌رسید، زمانی متعلق به فیلم‌ساز ارول فلین بود. امروزه این جزیره برای پیکنیک و سفرهای یکروزه مورد توجه است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید