بعد از فروکش کردن ویروس کرونا در کشور شاید به این صورت فکر شود که کرونا تمام شده است اما متاسفانه رفتار این ویروس همیشه با غافلگیری همراه بوده است و سویه های جدید آن در حال همه گیر شدن هستند.

کرونای جدید در راه است! / کرونای XBB چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ورود سویه جدید امیکرون با نام XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد.

بهنام عرشی سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سویه‌های مختلف کرونا در سطح دنیا در حال گردش هستند و وزارت بهداشت تمامی آنها را رصد کرده و پیش‌بینی برای همه‌گیری موج جدید کرونا تا پایان امسال به کشور زود است.

زمان ورود سویه جدید امیکرون XBB به کشور

عرشی افزود: ورود سویه جدید امیکرون XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد اما دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا همچنان در کشور اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: سوش‌های مختلف کرونا در حال گردش هستند و هنوز نوع جدید امیکرون به کشور وارد نشده. از مردم می‌خواهیم مانند روال گذشته وزارت بهداشت را با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مانند شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک در فضای بسته و اماکن شلوغ و اجتماعات یاری و همراهی کنند تا در صورت بروز موج جدید، آن را بتوان مدیریت و کنترل کرد.

عرشی تاکید کرد: در حال حاضر مسافرانی که به کشور وارد می شوند باید تست منفی کرونا ۷۲ ساعت را همراه داشته باشند و بر دستورالعمل های بهداشتی نظارت می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن علیه کرونا به اندازه کافی در کشور موجود است، گفت: واکسن های تاریخ گذشته معدوم می شوند، اکنون واکسن های ایرانی علیه کرونا مانند برکت، پاستوکووک، نورا و غیره به اندازی کافی و حتی زیاد در کشور وجود دارد و مشکلی از این بابت در صورت نیاز به واکسیناسیون دز جدید نداریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید