قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱ به افزایش قیمت خود ادامه داد اما در این میان قیمت طلا رکورد شکنی تاریخی جدیدی ثبت کرد.

قیمت طلا باز هم در ایران رکورد زد / سکه امامی امروز چقدر گران شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز هم داغ است و روندی افزایشی را طی می‌کند. در این میان طلای ۱۸ عیار سقف تاریخی را زد و به قیمت های بالاتر رسید.

امروز هم قیمت طلا و سکه با افزایش روبروست و رکوردهای تازه‌ای را ثبت کرده است. در بازار تهران، قیمت طلا به یک میلیون و ۷۰۷ هزار تومان رسید و اکنون نیز در همین سطح در حال نوسان است که رکورد تازه‌ای برای قیمت طلا به شمار می‌رود.

در همین حال قیمت انواع سکه هم روندی صعودی را طی می‌کند و همچنان نیز به رغم رشد قیمت‌ها با استقبال خریداران مواجه است. طی هفته‌های اخیر انتظارات تورمی به شدت افزایش پیدا کرده و سبب هجوم سرمایه‌های خرد به بازارهای سرمایه‌گذاری نقدشونده شده است. به نحوی که بازارهای ارز، طلا و سکه به شدت داغ شده و با رشد روزافزون قیمت‌ها روبرو شده‌اند.

قیمت سکه امامی امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، امروز روی قیمت ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان بازگشایی شده است. آخرین معامله قبل از شروع معاملات امروز هم روی قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان بسته شده بود.

این در حالی است که قیمت سکه امامی در هفته گذشته به مرز ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم رسیده بود. در حال حاضر قیمت سکه امامی ۱۸ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان است و حباب آن دو میلیون و ۸۷ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که این نوع سکه امروز روی قیمت ۱۸ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان بازگشایی شده بود؛ بر همین اساس سکه بهار آزادی هم امروز با رشد قیمت روبروست.

آخرین معامله سکه بهار آزادی پیش از بازگشایی بازار، روی قیمت ۱۸ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان بسته شده بود که بالاتر از قیمت فعلی است. در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم سکه

نیم سکه امروز ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که قیمت بازگشایی نیم‌سکه امروز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و طی نوسانات کاهشی در قیمت ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان هم معامله شده است. حباب نیم سکه در حال حاضر سه میلیون و ۷۵۵ هزار تومان است.

قیمت ربع سکه

ربع سکه هم بدون تغییر مشخصی در حال حاضر به قیمت ۸ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان معامله می‌شود. در حال حاضر حباب قیمت ربع سکه ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است. طی معاملات هفته گذشته حباب ربع سکه از ۵ میلیون تومان هم عبور کرده بود.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی هم اکنون به قیمت ۴ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان معامله می‌شود. حباب سکه گرمی دو میلیون و ۲۲۷ هزار تومان برآورد می‌شود.

گفتی است در هفته‌های گذشته برخی کارشناسان افزایش قیمت طلا را متاثر از بازار انتظامی دلار و تهدیدهای دولت برای خریداران این ارز عنوان کردند که سرمایه‌ها را به سوی بازار طلا و سکه سوق داده و روند افزایش تقاضا باعث رشد قیمت در این بازار شده است.

این در حالی است که بازار دلار در روزهای اخیر نیز خریداران احتیاطی زیادی دارد و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده است اما بازار طلا و سکه همچنان پرمتقاضی است و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز است.

در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۵۶ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی هم به شکل سنتی از سکه امامی ارزان‌تر شد و با کاهش قیمت به کانال ۱۷ میلیون تومانی برگشت. این قطعه از سکه پنجشنبه با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه روز پنجشنبه ۱۵۰ هزار تومان ارزان شدند. نیم سکه که روز چهارشنبه در کانال ۱۲ میلیون تومانی نوسان داشت در این روز ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه هم ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر قیمت با همان نرخ ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا هم مانند دیگر روزهای هفته روند افزایشی داشت. اما قیمت هر مثقال طلا روز پنجشنبه ۷۵ هزار تومان گران‌ شد و به قیمت ۷ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۵ هزار تومان رشد قیمت به یک میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده بود.

گفتنی است حباب سکه امامی، بهار و گرمی در روز پنجشنبه افزایشی بود و بیشترین سهم افزایش مربوط به سکه بهار با بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش بود. حباب نیم و ربع سکه در این روز روند کاهشی محدودی داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید