۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 55409760

در مقاله تعدادی از مشهور ترین سوغات خرم آباد و ویژگی های تمامی آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوغات خرم آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر خرم آباد یکی از زیبا ترین شهر های لر نشین کشور می باشد که جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. وجود جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان سبب شده است که بسیاری از مسافران و توریستان، شهر خرم آباد را به عنوان مقصد سفر های نوروزی، تابستانه و ... خود انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که شهر خرم آباد یک انتخاب ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت، حیات وحش، جاذبه های تاریخی، مذهبی و ... به طور همزمان می باشد. ما در این مقاله تعدادی از برترین سوغات خرم آباد و ویژگی های تمامی آن ها را به طور کامل، به شما معرفی خواهیم کرد.

برترین سوغات خرم آباد :

نان آردی :

نان آردی یکی از مشهور ترین سوغات خرم آباد می باشد که در بین مردم بومی و محلی نیز بسیار محبوب است. نان آردی جزو شیرینی هایی می باشد که در طعم های مختلف مانند نارگیلی، نخودی، گردویی و ... تولید می گردد. با این حال آرد، روغن، شکر جزو مواد تشکیل دهنده اصلی این محصول می باشند. لازم به ذکر است که نان آردی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما می توانید از آن به عنوان سوغاتی استفاده کرده و به شهر محل سکونت خود منتقل کنید.

شیرینی کاک :

شیرینی کاک یکی دیگر از خوراکی های محبوب شهر خرم آباد می باشد. شیرینی کاک تولید شده در خرم آباد با کاک های تولید در سایر نقاط استان لرستان متفاوت می باشد . حالت چهارگوشه پهن تری دارد. این شیرینی دارای تاریخچه ای بسیار می باشد. به طوری که از گذشته توسط مردم خرم آباد برای جشن ها و ایام خاصی از سال مثل عید نوروز و ... تولید میشده است. برای تهیه شیرینی کاک از موادی مثل روغن حیوانی، شکر، آرد، زعفران و ... استفاده می شود. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر تاریخی خرم آباد، حتما این شیرینی بی نظیر را به عنوان برترین سوغات خرم آباد تهیه فرمایید.

سوغات خرم آباد

سوغات خرم آباد

عسل :‌

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفته شد، شهر خرم آباد دارای طبیعت بسیار بکر و بی نظیری می باشد. همچنین کوهستان های اطراف خرم آباد دارای شرایط آب و هوایی خاص و مناسبی برای پرورش زنبور است. به همین دلیل عسل امروزه به یکی از مشهور ترین سوغات خرم آباد تبدیل شده است. در حال حاضر شما می توانید عسل گیاهان مختلف به همراه موم آن ها را با بالاترین کیفیت و بیشترین درصد خلوص از شهر خرم آباد تهیه فرمایید. توجه داشته باشید که سایر شهر های لرستان نیز در زمینه تولید عسل با کیفیت فعال می باشند.

جاجیم :

جاجیم یکی از مشهور ترین سوغات خرم آباد و جزو برترین صنایع دستی این شهر زیبا و تاریخی می باشد. جاجیم به طور کلی به منطقه لرستان و بخش های اطراف آن تعلق دارد. اما شهر خرم آباد در حال حاضر جزو فعال ترین نقاط کشور در زمینه تولید این صنایع دستی می باشد. جاجیم در واقع زیراندازی سنتی است که هر سمت آن دارای طرح ها و نقش های متفاوتی می باشد. لازم به ذکر است که مناطق مختلف جاجیم های متفاوتی تولید کرده و هر بخش دارای طرح های سنتی مخصوص به خود می باشد.

گیوه :

گیوه بی شک در لیست برترین و مشهور ترین سوغات خرم آباد قرار می گیرد. تولید گیوه از گذشته تا به امروزه همواره در بخش های مختلفی از کشور رواج داشته است. به طوری که از گیوه به عنوان کفش یا پاپوش تاریخی ایرانیان یاد می شود. گیوه در واقع نوعی پاپوش سبک، نخی، با دوام و ... می باشد که مورد استقبال بسیاری از توریستان و گردشگران قرار می گیرد. برای تولید این محصول شما به نخ ابریشمی، نخ قالی، ضایعات چرمی و ... احتیاج خواهید داشت. توجه داشته باشید که این پاپوش ها امروزه در طرح ها و مدل های مختلفی تولید شده و شما می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سوغات خرم آباد

سوغات خرم آباد

حصیر :

برخلاف تصور بسیاری از توریستان و گردشگران، حصیر یکی از سوغات خرم آباد می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد.. حصیر بافی یکی از صنایع بسیار قدیمی شهر خرم آباد می باشد که تا به امروزه مورد استقبال مردم محلی خرم آباد قرار گرفته است. برای تولید حصیر با کیفیت در شهر خرم آباد ابتدا مواد اولیه رانندگی مرطوب و گرم می کنند. سپس تار و پود حصیر را به ظرافت بسیار بالا و قابل توجهی به یکدیگر میبافند. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر خرم آباد از محصولات حصیری و با کیفیت این شهر غافل نشوید.

سوغات خرم آباد به موارد فوق خلاصه نشده و شما می توانید محصولات بسیار گوناگون و متنوع دیگری را به عنوان سوغات این شهر خریداری نمایید. از مهم ترین سوغات باقی مانده روغن حیوانی می توان به روغن حیوانی، حلوه ارده، برساق، حرمی و ... اشاره کرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه سوغات خرم آباد به دست اورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 1
    چقدر شما بی اطلاع هستین. سوغات خرم اباد فقط عسل هست و شیرینی کاک مال کرمانشاهه
  • اکبر IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 1
    سوغات خرم آباد فقط کاک کرمانشاه است و بس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید