کاخ کرملین اعلام کرد که آمریکا از اوکراین به عنوان یک دست نشانده برای جنگ غیر مستقیم علیه روسیه استفاده می‌کند.

مسکو: بایدن از اوکراین برای جنگ غیرمستقیم علیه روسیه استفاده می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز پنجشنبه درباره سفر زلنسکی به خبرنگاران گفت: این نشان می دهد که ایالات متحده به مبارزه عملی و غیرمستقیم خود علیه روسیه تا آخرین (شهروند) اوکراینی ادامه می‌دهد.

پسکوف ابراز تاسف کرد که پشت سفر زلنسکی هیچ خواست صادقانه‌ای برای صلح نیست و به درد و رنج غیرنظامیان در دونباس هیچ اشاره‌ای ندارد.

این مقام ارشد روسیه تصریح کرد که نه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و نه زلنسکی هیچ کدام کلماتی ادا نکردند که نشان دهنده تمایل احتمالی آنها برای گوش دادن به نگرانی‌های روسیه باشد.

زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها به واشنگتن سفر کرده، درباره محورهای رایزنی خود با بایدن گفت: ما درباره مسائلی مختلفی از جمله مواضعمان در برابر ترور روسیه، نابودی زیرساخت‌های انرژی ما و لزوم بقای ما در زمستان امسال صحبت کردیم. این یک مساله انسان‌دوستانه است. ما درباره تحریم‌ها و فشارهای قانونی بر کشور تروریستی روسیه هم صحبت کردیم.

وی درباره احتمال مذاکره با روسیه نیز اظهار داشت: صلح عادلانه متفاوت است. از نظر من، بعنوان رئیس جمهوری، صلح عادلانه یعنی مصالحه نکردن در مورد حاکمیت، آزادی و تمامیت ارضی کشورم و پاسخ دادن به همه خسارتی که تجاوز روسیه به بار آورده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید