پس از یک آتش­سوزی بزرگ که در سال ۱۸۰۸ یک سوم شهر را ویران کرد، هلسینکی دوباره بازسازی شد و مرکز شهر نئوکلاسیک حاصل در خیابان­ها و بلوارهای زیبا و وسیع با پارک­های فراوان قرار گرفت. این بندر، جایی که نزدیک به ۳۰۰ کشتی تفریحی که سالانه از آن بازدید می­کنند، در قلب هلسینکی پهلو می­گیرند و تعدادی از برترین جاذبه­ها برای دیدن و انجام دادن در فاصله چند قدمی آن قرار دارند.

میدان بازار هلسینکی

سلام نو-سرویس گردشگری: هلسینکی، پایتخت فنلاند، بزرگترین شهر این کشور است و مملو از جاذبههایی برای بازدیدکنندگان است و بر روی شبهجزیره گرانیتی در ساحل شمالی خلیج فنلاند، رو به دریای بالتیک قرار دارد.

پس از یک آتشسوزی بزرگ که در سال ۱۸۰۸ یک سوم شهر را ویران کرد، هلسینکی دوباره بازسازی شد و مرکز شهر نئوکلاسیک حاصل در خیابانها و بلوارهای زیبا و وسیع با پارکهای فراوان قرار گرفت. این بندر، جایی که نزدیک به ۳۰۰ کشتی تفریحی که سالانه از آن بازدید میکنند، در قلب هلسینکی پهلو میگیرند و تعدادی از برترین جاذبهها برای دیدن و انجام دادن در فاصله چند قدمی آن قرار دارند.

هلسینکی یک شهر عالی برای گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه است و دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی است که شامل قایق به جزایر و قطار به سایر مقاصد فنلاند میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقصد سفر شگفتانگیز اسکاندیناوی، حتما لیست بهترین مکانهای دیدنی و کارهایی که باید در هلسینکی انجام دهید را بخوانید.

  1. میدان بازار هلسینکی

۴ جاذبه توریستی برتر در هلسینکی

میدان بازار، میدان اصلی و سنگفرششده در مرکز هلسینکی است و یکی از شناختهشدهترین بازارهای روباز در شمال اروپا است. این بازار که با دریای بالتیک هممرز است، مملو از غرفه‌هایی است که غذاهای فنلاندی، گل‌ها و سوغاتی‌های توریستی می‌فروشند. اغلب حتی قایقهای ماهیگیری در آب قرار دارند و غذاهای دریایی را مستقیما از قایق میفروشند.

در زمستان، غرفههای بازار در زیر چادرها محافظت میشوند.

  1. کلیسای صخره ای

۴ جاذبه توریستی برتر در هلسینکی

در شمال منطقه هیتانیمی هلسینکی، در امتداد فردریکین کاتو، کلیسای صخر های هلسینکی قرار دارد. این کلیسا در اواخر دهه ۱۹۶۰ طراحی شد. فضای داخلی زیرزمینی کلیسا از سنگ‌های باستانی شبه جزیره هلسینکی حک شده و مستقیما در آن ساخته شد.

داخل کلیسا با نور طبیعی باشکوهی که از گنبد لعابدار وارد میشود روشن میشود. این کلیسا بهدلیل آکوستیک عالی که توسط سطوح سنگی خشن و کار نشده داخلی ایجاد شده است، بهعنوان یک سالن کنسرت نیز استفاده میشود. تورهای با راهنما در دسترس هستند و اگر در تابستان به آن سفر می‌کنید، حتما از کافه‌ی محل دیدن کنید تا تجربه‌ای منحصر به فرد از غذاخوری داشته باشید.

  1. موزه هنرهای معاصر (کیاسما)

۴ جاذبه توریستی برتر در هلسینکی

در سرزمینی که به معماران بومی پیشرفته‌اش معروف است، جالب است که این ساختمان که یکی از نشانه‌های معماری مدرن فنلاند محسوب می‌شود توسط معمار آمریکایی استیون هال طراحی شده است. نمای بیرونی منحنی در داخل آن همچنان ادامه دارد و فضاهای نمایشگاهی را ایجاد میکند که برای نمایش آثار هنری معاصر مناسب است.

این موزه همراه با مجموعه‌های هنر فنلاند پس از سال ۱۹۶۰، سالنی دارد که به نمایش موسیقی و رقص اختصاص دارد. یک کافه و فروشگاه در محل قرار دارد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند یک تور عمومی یا خصوصی از موزه داشته باشند که شامل اطلاعاتی درباره آثار، هنرمندان و ساختمان موزه میشود.

  1. ایستگاه راهآهن هلسینکی

۴ جاذبه توریستی برتر در هلسینکی

ایستگاه راه‌آهن هنر هلسینکی توسط الیل سارینن طراحی شده است و بسیار قابل توجه است.

نمای بیرونی ایستگاه از گرانیت محلی ساخته شده است که دارای یک طاقنما بزرگ بر روی ورودی است که توسط دو مجسمه غولپیکر در هر طرف احاطه شده است. هر کدام از این چهره‌ها گویهایی را در خود نگه می‌دارند که نما را در شب روشن و منظره قابلتوجهی ایجاد می‌کنند. در داخل، بازدیدکنندگان سالن‌های قوسی بلند و صفحات حکاکی شده‌ای ظریف و شگفت‌آور را خواهند دید که دیوارها را تزئین می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید