اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، ضمن اعلام زمان آغاز ثبت‌نام مشمولان حج ۱۴۰۲، درباره تاثیر نوسانات ارزی در نرخ سفر عتبات توضیحاتی داد.

زمان ثبت‌نام مشمولان حج ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اکبر رضایی در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت به تشریح اقدامات انجام شده حج ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: امور مقدماتی حج ۱۴۰۲ آغاز شده و سیاست‌های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رییس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

او همچنین گفت: سهمیه اولیه استان‌ها در حج تمتع آتی مشخص شده و به بخش‌های مختلف برای پیش‌بینی‌های لازم، اعلام شده تا برنامه‌ریزی‌های مدنظر را انجام دهند.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: برای نخستین‌بار فراخوان هتلداران صورت گرفته و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته‌اند برخی هتل‌های جدید نیز به فهرست برنامه‌ریزی اسکان زائران اضافه شده است.

رضایی با اشاره به سفر استانی و گفت‌وگو با مجریان و کارگزاران، افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب‌نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آن‌ها برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی استفاده شود. در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت بیان کرد: امیدواریم همه بخش‌ها که کارهای مقدماتی خود را نیز آغاز کرده‌اند تا زمان شروع ثبت‌نام، برنامه‌ریزی های خود را نهایی کنند.

سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این جلسه به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج پرداخت و گفت: همیشه بر خرد جمعی و مشورت تاکید کرده‌ایم؛ چراکه این اقدام تاثیرات بسزایی در رفع مسایل و نقایص به دنبال دارد.

او در ادامه بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تاکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده و منتظر دستور مسؤولان هستیم.

سازمان حج و زیارت تا این لحظه به جز زمان ثبت‌نام مشمولان در کاروان‌ها، جزئیات دیگر درباره سهمیه حج ایران و همچنین هزینه حج ۱۴۰۲ را اعلام نکرده است. بنا بر اعلام قبلی این سازمان، رییس سازمان حج و زیارت در دی‌ماه سفری به عربستان خواهد داشت تا در این باره توافق‌ها را نهایی کند.

شورای مدیران حج و زیارت همچنین به موضوع عتبات عالیات پرداخت. در همین رابطه، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی به زوار را تبیین کرد.

تاثیر نوسانات ارزی در نرخ سفر عتبات

او به نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام‌شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به حل این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زائر در طول یک سال را داریم.

رضایی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات، مصوبات لازم برای حل این مسائل صادر شود و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر نیز، همزمان با افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر نسبت به تاثیر آن بر هزینه سفر عتبات عالیات و کاهش تقاضای زائران عتبات عراق هشدار داده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید