ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دیروز ۲۷ آذر ۱۴۰۱ با افزایش ۱۹۲ هزار و ۶۳۵ تومان به ۹ میلیون ۵۳۶ هزار و۹۱۴ تومان رسید.

سورپرایز شبانه دارندگان سهام عدالت | واریز ۱۹۲ هزار تومان به حساب هر سهام دار
به گزارش سلام نو، دیروز یکشنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به۸ میلیون۸۳۷ هزار و۴۰ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۳۰۳۰۸ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۵۰۰.۲۴۲ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۴۳.۹۶۲ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۵۸۱۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۵۵۵۲ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فولاد،فارس،فملی،کچاد،وغدیر،نوری و شپنا بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بپاس،هرمز،زاگرس،فغدیر،آریا،شگویا،شرانل شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی در ۲۷ آذر ۱۴۰۱

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار
فارس ۸۴۷ ۱۱۶۸
شگویا ۱۰۴۶ ۴۹
شاوان ۱۹۸۱ ۵
دانا ۲۸۸ ۴۵
بنیرو ۲۸۹ ۳
رمپنا ۱۴۰۹ ۱۴۳
اخابر ۶۸۷ ۲۴۴
کگل ۷۶۷ ۱۰۷
حکشتی‌ ۲۴۷۴ ۸۰
فولاد ۵۶۲ ۲۵۲۰
فولاژ ۹۳۹ ۴۸
فخوز ۲۵۷ ۱۱۶
ساراب ۲۲۰۸ ۹
ورنا ۷۱۰ ۳
حپترو ۳۵۰۲ ۱
کچاد ۱۱۴۰ ۲۳۷
وپست ۵۱۲ ۱۶
مارون ۱۷۸۵۵ ۴۹
شپنا ۷۴۱ ۴۱۶
شتران ۳۵۹ ۲۶۰۰
شبندر ۹۲۱ ۹۳۰
بسویچ ۳۸۷ ۹
وبملت ۲۹۸ ۳۰۵
وبصادر ۱۵۶ ۱۴۲۷
خاور ۲۶۴ ۴۲۰
وتجارت ۱۵۴ ۱۸۲۲
فایرا ۴۵۷ ۳۲
شراز ۱۳۶۳ ۴
جم ۳۳۳۰ ۴۲
فملی ۷۱۲ ۱۸۴۰
سدشت ۲۵۵۹ ۸
بفجر ۱۸۶۳ ۳۸
وتوصا ۶۹۸ ۱۲
شبریز ۱۶۳۹ ۴۱
خساپا ۲۲۵ ۳۶
لکما ۸۴ ۲۲
بترانس ۲۰۵ ۳

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۲۷ آذر۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۲۷ آذر ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به۹ میلیون و۵۳۶ هزار و ۹۱۴ تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار
فارس ۸۴۷ ۲۲۹۲
شگویا ۱۰۴۶ ۴۷
شاوان ۱۹۸۱ ۴
دانا ۲۸۸ ۱۶
بنیرو ۲۸۹ ۳
رمپنا ۱۴۰۹ ۱۳۷
اخابر ۶۸۷ ۲۳۹
کگل ۷۶۷ ۱۰۴
حکشتی‌ ۲۴۷۴ ۷۸
فولاد ۵۶۲ ۲۵۲۰
فولاژ ۹۳۹ ۷۳
فخوز ۲۵۷ ۲۹۶
ساراب ۲۲۰۸ ۳
ورنا ۷۱۰ ۳
حپترو ۳۵۰۲ ۱
کچاد ۱۱۴۰ ۱۸۱
وپست ۵۱۲ ۱۶
مارون ۱۷۸۵۵ ۴۷
شپنا ۷۴۱ ۱۰۰۸
شتران ۳۵۹ ۲۰۹۰
شبندر ۹۲۱ ۹۱۲
بسویچ ۳۸۷ ۹
وبملت ۲۹۸ ۲۹۹
وبصادر ۱۵۶ ۱۴۰۰
خودرو ۲۶۲ ۴۷
وتجارت ۱۵۴ ۱۷۸۸
فایرا ۴۵۷ ۳۱
شراز ۱۳۶۳ ۴
جم ۳۳۳۰ ۴۱
فملی ۷۱۲ ۱۴۷۳
سدشت ۲۵۵۹ ۸
بفجر ۱۸۶۳ ۳۸
وتوصا ۶۹۸ ۱۲
شبریز ۱۶۳۹ ۱۵
خساپا ۲۲۵ ۳۹
لکما ۸۴ ۲۲
بترانس ۲۰۵ ۳

سود سهام عدالت ها واریز شد

بر اساس تصمیم دولت قرار بود که ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت،‌مشمول سهام عدالت به ارزش ۱۰ میلیون تومان شوند. اما زمان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مشخص نبود که حالا مشخص شده است.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن درحال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهاک عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

طوی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی ز شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق تصویل نامه هیات وزیران ، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود که البته ممکن است طبق گفته قربان‌زاده این پرتفو تغییر کند.

از چند هفته گذشته مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. ابتدا قرار بود همه دارندگان سهام عدالت، سود سهام خود را تا شب یلدا دریافت کنند. آنچه که بسیاری از رسانه‌ها آن را عیدی یک میلیونی رییسی در شب یلدا اعلام کردند. اما بعد از آن بود که اعلام شد احتمالا سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار تا آذر ماه واریز نمی‌شود و احتمالا به دی ماه موکول می‌شود.

بر این اساس همه افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند یک میلیون تومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار داشت: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید