۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 55410395

اگر به دنبال خنک ترین جای گرگان هستید، این مطلب می‌تواند مرجع بسیار مناسبی برای شما باشد؛ زیرا قصد داریم به معرفی مکان‌های گوناگون بپردازیم.

خنک ترین جای گرگان

سلام نو-سرویس گردشگری: گرگان یکی از شهرهای زیبای ایران به‌حساب می‌آید که از جاذبه‌های دیدنی فراوانی برخوردار است. افرادی که در تابستان قصد سفر به این شهر را دارند، به دنبال خنک‌ترین مناطق و جاذبه‌ها هستند. خنک ترین جای گرگان می‌تواند حس و حال ویژه‌ای را به شما ببخشد. اگر قصد دارید بهترین لحظات را تجربه کنید، این مطلب می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد؛ پس ما را تا انتها دنبال کنید.

ناهارخوران؛ مکانی با آب‌وهوای بهشتی

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در گرگان واقع شده، ناهارخوران است. فاصله‌ای که این جنگل با شهر گرگان دارد، حدود 4 کیلومتر است. هر ساله گردشگران زیادی به این جنگل می‌آیند؛ زیرا دارای امکانات تفریحی و گردشگری بسیار زیادی است. در جاده منتهی به ناهارخوران می‌توانید شاهد رستوران‌های بسیار زیادی باشید؛ به همین علت وقتی راهی این جنگل می‌شوید، این قابلیت را خواهید داشت در رستوران‌های مختلف طعم غذا را بچشید. مهم‌ترین مزیتی که این جنگل دارد، آب‌وهوای بسیار ویژه آن است. همچنین بعد از بازدید، می‌توانید 7 کیلومتر به سمت جنوب بروید. دنبال کردن ادامه مسیر شما را به روستای زیارت خواهد رساند که بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا است.

جنگل النگدره؛ از خنک ترین جای گرگان

اگر به دنبال خنک ترین جای گرگان هستید، می‌توانیم به شما جنگل النگدره را پیشنهاد کنیم. در واقع با رفتن به جنگل ناهارخوران، می‌توانید از جنگل النگدره نیز دیدن کنید و از این طریق با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهید. اگر از آب‌وهوای گرم خسته شده‌اید و به دنبال جایی خنک هستید، النگدره یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است؛ زیرا دمای آن حداقل 10 درجه از مناطق دیگر خنک‌تر است. از بین این جنگل رودخانه قلاشی عبور می‌کند که در خنک کردن دما بسیار تأثیرگذار بوده است. همچنین اگر به مجاورت این رودخانه نگاه کنید، می‌توانید متوجه سه چشمه بسیار زیبا نیز شوید. در حال حاضر امکانات رفاهی زیادی برای این جنگل در نظر گرفته شده‌اند؛ به همین دلیل می‌توانید لحظات بسیار خوشی را تجربه کنید.

خنک ترین جای گرگان

آب‌وهوای بسیار خنک جنگل النگدره

دریاچه توشن؛ فرصتی برای ماهیگیری و قدم زدن

زمانی که وارد گرگان می‌شوید، کافی است 5 کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید. با این کار می‌توانید به روستا و دریاچه توشن برسید. شاید از خود بپرسید، معنای توشن چیست؟ در واقع توشن به کم شدن آب اشاره دارد. توشن توسط اهالی این روستا با نام آبندان نیز خوانده می‌شود. اگر به قسمت جنوبی این روستا سری بزنید، به منطقه آبندان می‌رسید. آبندان در واقع یک جنگل سرسبز بوده و از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. اطراف این جنگل توسط درختان تنومند احاطه شده است. مسافران می‌توانند اطراف این جنگل و دریاچه آن قدم بزنند و همچنین ماهیگیری کنند.

آبشار هفت طبقه شادان؛ از خنک ترین جای گرگان

آبشار هفت طبقه شادان از خنک ترین جای گرگان به‌حساب می‌آید. زیبایی این آبشار به دلیل فرایند فرسایش سنگ‌ها است. فرسایش باعث شده است تا شاهد تشکیل هفت طبقه سنگ باشید؛ به همین علت چشم‌انداز بسیار زیبایی در انتظار شما است. زیبایی این آبشار بسیار حیرت‌انگیز است. ارتفاع این آبشار به 40 متر می‌رسد. لازم به ذکر است این آبشار در منطقه کردکوی واقع شده و به‌تنهایی توانسته مهم‌ترین جاذبه گردشگری باشد. این منطقه به دلیل وجود آبشار، بسیار خنک است.

خنک ترین جای گرگان

بازدید از آبشار هفت طبقه شادان

دهکده ییلاقی جهان‌نما

اگر به دنبال خنک ترین جای گرگان هستید، می‌توانیم به شما دهکده ییلاقی جهان‌نما را معرفی کنیم. این دهکده کاملاً محافظت‌شده بوده و بسیار بکر است. زیبایی‌های این روستای بسیار زیاد هستند؛ به‌گونه‌ای که تمامی افراد را مسحور خود کرده‌اند. هر پژمرده‌ای با دیدن این زیبایی‌ها می‌تواند زندگی دوباره را تجربه کند. از این منطقه با نام بهشت خدا نیز یاد می‌شود. این روستا دارای پوشش جانوری بسیار متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به پلنگ، خوک وحشی، عقاب طلایی، جغد و... اشاره کنیم.

طبیعت سردانسر؛ از دیگر مناطق خنک گرگان

از مناطق خنک گرگان می‌توانیم به طبیعت سردانسر اشاره کنیم. در واقع زمانی که به سردانسر پا می‌گذارید، می‌توانید شاهد دشت‌های بسیار گسترده‌ای باشید. همچنین اسب‌های زیادی در این طبیعت به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید برای مدتی از هیاهو و ازدحام شهر دور باشید، سردانسر از ایده‌آل‌ترین پیشنهاداتی است که می‌توانید از آن، استقبال به عمل بیاورید. برای اینکه به این طبیعت هیجان‌انگیز برسید، نیاز است به بخش مرکزی روستای زیارت بروید و سپس مقصد نخود چشمه را در پیش بگیرید. سپس با رفتن به سمت چکل پیرزن به این طبیعت نزدیک‌تر خواهید شد. به دلیل خنک بودن این طبیعت، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند روزهای گرم تابستانی را در آنجا بگذرانند.

خنک ترین جای گرگان

رفتن به طبیعت فوق‌العاده سردانسر

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با خنک ترین جای گرگان آشنا کنیم. به‌طورکلی گرگان سرزمین زیبایی‌ها است. ازآنجایی‌که در این شهر طبیعت بسیاری به چشم می‌خورد، می‌توانید برای فرار از گرمی هوا در تابستان برنامه‌های سفر را بچینید. گزینه‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بر حسب زمان و البته بودجه خود چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. تمامی مکان‌های معرفی‌شده به نحوی می‌توانند حال خوب را برای شما به ارمغان بیاورند؛ پس اگر قصد دارید چند روزی را خوش بگذرانید، رفتن به مکان‌های ذکر شده را شدیداً پیشنهاد می‌کنیم. از انتخاب آن‌ها غافل شوید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    خنک ترین جای گرگان جنگل النگدره است راست گفتند البته زمستان‌ها چون تابستان از بس گرمه یک دم کنی بزاری روسرت دمپختک میشی
  • مظاهر IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    زیباترین جای گرگان ..و خنک‌ترین آن توسکستان است..احتمالا نویسنده ملک در این مکانها دارد که نوشته..عطر آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید