۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: 55408996

 این پارک با چرخ فلک‌ها، سرسره‌های آبی و ترن هوایی مقصدی محبوب برای مسافران و افراد محلی است که به­دنبال یک روز تفریحی هستند.

پارک متاتسمیندا(تفلیس)

سلام نو-سرویس گردشگری: تفلیس ترکیب خوبی از معماری قدیمی دارد، از خانه‌های سنتی با بالکن‌های چوبی معلق گرفته تا هنر نو قرن ۱۸ تا سازه‌های شیشه‌ای و فولادی پست مدرن. به این واقعیت اضافه کنید که در هر گوشهای یک رستوران وجود دارد که غذاهای ملی کشور را سرو میکند و شما عاشق این شهر خواهید شد. بنابراین ادامه مطلب را مطالعه کنید تا همه چیز را در مورد آنچه در تفلیس باید ببینید را به شما بگوییم.

  1. قلعه ناریکالا

مکان های گردشگری تفلیس

قلعه باستانی ناریکالا که زمانی ارگ ایرانی بوده، بر خط افق تفلیس مسلط است. این قلعه که در قرن چهارم تأسیس شد، در قرنهای هفتم، شانزدهم و هفدهم گسترش یافت، قبل از اینکه بخش زیادی از آن در انفجاری در سال ۱۸۲۷ ویران شود. منظره قلعه ناریکالا یکی از بهترین منظرههای پایتخت گرجستان است.

  1. شهر قدیمی تفلیس

مکان های گردشگری تفلیس

شهر قدیمی تفلیس علیرغم بازسازیهای بیشمار در طول قرنها، بهنوعی جذابیت زیبای خود را حفظ کرده است. شهر قدیمی با ترکیبی رنگارنگ از سبک‌های شرقی و غربی، مکان‌های دیدنی باستانی، و بالکن‌های زیبا، علاقه‌مندان به معماری، تاریخ و فرهنگ را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

تفلیس قدیم با کلیشه‌هایی که همه ما عاشق آن هستیم، زیباترین قسمت شهر است: خیابان‌های سنگ‌فرش شده زیبا با خانه‌های قدیمی با گل‌های رنگارنگ یا درختان انگور، که برخی از آن‌ها اخیرا بازسازی شده‌اند، در حالیکه برخی دیگر با ساختمان‌های در حال فرو ریختن ردیف شده‌اند.

  1. کلیسای متخی

مکان های گردشگری تفلیس

کلیسای متخی که در ساحل چپ رودخانه متکواری قرار دارد، یکی از بناهای مذهبی مهم تفلیس است. این کلیسا برای اولینبار در قرن سیزدهم ساخته شد و در جایی قرار داشت که واختانگ اول گورگاسالی حاکم باستانی گرجستان، تفلیس را در قرن پنجم تأسیس کرد. این کلیسا یک مقصد محبوب در بین دوستداران تاریخ و فداییان مذهبی است.

  1. کلیسای جامع تثلیث تفلیس

مکان های گردشگری تفلیس

بلندترین کلیسا در تفلیس، کلیسای جامع تثلیث مقدس یکی از بناهای غیر قابل چشمپوشی از افق تفلیس است. گنبد طلایی آن از تپه الیا بیرون آمده و تقریبا از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. ساختار خیرهکننده بخشی از مجموعهای است که شامل یک صومعه، مدرسه الهیات و یک کلیسای کوچک است.

  1. پارک متاتسمیندا

مکان های گردشگری تفلیس

پارک متاتسمیندا زمانی سومین مرکز تفریحی پربازدید در اتحاد جماهیر شوروی بود. امروزه این پارک منظره‌سازی‌شده و مناسب برای خانواده است. این پارک با چرخ فلک‌ها، سرسره‌های آبی و ترن هوایی مقصدی محبوب برای مسافران و افراد محلی است که بهدنبال یک روز تفریحی هستند.

  1. خیابان روستاولی

مکان های گردشگری تفلیس

خیابان روستاولی، گذرگاه اصلی تفلیس است و راه خوبی برای آشنایی با دوران باشکوه شهر است. این خیابان پر درخت و شلوغ یکی از جاذبه‌های اصلی تفلیس است و برخی از زیباترین ساختمان‌های شهر را در خود جای داده است که از تئاتر اپرای ملی گرجستان با نمای نئوموریش و ساختمان قدیمی پارلمان شروع می‌شود.

به غیر از ساختمان‌های بزرگ، کافه‌ها و هتل‌های زیادی در سراسر این خیابان وجود دارد، از جمله هتل مجلل بیلتمور، که در سال ۲۰۱۶ در یک ساختمان شیشه‌ای کاملا جدید افتتاح شد.

  1. پارک رایک

مکان های گردشگری تفلیس

پارک رایک یک پارک جدید در ساحل چپ رودخانه متکواری است. این پارک باغ‌های آراسته شده را با بتن ترکیب می‌کند و یک منطقه تفریحی محبوب برای مردم محلی است که صبح‌ها برای دویدن به اینجا می‌آیند و آخر هفته‌ها تمام خانواده را می‌آورند.

این پارک همچنین مکانی عالی برای سنجش چگونگی تبدیل تفلیس که زمانی بهخاطر مرکز تاریخی زیبایش شناخته میشد، به شهری بسیار مدرن است. پل معروف صلح یکیدیگر از برترین جاذبههای تفلیس است. این پل عابر پیاده شیشهای و فولادی است که یکی از نمادهای مدرن شهر است و در عصرها نمایشگر الایدی خوبی دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید