۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر: 55409589

جاهای دیدنی لیسار گیلان شامل موارد مختلفی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند زیبایی ویژه‌ای را به خود اختصاص دهند.

جاهای دیدنی لیسار گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: از شهرهای خطه شمالی ایران می‌توانیم به لیسار اشاره کنیم. جاهای دیدنی لیسار گیلان آن‌قدر زیاد هستند که هر فردی را مجذوب خود می‌کنند. این منطقه بسیار پرتردد است و سالانه از افراد زیادی میزبانی می‌کند. هوای این شهر بسیار خاص است و دلیل آن نیز به شالیزارهای برنج، باغ‌های گیلاس و در نهایت نزدیکی به دریای خزر بر می‌گردد. اگر می‌خواهید این آب‌وهوا را تجربه کنید و از زیباترین جاذبه‌ها لذت ببرید، این مطلب به کمک شما خواهد آمد؛ پس همراه ما باشید.

ییلاق سوباتان؛ از جاهای دیدنی لیسار گیلان

افرادی که اهل سفر و گردشگری باشند، حتماً نام ییلاق سوباتان به گوششان خورده است. این منطقه واقع‌شده در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا است و توانسته نام خود را در بین سرسبزترین ییلاق‌های ایران به ثبت برساند. ساکنین زمانی برای اقامت در این منطقه اقدام می‌کنند که فصل تابستان رسیده باشد. زمانی که فصل تابستان به اتمام رسید، افراد نیز از این منطقه کوچ می‌کنند؛ زیرا هوا نیز رو به سردی می‌رود. سوباتان یک ییلاق بکر و منحصربه‌فرد است و می‌توانید شاهد چشمه‌های جوشان و چمن‌های سرسبز باشید.

در غرب و شرق این ییلاق چیزهای مختلفی قرار گرفته‌اند. در غرب سوباتان ییلاق‌های اردبیل به چشم می‌خورند و در شرق نیز شاهد جنگل‌های سرسبز تالش خواهید بود. البته در شمال نیز رودخانه بسیار زیبای لیسار جای خوش کرده است. زمانی که در ارتفاعات نیز پای بگذارید، چاله‌های سرشار از برف مهمان شما هستند؛ پس به طور کلی می‌توانیم این‌طور بگوییم هر فردی در زندگی خود حداقل یک بار باید از این ییلاق بازدید به عمل بیاورد.

قلعه صلصال؛ از جاهای دیدنی لیسار گیلان

اگر به دنبال یکی دیگر از جاهای دیدنی لیسار گیلان هستید، قلعه صلصال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در واقع می‌توانیم از این قلعه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی گیلان یاد کنیم؛ به همین علت این قلعه مانند یک مروارید در صدف است. منطقه قرارگیری صلصال روستای قلعه دوش است. در اطراف این قلعه رودخانه‌های فراوانی جاری هستند که به زیبایی منطقه افزوده‌اند. رودخانه هره دشت یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید است. همچنین در اطراف این قلعه می‌توانید شاهد چشم‌اندازهای متفاوتی باشید که به زیبایی هر چه بیشتر منطقه افزوده‌اند.

جاهای دیدنی لیسار گیلان

قلعه صلصال واقع‌شده در لیسار گیلان

ساحل مروارید لیسار

اگر در جاهای دیدنی لیسار گیلان به دنبال ساحل هستید، ساحل مروارید یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن استقبال کنید. در اطراف این ساحل می‌توانید مناطق سرسبز و انواع امکانات تفریحی را مشاهده کنید. با این امکانات شما قادر خواهید بهترین زمان را همراه خانواده خود بگذرانید و برای چند دقیقه از فکرها و خیالات دوری کنید. وسعت این منطقه به ۱۰ هزار هکتار می‌رسد. همان‌طور که اشاره کردیم امکانات متعددی در ساحل مروارید لیسار به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • سرویس بهداشتی
  • آلاچیق
  • برج نوری
  • بازی‌های ساحلی
  • پلاژها
  • سکو (این سکو در منطقه شنای بانوان واقع شده است)
  • رخت‌کن
  • دوش آب سرد

این امکانات دست به دست هم داده‌اند تا بتوانید یک سفر بسیار ویژه را در این مورد از جاذبه‌های دیدنی لیسار گیلان تجربه کنید.

روستای شکر دشت؛ از جاذبه‌های دیدنی لیسار

روستای شکر دشت از جاهای دیدنی لیسار گیلان به شمار می‌رود که زمانی توسط پادشاهان به عنوان مهم‌ترین ییلاق استفاده می‌شد و گزینه مناسبی برای سفر و شکار بود. از آنجایی که هوای این روستا بسیار بکر است، می‌توان نسبت به کاشت و پرورش انواع محصولات اقدام کرد. لازم به ذکر است در زمان گذشته این منطقه به صورت کامل زیر آب قرار داشت. زمانی که آب دریا عقب‌نشینی کرد، این منطقه نیز رخی نشان داد. به دلیل خنک بودن آب‌وهوای منطقه، تابستان مناسب‌ترین فصل برای سفر به شکر دشت است.

جاهای دیدنی لیسار گیلان

روستای شکر دشت در گیلان

روستای هره دشت

اگر به دنبال یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی لیسار گیلان هستید، روستای هره دشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روستا در کوهپایه‌های کوهستان‌های شرقی شهر تالش قرار گرفته است. همچنین این روستا نزدیکی بسیاری به دریای خزر و همچنین جلگه لیسار دارد. یکی از مواردی که به جذابیت این منطقه افزوده، کلبه با شیروانی سفالی است. این کلبه‌ها دارای ابعادی بزرگی هستند؛ به همین دلیل آن‌ها را به خانه‌های شهری تشبیه می‌کنند. لازم به ذکر است در این روستا انواع گل‌های رنگارنگ روییده‌اند؛ پس می‌توانید شاهد زیبایی فوق‌العاده‌ای باشید.

منطقه حفاظت‌شده لیسار؛ از دیگر جاهای دیدنی لیسار گیلان

یکی دیگر از جاهای دیدنی لیسار گیلان، منطقه حفاظت‌شده‌ای با همین نام است. در این منطقه می‌توانید انواع چشم‌اندازها را مشاهده کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل زمین‌های جلگه‌ای، ساحل و کوهستان می‌شوند. در این منطقه انواع گونه‌های گیاهی و حیوانات به چشم می‌خورند. وسعت این منطقه به ۳۱۱۴۲ هکتار می‌رسد. لازم به ذکر است شروع محافظت از این منطقه به سال ۱۳۵۷ بر می‌گردد.

جاهای دیدنی لیسار گیلان

منطقه حفاظت‌شده لیسار گیلان

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی لیسار گیلان آشنا کنیم. این جاذبه‌ها زیبایی‌های به خصوصی داشته و با آب‌وهوای مطلوبی که دارند، باعث خاطره‌انگیز شدن سفرها خواهند شد. تابستان مناسب‌ترین فصلی است که می‌توانید به هر یک از این جاذبه‌ها سفر کنید؛ زیرا هوا خنک بوده و اذیت نخواهید شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید