آیا به دنبال راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید؟اما نمی دانید چطور باید برای راه اندازی کسب و کار خود اقدام کنید؟نمی دانید چه مراحلی را باید طی کنید و لازم است چه مجوزهایی دریافت کنید؟

چطور یک کسب و کار خانگی موفق را راه اندازی کنیم؟

زمانی که صحبت از کسب و کارهای خانگی می شود ممکن است یک درآمد اندک و یک شغل با پرستیژ پایین در ذهن شما بیاید. اما به راستی این طور نیست. کسب و کارهای خانگی به خصوص با گسترش فضلی مجازی و بستر نت در سال های اخیر زمینه رشد بسیاری از کسب و کارها بوده است. هزینه ثبت شرکت گاهی برای یک کسب و کار که به تازگی شروع به کار می کند بسیار زیاد است.کسب و کارهای خانگی در ابتدا نیاز به هزینه بالایی برای راه اندازی ندارد. در آینده زمانی که کسب و کارتان به درآمد رسید، می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید.

مشاغل خانگی نیاز به چه مجوزهایی دارند؟

حوزه فعالیت شما بسیار مهم است. اگر قرار است یک آشپزخانه راه اندازی کنید و غذای خانگی درست کنید، مجوزهای وزارت بهداشت ضروری است. اگر قرار است یک کسب و کار در حوزه IT  را اندازی کنید، مجوزهای متفاوتی نیاز دارد. جالب است بدانید برای مشاغل الکترونیکی بهتر است گواهی نامه دولتی دریافت کنید. شاید در ابتدا نیاز نباشد خیلی به دنبال مجوزها باشید. اما در ادامه بهتر است مجوز های مثل پروانه کسب را بگیرید. تا بتوانید کسب و کارتان را توسعه بدهید. یک از مواردی که باید بسیار به آن دقت کنید بحث بیمه است. اگر کسب و کاری دارید که خطراتی آن را تهدید می کند برای بیمه آن حتما باید اقدام کنید. ثبت برند یکی از کارهایی است که باید انجام شود. ثبت برند اگر در ابتدای شروع کار لازم نباشد اما در ادامه برای گسترش و مطرح شدن کسب و کارتان الزامی است.

چطور یک کسب و کار خانگی موفق را راه اندازی کنیم؟

مزایای راه اندازی مشاغل خانگی چیست؟

شما برای ثبت شرکت در تبریز، تهران، کرمان و هر شهر دیگیری در ایران و خارج از کشور، نیاز است که حتما یک سری از مجوزها را برای شرکت خود دریافت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید. اما راه اندازی کسب و کارهای خانگی گاهی به حتی به فضایی هم نیاز ندارد. اگر شما یک طراح سایت یا یک سئوکار و یا یک گرافیست باشید می توانید پشت یک میز کارتان را انجام دهید.به علاوه اینکه می توانید به درآمد های خوبی هم دست پیدا کنید.زیرا هزینه های جانبی مثل اجاره شرکت،هزینه مجوزهای متعدد و ... هم ندارید.

آیا ثبت برند برای مشاغل خانگی ضرورتی دارد؟

ثبت برند کمک می کند تا شما بتوانید کسب و کارتان را از آن خود کنید. زمانی که مطرح شدید دیگر افراد سودجو و فرصت طلب نمی توانند خودشان را صاحب کسب و کار شما معرفی کنند. زیرا مشتریان شما و بقیه شما را با برندی که داشته اید شناخته اند .

چطور یک برند موفق برای کسب و کار خود ثبت کنیم؟

ثبت برند چه برای کسب و کار خانگی باشد و چه برای کسب و کاری که صاحب شرکت است تاثیر بسیار زیادی در موفقیت آن کسب و کار دارد.ثبت برند به شرایط جغرافیایی و گستره فعالیت شما بستگی دارد.مثلا ثبت برند در تبریز که بیشتر مردم آذری زبان هستند، با ثبت برند برند در تهران که مردم گویش فارسی دارند متفاوت است.

دریافت مجوز برای مشاغل خانگی چه مزایایی دارد؟

افرادی که برای کسب و کار خانگی خود اقدام به کسب جواز می کنند. یکی از مهمترین که شامل حال آنها می شوداین است که اگر مجوزی که دریافت کرده اند مورد تایید وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی باشد می توانند از تسهیلات وام برای راه اندازی و گسترش کسب و کارشان استفاده کنند.

چطور یک کسب و کار خانگی موفق را راه اندازی کنیم؟

شرایط اخذ مجوز برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی

  • سن فرد نباید کم تر 20 سال باشد
  • برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت الزامی می باشد
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ضروری است
  • نداشتن سابقه کیفری

چه مدارکی برای راه اندازی کسب و کار خانگی نیاز است؟

  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • گواهی عدم سوءپیشینه (برای اشخاص پشتیبان)
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان
  • گواهی کارت مهارت مرتبط با حوزه کاری مورد تقاضا
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید