با افزایش عجیب قیمت دلار در بازار و رسیدن به کانال ۴۴ هزار تومان در نهایت رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد اما تغییر رییس‌کل بانک مرکزی در بازار ارز چه تاثیری دارد؟

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار آزاد با تغییر رییس‌کل بانک مرکزی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیش‌بینی کرد که احتمالا در نتیجه تغییر و تحولات جدید بانک مرکزی، نرخ آزاد ارز به کانال ۳۸ و ۳۹ هزار تومان در فاز اول برگردد.

بازار ارز هفته پرنوسانی را گذراند، آیت نوسان به حدی بود که دلار تقریبا هر روز وارد یک کانال جدید می‌شد و در نهایت سقف جدیدی را در کانال ۴۴ هزار تومان در بازار تجربه کرد.

این شرایط، باعث شد تا این‌که در نهایت روز پنج‌شنبه رییس‌کل بانک مرکزی با ساختمان شیشه‌ای میرداماد خداحافظی کند و محمدرضا فرزین، سکاندار جدید مهم ترین نهاد پولی کشور شود.

اما این تغییر و تحولات، چه اثری روی بازار آزاد ارز خواهد گذاشت. علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیش‌بینی کرد که احتمالا در نتیجه تغییر و تحولات جدید بانک مرکزی، نرخ آزاد ارز به کانال ۳۸ و ۳۹ هزار تومان در فاز اول برگردد.

چرا نرخ دلار در سامانه نیما تغییر کرد؟

وی در توضیح دلیل این پیش‌بینی خود گفت: نرخ دلار در کشور ما دستوری است و به همین دلیل، تحلیل‌های تکنیکال و علم اقتصاد را باید کنار گذاشت. همچنین نیروهای کنش و واکنش بانک مرکزی، قدرت مافیای واردات و دولت است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: برخی واردکنندگان با یک تخصیص و یک آور اینویس ریز، سود حداقل ۵۰ درصد آربیتراژی را قبل از فروش جنس وارداتی کسب می‌کنند. بنابراین بی‌حرکتی این چند روزه بانک مرکزی و زمزمه‌های حذف ارز نیمایی، این شور روانی را بیشتر می‌طلبید.

شریعتی عنوان کرد: به اعتقاد من تا زمانی که کشور درگیر عدم ورودی منایع و دریافت واقعی پول‌های بلوکه شده باشد و دچار تنش سیاسی باشیم، بستر سیاسی برای حل منطقی مسائل وجود ندارد و چرخه سیاه ناترازی و چاپ پول و تورم ادامه دارد.

وی متذکر شد: این تغییرها در واقع بمانند تغییر راننده همان ماشین جوش آورده است. اولی با توصیه آرام می‌راند و بعدی، گازش را می‌گیرد.

شریعتی عنوان کرد: احتمالا رییس جدید بانک مرکزی کوتاه‌مدت اقدام به خلق ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌کند و با شکننده‌تر کردن وضعیت، نرخ آزاد را در کانال‌های زیر ۴۰ هزار تومان کنترل می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید