روغن دنبه جرو روغن های حیوانی است، در ویدیو زیر به بررسی این موضوع که آیا روغن حیوانی برای کبد چرب مفید است یا مضر، پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

آیا روغن دنبه برای کبد چرب ضرر دارد یا مفیداست؟ + فیلم

به گزارش سلام نو، روغن دنبه به یکی از روغن‌های طبیعی گفته می‌شود که از چربی گوسفند حیوان تهیه می‌شود. روغن دنبه خواص و مضراتی دارد که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده است.

مصرف روغن دنبه و استفاده از آن در پخت‌وپز باعث کاهش کلسترول بد خون و بالارفتن سطح کلسترول خوب می‌شود. با وجود این باید توجه داشت که روغن دنبه به علت دارابودن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع‌شده برای بیماران قلبی و افراد مبتلا به کلسترول بالا مشکلات جدی ایجاد کند.

روغن دنبه به روغن اشباع شده معروف است و کسانی که درگیر کبد چرب هستند نباید از روغن اشباع شده استفاده کنند چون چربی خون را بالا می برد. بهتر است این افراد اصلا از روغن های اشباع شده استفاده نکنند به ویژه افراد دارای مشکل قلبی و افراد دیابتی باید از مصرف آن خودداری کنند چراکه بیشتر مستعد کبد چرب می شوند.

بهترین روغن برای بیماران کبد چرب

بهترین روغن برای این افراد روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن کنجد و روغن هسته انگور است؛ مخصوصا چون نقطه دود بالایی دارند برای تفت دادن یکسری مواد غذایی می توان از آن استفاده کرد. البته افرادی که سالم هستند و چاق نیستند و تقریبا در سن و سال ۳۰ و ۴۰ قرار دارند می توانند از دنبه و روغن آن استفاده کنند اما حتی اگر یک بیماری کوچک هم دارید نباید تحت هیچ شرایطی از آن استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید