بال مورتلاک نیز به ­دلیل مجموعه آثار ویژه­ای که در مورد تاریخ استرالیای جنوبی دارد ارزش بازدید دارد. در این­جا می­توانید با مردم کاورنا، متولیان سنتی این سرزمین آشنا شوید.

کتابخانه ایالتی(آدلاید)

سلام نو-سرویس گردشگری: آدلاید زیبا و غنی از فرهنگ بین سواحل ناهموار جنوبی استرالیا و دامنه‌های رشتهکوه لوفتی قرار دارد. کاوش در آدلاید برای همه نوع مسافری مفید است. بلوارهای عریض شهر بدون شلوغی بهنظر میرسند و میراث ثروتمند آدلاید که از طریق معدن و کشاورزی تامین میشود، هنوز با افتخار به نمایش گذاشته میشود. عمارت‌های خصوصی باشکوه و ساختمان‌های عمومی بزرگ جایگاه مهمی در میان ساختمان های بلندمرتبه‌ی مدرن دارند. موزه‌ها، گالری‌ها، باغ‌ها و رستوران‌های لذیذ برخی از بهترین گنجینه‌های شهر هستند و افراد علاقمند به هنر موسیقی می‌توانند از اپرا، سمفونی و صحنه‌های موسیقی زنده پررونق لذت ببرند.

پارک‌ها در اطراف شهر قرار دارند و با یک رانندگی کوتاه، مناظر و سواحل درخشان و زمین بازی زیبایی را برای افراد محلی در فضای باز و گردشگران خوش‌شانس فراهم می‌کنند.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌ها و کارهایی که در آدلاید باید انجام دهید، برخی از بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این پایتخت ایالت پر جنب و جوش کشف کنید.

  1. باغ گیاهشناسی آدلاید

۴ جاذبه گردشگری برتر در آدلاید!

از میان دروازههای آهنی وارد سرزمین عجایب گنجینههای گیاهشناسی شوید. باغ گیاه‌شناسی آدلاید که در سال ۱۸۵۵ تأسیس شد، دارای کاشت‌هایی با موضوع آموزشی، از جمله گیاهان دارویی، یک باغ مدیترانه‌ای، گونه‌های بومی استرالیا و یک تالاب است که برای جذب آب کافی برای آبیاری کل زمین طراحی شده است.

این باغ گیاهشناسی بینشی در مورد نقش مهم گیاهان در زندگی روزمره از طریق مجموعهای از مجموعههای دائمی ارائه میدهد. سایر موارد مورد علاقه باغ شامل خانه نخل است. سایر جاذبههای این باغ شامل گیاهان جنگلهای بارانی دشت و نیلوفرهای آبی آمازونیکا که شب گل میدهند میشود.

کاوش در این باغهای زیبا یکی از بهترین کارهایی است که میتوان در آدلاید بهصورت رایگان انجام داد.

  1. گالری هنر استرالیای جنوبی

۴ جاذبه گردشگری برتر در آدلاید!

در قلب محوطه فرهنگی آدلاید، گالری هنری استرالیای جنوبی یکی از بهترین مجموعههای هنری استرالیا را به نمایش میگذارد. این ساختمان زیبای ویکتوریایی ستون‌دار در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد و آثار ارجمندی روی دیوارهای آن نصب شدهاند.

این مجموعه که ۲۰۰۰ سال را در بر میگیرد، بسیاری از هنرها از مجسمهسازی، نقاشی، منسوجات، فلزکاری و عکس گرفته تا سرامیک، جواهرات و مبلمان را در بر میگیرد.

مجموعه استرالیایی از دوران استعمار تا به امروز شامل هنر بومی و جزیره‌ای تنگه تورس است. آثار اروپایی قطعاتی از رنسانس تا امروز را برجسته می‌کنند و نمایشگاه‌های آسیایی تنها گالری اسلامی اختصاصی استرالیا را شامل می‌شوند. در این گالری قطعات مهم آمریکای شمالی و همچنین تعدادی مجسمه آوانگارد خاطرهانگیز نیز به نمایش گذاشته شده است.

  1. کتابخانه ایالتی

۴ جاذبه گردشگری برتر در آدلاید!

کتابخانه ایالتی بازدیدکنندگانی که برای اولینبار از این مکان بازدید میکنند را شگفت‌زده می‌کند. این کتابخانه دارای ورودی شیشه‌ای است و به بازدیدکنندگان امکانات مدرن و وایفای رایگان ارائه می‌دهد.

از اینجا برای دسترسی به کتابخانه اصلی که در ساختمان مجاور رنسانس فرانسه قرار دارد، راهنمایی بخواهید. ورود به این فضای بزرگ قدیمی مانند قدم گذاشتن در زمان به عقب است. برجسته کردن این بازگشت به کتابخانههای قدیمی، جریانی از نور طبیعی است که از گنبد شیشهای پشتبام عبور میکند.

بال مورتلاک نیز به دلیل مجموعه آثار ویژهای که در مورد تاریخ استرالیای جنوبی دارد ارزش بازدید دارد. در اینجا میتوانید با مردم کاورنا، متولیان سنتی این سرزمین آشنا شوید.

  1. بازار مرکزی آدلاید

۴ جاذبه گردشگری برتر در آدلاید!

در چند قدمی غرب میدان ویکتوریا، در ضلع جنوبی خیابان گروت، بازار مرکزی آدلاید یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان قرار دارد. این بازارهای رنگارنگ که در سال ۱۸۷۰ تأسیس شده‌اند، محل شلوغی برای خریداران هستند. برای خرید همهچیز از میوه‌ها و سبزیجات تازه، گل‌ها و محصولات پخته گرفته تا پنیر و مجموعه‌ای از خوراکی‌های خوشمزه چندفرهنگی به اینجا بیایید.

پس از گشت و گذار در غرفههای مملو از محصولات، از یک وعدهغذایی در یکی از کافههای این منطقه یا رستورانهای آسیایی در محله چینیهای اطراف لذت ببرید و فراموش نکنید که کیسه یا سبد خرید خود را به همراه داشته باشید.

بازارها از سهشنبه تا شنبه باز هستند. اما برای بهترین خرید، سعی کنید بعدازظهرهای شنبه اینجا باشید، زمانیکه برخی از فروشندگان برای جابجایی محصولات خود قیمتها را کاهش میدهند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید