۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55409753

اگر می خواهید به ماسوله بروید باید به خوبی بدانید جاهای دیدنی ماسوله کجاست. مکان های دیدنی این شهر بسیار زیبا هستند.

جاهای دیدنی ماسوله کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید به ماسوله بروید باید به خوبی بدانید جاهای دیدنی ماسوله کجاست. ماسوله یکی از شهرهای زیبای استان گیلان می باشد که به دلیل طبیعت بکر و خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است. طبیعت سرسبز و پلکانی این شهر یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می شود. هر فردی برای یک بار هم که شده بهتر است به ماسوله برود و زیبایی های این شهر را از نزدیک مشاهده کند. قدمت این شهر مربوط به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال قبل است. کوهستان های مرتفع زیادی در این شهر قرار گرفته، همچنین ییلاقات سرسبزی را هم در این شهر می توانید مشاهده کنید. اگر می خواهید زمان بازدید از این شهر خاطره فراموش نشدنی برای خودتان بسازید بهتر است که تمامی مکان های دیدنی شهر را بشناسید.

جاهای دیدنی ماسوله کجاست و معرفی بهترین مکان های ماسوله

در صورتی که می خواهید بدانید جاهای دیدنی ماسوله کجاست تا از آنها بازدید نمایید در این مطلب با ما همراه باشید. برخی از مهمترین مکان های گردشگری این شهر عبارت هستند از :

۱. آبشار کوشم

یکی از مکان های دیدنی ماسوله که بسیاری از افراد هر ساله آن را مورد بازدید قرار می دهند آبشار کوشم می باشد. این آّبشار ۳۰ متر ارتفاع دارد و در انتهای دره جنگلی قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این آبشار بسیار زیبا می باشد. شما می توانید در یک شیب ملایم مسیر را ادامه دهید و در جهت مخالف آب به این آبشار برسید. افرادی که به کوهنوردی علاقه زیادی دارند بازدید از این آبشار را حتما انتخاب می کنند.

۲. پارک جنگلی ماسوله

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ماسوله، پارک جنگلی می باشد. آب و هوای خنک و تمیز این پارک موجب شده که بسیاری از افراد برای استراحت به این پارک بروند. شما می توانید چند ساعتی را در این پارک استراحت کنید و از مشاهده طبیعت سرسبز پارک لذت ببرید. چشم انداز کوه و جنگل که در این پارک وجود دارد نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این پارک بسیار بزرگ است و حدود ۸۰۰ الی ۱۸۰۰ متر با دریا فاصله دارد. علاوه بر اینکه این پارک مکان گردشگری می باشد باید بدانید گونه های جانوری زیادی را در این پارک نگهداری می کنند. شما می توانید از امکانات این پارک مانند دکه های اغذیه فروشی، رستوران ها و ... استفاده کنید تا اقامتی لذت بخش داشته باشید.

جاهای دیدنی ماسوله کجاست

مکان های جذاب ماسوله

۳. قله شاه معلم مکان دیدنی ماسوله

اگر مایل هستید بدانید که بهترین جاهای دیدنی ماسوله کجاست، باید قله شاه معلم را هم معرفی کنیم. این قله را به نام شاه داغی هم می شناسند. این قله حدود ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد و به همین دلیل آن را به عنوان دومین قله بلند استان گیلان می شناسند. در بین کوهنوردان این قله محبوبیت زیادی دارد، چرا که کوهنوردی در این قله برای افراد لذت بخش است. از آنجایی که فردی به اسم شاه معلم سال های زیادی در این قله زندگی می کرده و سیر و سلوک معنوی داشته نام آن را شاه معلم گذاشته اند. اگر می خواهید خاطره ای دلچسب و به یاد ماندنی از ماسوله داشته باشید، رفتن به این قله را پیشنهاد می دهیم.

۴. ییلاق کوربار

یکی از مکان های دیدنی ماسوله که به عنوان تماشایی ترین منطقه ماسوله شناخته می شود، ییلاق کوربار است. این ییلایق را به عنوان زیباترین ییلاق استان گیلان معرفی می کنند. در بین کوه های سبز و جنگل زیبا این ییلاق قرار گرفته که همین مسئله زیبایی آن را چندین برابر کرده است. مسیر دسترسی به این ییلاق یکی از زیباترین و بهترین ویژگی های آن به شمار می رود. این مسیر برای طبیعت گردی و کوهنوردی انتخاب مناسبی به شمار می رود. مسیری که برای رسیدن به این ییلاق باید طی کنید تا حدودی سخت است و شیب تندی دارد. اما زیبایی های مسیر به قدری است که سختی مسیر را برایتان آسان می سازد.

۵. خانه های پلکانی بهترین مکان دیدنی ماسوله

بسیاری از افرادی که نمی دانند جاهای دیدنی ماسوله کجاست، بدون شک خانه های پلکانی این شهر را می شناسند. این خانه ها بافت خاصی دارند و به عنوان آثار تاریخی این شهر شناخته می شود. خانه های پلکانی توجه بسیاری از افراد را جلب کرده اند. سقف هر یک از خانه های این شهر حیاط خانه دیگر می باشد. بنابراین زمان قدم زدن در این شهر باید آرام قدم بزنیم تا مزاحم افراد نشویم. رنگ زرد و رسی خانه ها یکی از مهمترین ویژگی های آنها به شمار می رود. مردم برای اینکه رنگ خانه های خود را حفظ کنند هر سال از گل زرد استفاده می نمایند.

جاهای دیدنی ماسوله کجاست

مکان های زیبای ماسوله

۶. چشمه آب معدنی علی زاخونی

این چشمه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ماسوله می باشد که آن را به نام زمزمه می شناسند. یکی از مهمترین ویژگی های آب چشمه این است که سرشار از بی کربنات می باشد. رنگ آن از آنجایی که به معدن نزدیک است نارنجی می باشد. طعم آب چشمه تلخ است اما باید بدانید که نوشیدن آن بسیاری از بیماری های گوارشی را درمان می کند. بسیاری از افراد آب این چشمه را با شکر مخلوط می کنند و می خورند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید