در سرتاسر شهر، حال و هوای دریایی در خانه‌های رنگارنگ ساحل نیهاون و کشتی‌های بلندی که در امتداد اسکله‌ها پهلو گرفته‌اند، منعکس شده است. همچنین به یاد داشته باشید که این­جا جایی بود که بسیاری ادعا می­کنند انقلاب تحسین­شده مواد غذایی شمال اروپا در آن آغاز شد. در نتیجه کپنهاگ میزبان تعداد زیادی از رستوران‌های پیشرفته است که در آن شهرت جهانی دارد، میزهایی که باید از ماه‌ها و یا حتی سال‌ها قبل رزرو شوند.

سیاره دن بلا

سلام نو-سرویس گردشگری: پایتخت دانمارک، کپنهاگ، بزرگترین شهر این کشور است. در اینجا جاذبههای گردشگری بسیاری را خواهید یافت که حتی خوشسلیقهترین مسافران را نیز خشنود میکند.

مسلما آرام‌ترین پایتخت اسکاندیناوی، کپنهاگ، حسی کاملا اروپایی، زندگی دوستانه در خیابان و فرهنگ کافه‌داری منحصربه‌فرد دارد که باعث می‌شود بارها و بارها بخواهید به این شهر برگردید. این شهر برای گشت و گذار در اوقات فراغت شما عالی است.

در سرتاسر شهر، حال و هوای دریایی در خانه‌های رنگارنگ ساحل نیهاون و کشتی‌های بلندی که در امتداد اسکله‌ها پهلو گرفته‌اند، منعکس شده است. همچنین به یاد داشته باشید که اینجا جایی بود که بسیاری ادعا میکنند انقلاب تحسینشده مواد غذایی شمال اروپا در آن آغاز شد. در نتیجه کپنهاگ میزبان تعداد زیادی از رستوران‌های پیشرفته است که در آن شهرت جهانی دارد، میزهایی که باید از ماه‌ها و یا حتی سال‌ها قبل رزرو شوند.

برای دریافت ایدههایی در مورد بهترین مکانها برای بازدید در این شهر جادویی، لیست ما از برترین جاذبههای کپنهاگ را بخوانید.

  1. باغهای تیوولی

۴ جاذبه گردشگری برتر در کپنهاگ

پیادهروی از میدان تاون هال شما را به پارکهای موضوعی دیزنی میرساند: شهربازی معروف تیوولی و باغهای تفریحی متعلق به سال ۱۸۴۳.

در داخل باغ‌ها، از میان دهکده‌ای پر از مغازه‌های زیبا و دریاچه‌ای که با درختان نورانی که به آرامی در آب منعکس شده‌اند، عبور میکنید.

در اینجا شما همچنین بیش از ۲۰ جاذبه، از جمله یک ترن هوایی را پیدا خواهید کرد. از دیگر تفریحات میتوان به دوربرگردان، سالنهای آینه، پانتومیم، عروسک و تئاتر در فضای باز اشاره کرد. تعداد زیادی رستوران و کافه، باغهای گل و یک سالن کنسرت به سبک مورها، که بهویژه هنگامیکه در شب روشن میشود، دلپذیر است.

این پارک در سراسر جهان مشهور است و در بسیاری از فیلمها نمایش داده میشود. در واقع برخی ممکن است بگویند این معروفترین جاذبه در کپنهاگ است. در کریسمس، تیوولی به یک سرزمین عجایب تزئینشده تبدیل میشود.

  1. کاخ کریستینزبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در کپنهاگ

بازدید از کاخ کریستینزبورگ باید در رأس برنامه هر بازدیدکننده قرار گیرد. کریستینزبورگ دارای بیش از ۸۰۰ سال تاریخ است و امروزه این کاخ پارلمان، دفتر نخستوزیری و دادگاه عالی است.

علاوه بر این، چندین بخش هنوز توسط خانه سلطنتی استفاده میشود، اگرچه خوشبختانه بسیاری از آنها برای عموم باز است. با اشغال محلی که اسقف ابسالون اولین استحکامات شهر را در سال ۱۱۶۷ ساخت، خرابه‌های قلعه اسقف و قلعه قرون وسطایی زمانیکه کاخ کنونی در حال ساخت بود کشف شد و اکنون می‌توان از آن بازدید کرد.

از دیگر نقاط دیدنی میتوان به آشپزخانه سلطنتی، اتاقهای پذیرایی سلطنتی، اصطبل سلطنتی و کلیسای قصر اشاره کرد. ساعات کار برای هر بخش از کاخ میتواند متفاوت باشد زیرا آنها در حال استفاده هستند، بنابراین اگر به بازدید از یک منطقه خاص علاقه دارید حتما از قبل آن را بررسی کنید.

  1. بندر نیهاون

۴ جاذبه گردشگری برتر در کپنهاگ

بندر نیهاون در پشت آمالینبورگ نیهاون (بندر جدید) قرار دارد که خیابانی به همین نام در کنار آن قرار دارد. این منطقه دلربا بهویژه در فصل تابستان مرکز فعالیت است. ساختمان‌های شیروانی با رنگ‌آمیزی درخشان در کنار کانال قرار گرفته‌اند که به روزهای دلگیر رنگ می‌افزایند و بازدیدکنندگان را برای تماشای اجناس برای فروش در مغازه‌ها و لقمه‌های خوشمزه در رستوران‌ها و کافه‌ها ترغیب می‌کنند.

در انتهای بندر، یک لنگر بهعنوان یادبود ملوانان دانمارکی است که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. نیهاون زمانی محله‌ای بی‌اعتبار از شهر بود، اما اکنون با حس باشکوهی که دارد، بخش جذابی از کپنهاگ است که در تصاویر بی‌شماری از شهر به چشم می‌خورد.

  1. سیاره دن بلا

۴ جاذبه گردشگری برتر در کپنهاگ

بزرگترین آکواریوم شمال اروپا، سیاره دن بلا یکی از بهترین جاذبههای کپنهاگ است. سیاره دن بلا (معروف به آکواریوم ملی دانمارک) شبیه به یک گرداب ساخته شده است.

دیوارهای پوشیده از آلومینیوم ساختمان امواج غلتشی اقیانوس را تداعی میکنند در حالیکه مسیرهای داخلی آکواریوم مانند شاخه هایی از هسته مرکزی در هشت بخش جریان دارند.

این مسیرها توسط نزدیک به ۵۰ آکواریوم و تاسیسات که همه چیز را از پرتوهای عقاب گرفته تا لاک‌پشت‌ها، کوسه‌های سر چکشی گرفته تا اسب‌های دریایی و مارماهی‌ها و تمساح‌ها را در خود جای داده‌اند. جای هیچ موجودی برای دیدن در اینجا خالی نیست.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید