در این مقاله با فهرست برترین جاذبه­ های ریودوژانیرو، بهترین مکان­ ها برای بازدید در این شهر را کشف کنید.

کریستو ردنتور (مسیح نجات­دهنده)ریودوژانیرو

سلام نو-سرویس گردشگری: موقعیت ریودوژانیرو بین کوه و دریا بهقدری دیدنی است که یونسکو در نامگذاری ریو بهعنوان میراث جهانی ”موقعیت فوقالعاده زیبای یکی از بزرگترین شهرهای جهان“ را ذکر کرده است. افتخارات یونسکو فقط بهخاطر محیط طبیعی نیست، بلکه بهخاطر چشمانداز فرهنگی شهری و ترکیبی از معماری و فضای سبز برنامهریزی شده است که مشخصه رشد شهر محسوب میشود.

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال ۱۷۶۳ تا ۱۹۶۰، زمانیکه برازیلیا ایجاد شد، پایتخت آن بود. این شهر توسط استعمارگران پرتغالی در اواسط دهه ۱۵۰۰ تأسیس شد و به بندری برای حمل و نقل طلا از مناطق معدنی داخلی تبدیل شد.

در این مقاله با فهرست برترین جاذبه های ریودوژانیرو، بهترین مکان ها برای بازدید در این شهر را کشف کنید.

  1. کریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده)

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

مجسمه غولپیکر مسیح مشرف به شهر از قله ۷۰۹ متری کورکووادو نماد ریو است. این بنای مشهور جهانی بین سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۱ ساخته شد و تقریبا تمام هزینههای آن از طریق کمک‌های کاتولیک‌های برزیلی تأمین شد.

مجسمه آرت دکو توسط مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسکی ساخته شد و توسط مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا و با همکاری مهندس فرانسوی آلبرت کاکو ساخته شد. این مجسمه که از بتن و سنگ صابون ساخته شده است، ۳۰ متر ارتفاع دارد و بازوهای آن ۲۸ متر کشیده شده است. وزن آن ۶۳۵ تن است. در داخل پایه هشت متری آن یک کلیسای کوچک وجود دارد، جایی که دیدن مراسم عروسی و غسل تعمید در آن غیرعادی نیست.

  1. کارناوال

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

یکی از معروف‌ترین جشن‌های پیش از عصمت در جهان، به همان اندازه که در ونیز و نیواورلئان مشهور است، هر زمستان در ریودوژانیرو برگزار می‌شود. جشنها اندکی پس از سال نو آغاز میشود، اما شکوه آن چهار روز قبل از مراسم به اوج خود میرسد و صدها هزار تماشاگر را به رژههای خیابانی، مهمانیهای سامبا و نمایشهای خود جذب میکند. سایر شهرهای برزیل نیز کارناوال را جشن میگیرند. همچنین یک رویداد توریستی مهم در باهیا و رسیفه است، اما ریو مجللترین آنهاست.

دیدنیترین رویدادها رژه مدارس سامبا است که در مکان منحصر به فردی که توسط معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی شده برگزار میشود. مسیر رژه ۷۰۰ متر طول و ۱۳ متر عرض دارد.

  1. پارک ملی تیجوکا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

پارک ملی تیجوکا شامل جنگل تیجوکا و چندین منظره مشرف به شهر می‌شود و کریستو ردنتور، مجسمه بزرگ مسیح در کورکووادو را احاطه کرده است.

جنگل ۳۳۰۰ هکتاری تیجوکا، یکی از بزرگترین جنگل‌های جهان در داخل یک شهر، در اواخر دهه ۱۸۵۰ در زمین‌هایی که توسط مزارع قهوه از بین رفته بود، کاشته شد تا از چشمه‌هایی که آب ریودوژانیرو را تامین می‌کردند محافظت شود. بیشتر درختان گونه‌های بومی هستند و زیستگاه میمون‌های کاپوچین، کواتیس (راکون برزیلی)، توکان‌های رنگارنگ، شاهین‌ها، پروانه‌های آبی درخشان و بسیاری دیگر از گونه‌های حیات‌وحش را فراهم می‌کنند که می‌توانید هنگام کاوش در مسیرها و جاده‌های آن ببینید.

  1. ساحل پراینها (ساحل کوچک)

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

اگر به دنبال جاذبهای متفاوت هستید، از مسیر ۲۰ کیلومتری به سمت پرینها جاییکه جنگلهای بارانی با اقیانوس تلاقی میکنند بروید. این ساحل طبیعیتر از ساحلهای موجود در قلب ریو است.

شن‌های طلایی و تخته سنگ‌های گرد بزرگ در کنار دریا قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید موجسواری کنید، اینجا یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار است.

  1. ماراکانا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

ماراکانا بزرگترین استادیوم برزیل است که طرفداران فوتبال در زمان یک بازی باید آن را ببینند. این استادیوم میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود. ماراکانا برای جامجهانی ۲۰۱۴ بهطور کامل بازسازی شد و بیش از ۷۸۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.

این استادیوم برای مسابقات بین باشگاههای فوتبال بزرگ ریو، فلامنگو، بوتافوگو، فلومیننسه و واسکو داگاما و همچنین برای کنسرتها استفاده میشود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید