معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا بالغ بر ۶۰ تبعه روس را دستگیر و به ده‌ها سال حبس محکوم کرده است.

مسکو: آمریکا ۶۰ تبعه روس را به ده‌ها سال حبس محکوم کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اظهار کرد: آمریکا بر اساس اتهامات نادرست بالغ بر ۶۰ تبعه روس را دستگیر و به ده‌ها سال حبس محکوم کرده و عملا آنها را به گروگان گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: مقامات آمریکا عملا مشغول شکار روسها در سراسر جهان به ویژه در کشورهایی که با آمریکا دارای معاهدات دوجانبه بر سر استرداد متهمین هستند بوده و تلاش کرده‌اند شهروندان ما را بر مبنای اتهامات نادرست دستگیر کنند. مجموع تعداد شهروندان روسی که اساسا توسط آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند از ۶۰ نفر فراتر رفته است.

ورشینین خاطر نشان کرد، دادگاه‌های آمریکا روسها را به ده‌ها سال حبس محکوم کرده‌اند و این روند در دولت فعلی آمریکا به سبب افزایش تنشهای سیاسی بین دو کشور حتی شدیدتر شده است.

این دیپلمات ارشد روس همچنین از مردم روسیه خواست هنگام سفر به کشورهای "غیردوست" حتی اگر که "کمترین ظنی" نسبت به وجود توجه خاص عوامل پلیس و سرویسهای مخفی آمریکا به خودشان دارند ریسکها را بسنجند "چون روسها در این کشورها گناهکار فرض می‌شوند."

ورشینین خاطر نشان کرد، وزارت امور خارجه روسیه، سفارت این کشور در واشنگتن، سرکنسولگری هایش در نیویورک و هیوستن به ارائه تمامی کمک های ممکن به روسهایی که به دردسر می‌افتند و به دنبال بازگشت به خانه هستند ادامه خواهند داد و متذکر شد که مسکو به شکلی قاطعانه به همه اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی پاسخ خواهد داد.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا و روسیه دو زندانی شامل یک زن بسکتبالیست آمریکایی و یک تاجر روسی را با یکدیگر تبادل کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید