مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درخصوص آمار مراجعان به اورژانس به دلیل آلودگی هوا، گفت: حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر در این سه روز مشکل قلبی و تنفسی پیدا کرده‌اند.

آلودگی هوا در سه روز گذشته دو هزار و ۴۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درخصوص آمار مراجعان به اورژانس به دلیل آلودگی هوا، گفت: «از ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه دو هزار و ۴۰۰ ماموریت بیمار قلبی تنفسی داشته‌ایم. این آمار نسبت به روزهای پاک، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است. از ۱۱ تا ۱۸ آذر، ۸ هزار و ۵۰۰ ماموریت قلبی و تنفسی داشتیم که آمار سه روز هفته جاری از کل هفته یاد شده، بیشتر بوده است

معضل آلودگی هوا از یک سو دانشجویان و دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده و از سوی دیگر عده‌ای را هم روانه اورژانس و بیمارستان‌ها کرده است. مطابق آماری که اعلام شده است، آلودگی هوا عامل مرگ سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور است و می‌تواند به قیمت جان افراد تمام شود.

شروین تبریزی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درخصوص آمار مراجعان به اورژانس به دلیل آلودگی هوا، گفت: «از ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه به ترتیب ۸۱۴، ۸۰۴ و ۸۷۵ ماموریت بیمار قلبی تنفسی داشته‌ایم که در مجموع می‌توان گفت حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر در این سه روز مشکل قلبی و تنفسی پیدا کرده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: «البته در روزهای پاک هوا هم مشکلات قلبی و تنفسی برای افراد اتفاق می‌افتد و صرفا برای آلودگی هوا نیست ولیکن این آمار نسبت به روزهای پاک، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.»

تبریزی همچنین درباره آمار ماموریت قلب و تنفسی در دو هفته گذشته، گفت: «از ۱۱ تا ۱۸ آذر، ۸ هزار و ۵۰۰ ماموریت قلبی و تنفسی داشتیم که آمار سه روز هفته جاری از کل هفته یاد شده، بیشتر بوده است.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید