۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 55409751

اگر به دنبال جاهای دیدنی بندر گز هستید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد؛ پس آماده بستن چمدان‌هایتان باشید.

جاهای دیدنی بندر گز

سلام نو-سرویس گردشگری: از شهرستان‌های ساحلی محبوب می‌توانیم به بندر گز اشاره داشته باشیم که در استان گلستان واقع شده است. از آنجایی که وسعت این شهرستان ۲۴۰ کیلومتر مربع است، می‌توانید شاهد مناطق دیدنی بسیار زیادی باشید؛ به همین علت در این مطلب قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی بندر گز بپردازیم تا اگر قصد سفر و بازدید از این شهرستان را دارید، دچار چالش نشوید؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

آبشار چلم ریز

از جاذبه‌های دیدنی بندر گز می‌توانیم به آبشار چلم ریز اشاره کنیم. ارتفاع این آبشار به ۱۵ متر می‌رسد. برای اینکه بتوانید از این آبشار دیدن کنید، به کوهنوردی و همچنین سنگ‌نوردی نیاز است. اگر به آب این آبشار توجه کنید، زلال و شفاف بودن آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. همچنین با بارش باران نیز شاهد هیچ‌گونه آب گل‌آلودی نخواهید بود و آب همچنان زلال است. در اطراف این آبشار می‌توانید شاهد جنگل‌های بسیار سرسبزی باشید که به زیبایی مکان افزوده‌اند.

جنگل جهان مورا

از دیگر جاهای دیدنی بندر گز می‌توانیم جنگل جهان مورا را نام ببریم. این جنگل در دامنه یکی از کوه‌های گلستان با همین نام واقع شده است. درختان مختلفی در این جنگل به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به توسکا، ممرز، راش و زالزالک اشاره داشته باشیم. همچنین برخی از گیاهان دارویی نیز در این جنگل یافت می‌شوند. لازم به ذکر است در جنگل جهان مورا می‌توانید شاهد انواع جانوران نیز باشید که مهم‌ترین آن‌ها شامل روباه، خوک، شغال، خرگوش و انواع پرندگان می‌شوند. از آنجایی که در دل این جنگل انواع رودخانه‌ها و برکه‌ها جریان دارند، می‌توانید لطافت ویژه‌ای را حس کنید.

جاهای دیدنی بندر گز

جنگل جهان مورا

پارک جنگلی باغو؛ از جاهای دیدنی بندر گز

اگر به دنبال یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی بندر گز هستید، پیشنهاد ما به شما پارک جنگلی باغو است. در این جنگل امکانات رفاهی مناسبی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین جاده منتهی به این مکان آسفالت شده است؛ از این رو نه تنها بومیان، بلکه افراد سایر شهرها و استان‌ها نیز همه ساله از این پارک بازدید می‌کنند. از امکانات این جنگل می‌توانیم به پارکینگ اختصاصی، سکوی نشیمن به منظور استراحت، سرویس بهداشتی و در نهایت آب آشامیدنی اشاره داشته باشیم. اگر گذرتان به بندر گز افتاد، لذت قدم زدن در این پارک جنگلی را از دست ندهید.

فانوس دریایی

از جاهای دیدنی بندر گز می‌توانیم فانوس دریایی را نام ببریم. قدمت این فانوس به دوران قاجار بر می‌گردد و احداث آن توسط روس‌ها انجام شده است. این فانوس در ساحل بندر گز قرار گرفته شده است و توانسته یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری این منطقه باشد. در زمان‌های گذاشته از این فانوس به عنوان یک نقشه راهنما یاد می‌شد و کشتی‌ها با کمک آن فرایند صادرات و واردات را انجام می‌دادند. این فانوس دریایی یکی از شاخص‌ترین نمادهای کشور ایران است و در سال ۱۳۸۴ توانست نام خود را در مهم‌ترین آثار تاریخی به ثبت برساند

چشمه قلقلی؛ از بهترین جاهای دیدنی بندر گز

از جاذبه‌های دیدنی بندر گز می‌توانیم به چشمه قلقلی اشاره کنیم. مزیتی که چشمه مذکور دارد این است که در بین انبوهی از جنگل‌ها قرار گرفته است. همچنین این جنگل‌ها و چشمه واقع‌شده در روستای وطنا هستند. برای اینکه روستاییان بتوانند آب آشامیدنی خود را تأمین کنند، از آب چشمه قلقلی بهره می‌برند. اگر به فاصله ۲۰ کیلومتری از بندر گز بروید، می‌توانید چشمان خود را با دیدن این چشمه شفاف و زلال کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای رفته به این چشمه است؛ زیرا می‌توانید از خنکی هوا و همچنین سرد بودن آب چشمه حس مطبوع و دلنشینی را به دست بیاورید.

جاهای دیدنی بندر گز

چشمه قلقلی در بندر گز

امامزاده حبیب‌الله نوکنده

هشت کیلومتر مانده به بندر گز می‌توانید شاهد یک امامزاده باشید که تحت عنوان امامزاده حبیب‌الله نوکنده خوانده می‌شود. امام موسی ابن جعفر یکی از بستگان این فرد است. قدمت این امامزاده بیش از ۸۰۰ سال است و در بین یکی از مکان‌های تاریخی قرار می‌گیرد. بنای این امامزاده آجری بوده و دارای یک گنبد دایره‌ای سبز رنگ است. همچنین از آنجایی که این مکان در میان یک منطقه سرسبز قرار گرفته است، می‌توانید شاهد زیبایی دو چندانی باشید. همچنین ضریح موجود در این امامزاده فولادی است و گچ‌بری‌های آن به گونه‌ای انجام شده‌اند که هر فردی را متحیر می‌کنند.

چشمه بلبل؛ از جاذبه‌های دیدنی بندر گز

صبر کنید! هنوز جاهای دیدنی بندر گز تمام نشده‌اند. چشمه بلبل نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای بازدید باشد. عمق این چشمه ۱.۵ متر است و می‌توانید شاهد آب بسیار شفاف و زلال از آن باشید. البته لازم به ذکر است متأسفانه به دلیل کم شدن آب‌های زیر زمینی، عمق این چشمه نیز کمتر شده است. شاهان قاجار در کنار این چشمه به استراحت می‌پرداختند.

جاهای دیدنی بندر گز

چشمه بلبل در بندر گز

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به معرفی جاهای دیدنی بندر گز بپردازیم. هر کدام از مکان‌ها ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خودشان را دارند و می‌توانند حال و هوای شما را عوض کنند. همچنین زمان مناسب برای سفر به این مکان‌ها بهار و تابستان است؛ زیرا شما را از گرما دور می‌کنند و به جای آن، خنکی را هدیه می‌دهند. همچنین اگر مذهبی هستید، می‌توانید از مکان‌های زیارتی بازدید به عمل بیاورید. در واقع بندر گز برای هر فردی و سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید