در ویدیو زیر شاهد تصاویری از لحظه بازداشت باند خانوادگی سرقت در الهیه تهران توسط کارآگاهان پلیس خواهید بود.

سرقت دو چمدان پر طلا و جواهر در برج الهیه تهران + فیلم

به گزارش سلام نو، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک باند سرقت مسلحانه که به یک برج در محله الهیه دستبرد زده بودند، خبر داد و گفت: از متهمان ۲ چمدان پر از طلا و دلار کشف شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اواسط آذر ماه امسال در پی وقوع سرقت مسلحانه از یک واحد مسکونی واقع در یک برج در محله الهیه تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه جرم نشان داد، ۳ مرد و ۲ زن جوان با سلاح گرم وارد برج مسکونی موردنظر شدند و پس از بستن دست و پای نگهبان و سرایدار، به طبقه هشتم برج رفته و اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلا و دلار از یک خانه کردند و اموال مسروقه را در ۲ چمدان قرار داده و متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعضای خانه، هنگام سرقت در محل حادثه حضور نداشتند، یادآور شد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی پی بردند متهمان که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند با موتورسیکلت و یک تاکسی‌اینترنتی به برج مسکونی برای سرقت مسلحانه مراجعه کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در گام بعدی با بهره‌گیری از روش‌های علمی، هویت متهمان را شناسایی کردند و در ادامه نیز موفق به ردیابی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شدند.

گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه متهمان شدند و ۵ زن و مرد سارق را دستگیر کردند همچنین دلار و طلاهای مسروقه که داخل دو چمدان جاسازی شده بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان ۲ ساعت پس از ارتکاب جرم دستگیر شدند، افزود: سارقان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی، هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت‌ مسلحانه از واحد مسکونی در برج الهیه و ۳ فقره سرقت دیگر با این شگرد به ارزش ۳۰ میلیارد تومان اعتراف کردند.

یکی از متهمان این پرونده در گفت و گو با خبرنگار رکنا، در رابطه با برنامه قبلی این باند برای این سرقت گفت: من با همه متهمان فامیل و خویشاوند هستیم، برای این سرقت از قبل برنامه نداشتیم ، ۲۷ سال سن دارم و تنها انگیزه ام از سرقت پرداخت مهریه بوده است، می دانستم یکی از ساکنین ساختمان الهیه در خانه پول و طلا نگه داری می کند. همه فامیل و باندی که تشکیل شد از روی نداری و فقر پیشنهاد مرا پذیرفتند.

دیگر متهم این پرونده در مورد انگیزه اش برای این سرقت مسلحانه گفت: من در مترو دستفروشی می کردم، سابقه سرقت ندارم اما باید برای دیه پول پرداخت می کردم، در نزاع دسته جمعی در شهرستان حدود ۷۰۰ میلیون دیه بدهکار بودم.

متهم دیگر که عضو این باند هم هست، به رکنا گفت: در ۴۰ سالگی بدون اینکه سابقه سرقت داشته باشم فقط و فقط برای اینکه هزینه های دخترم که در تیم ملی شرکت می کرد را تامین کنم سرقت کردم، قصد خودکشی هم داشتم اما سرقت نه.

متهم بعدی این باند سرقت در الهیه که تیر هم خورده بود گفت: من نقشی در باند نداشتم فقط به عنوان رفیق با آنها همراه شدم، یک ماه پس از آنها هم دستگیر شدم.

متهم دیگر علت سرقت را عمل مغز فرزند ۲ ساله اش عنوان کرد و گفت: پشیمانم، هزینه های عمل فرزندم تامین نشد و بیش از قبل زندگی ام بهم ریخت.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 2
    2 چمدان پر از طلا و دلار ؟ حتی از ارزش آن هم اطلاعی نداده اید چنین حجمی از طلا و دلار مشکوک و باید از نطر امنیتی بررسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید